WARSZTATY GŁOS-SCENA-ROZWÓJ |
PLAN ZAJĘĆ GRUPOWYCH |
adres: PSM GLIWICE, ul. ZIEMOWITA 12 |
Gliwice 9-10 marca 2024 |
Sobota, 9 marca | ||||
Sala 0.26 |
| Sala Rytmiki 0.31 | ||
10:00-11:30 | Backing Vocals (Ewa Niewdana – Hady, Ola Królik) |
|
|
|
12:00-13:00 | Ruch sceniczny w Backing Vocals (Ola Królik) |
|
|
|
13:00-14:30 | przerwa na lunch |
| 13:00-14:30 | przerwa |
15:00-16:00 | Vibrato – fakty i mity (Dominika Płonka) |
| 14:30-16:00 | GR.1: Metoda Linklater (Ewa Głowacka-Fierek) |
16:00-17:00 | Wstęp do stylistyki wokalnej (Ewa Niewdana-Hady) |
|
|
|
|
|
| 17:00-18:30 | GR.2: Metoda Linklater (Ewa Głowacka-Fierek) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Niedziela 10 marca | ||||
Sala 0.26 |
| Sala Rytmiki 0.31 | ||
10:00-11:30 | Prezencja na scenie (Ewa Majcherczyk) |
| 10:00-11:30 | GR.1: Metoda Linklater (Ewa Głowacka-Fierek) |
|
|
| 11:30-13:00 | GR.2: Metoda Linklater (Ewa Głowacka-Fierek) |
13:00-14:30 | przerwa |
|
|
|
14:30-15:30 | Trema- naukowo i praktycznie (Grażyna Dzwonowska) |
|
|
|
PAKIET 1 METODA KRISTIN LINKLATER | GRUPA 1 >177 zł< (20 miejsc) | sobota 14:30-16:00 niedziela 10:00-11:30 | Ewa Głowacka-Fierek |
GRUPA 2 >177 zł< (10 miejsc) | sobota 17:00-18:30 niedziela 11:30-13:00 | Ewa Głowacka-Fierek | |
PAKIET 2 BACKING VOCALS | Backing vocals (tworzenie chórków) | sobota 10:00-11.30
| Ewa Niewdana-Hady |
Ruch sceniczny w backing vocals | sobota 12:00-13:00 | Aleksandra Królik | |
PAKIET 3 TECHNIKA I STYL | Vibrato | sobota 15:00-16:00 | Dominika Płonka |
Wstęp do stylistyki wokalnej | sobota 16:00-17:00 | Ewa Niewdana-Hady | |
PAKIET 4 ARTYSTA NA SCENIE | Prezencja na scenie | niedziela 10:00-11.30 | Ewa Majcherczyk |
Trema – naukowo i praktycznie | niedziela 14:30-15:30 | Grażyna Dzwonowska |
Możesz wybrać dowolną ilość lekcji u każdego trenera. Ich sylwetki znajdziesz w zakładce „Sylwetki prowadzących”. Dopasuj ilość i terminy lekcji indywidualnych do grafiku wybranych przez Ciebie zajęć grupowych. W tym celu przejrzyj grafik dostępny pod poniższym linkiem.
Prześlij te informacje mailem na adres lekcje@mix.org.pl i poczekaj na potwierdzenie rezerwacji lekcji.
Po otrzymaniu potwierdzenia rezerwacji terminu dokonaj płatności za zarezerwowane lekcje w formularzu zgłoszenia.
PAKIET 1 METODA | Grupa 1 >177 zł< (20 miejsc) Grupa 2 >177 zł< (10 miejsc) | PAKIET PREMIUM (wszystkie zajęcia grupowe i udział w 2 grupie zajęć Linklater – 1 grupa koliduje z innymi zajęciami premium)
ILOŚĆ MIEJSC OGRANICZONA! (TYLKO 10 MIEJSC!) |
|
PAKIET 2 BACKING | PAKIET STANDARD (wszystkie zajęcia z wyjątkiem metody Linklater)
| ||
PAKIET 3 TECHNIKA | |||
PAKIET 4 ARTYSTA |
Równolegle do warsztatów odbywa się praktyczna część kursu „Jak skutecznie uczyć śpiewu”. Uczestnicy kursu biorą udział w pakiecie trzech masterclasses z Piotrem Markowskim, Pauliną Kujawską i Dominiką Płonką oraz dwóch sesji Q&A (szczegóły na podstronie kursu. Oprócz tego, w ramach kursu mają możliwość obserwowania indywidualnych lekcji śpiewu prowadzonych przez mentorów i akredytowanych nauczycieli IVTOM.
Pozostałe zajęcia w ramach warsztatów są również dostępne dla uczestników kursu – lecz traktowane są jako udział w osobnym wydarzeniu, zatem płatne zgodnie z cennikiem warsztatów.
Wokalistka, kompozytorka, autorka tekstów, pedagog. Absolwentka Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach (Wydz. Jazzu i Muzyki Rozrywkowej), Studiów Podyplomowych Emisji Głosu na Akademii Muzycznej w Bydgoszczy oraz Studiów Podyplomowych na Akademii Wychowania Fizycznego w Katowicach, kier. Artystyczne Formy Aktywności Ruchowej. Słuchaczka warsztatów Kristin Linklater, uczestniczka wielu konferencji, wykładów i szkoleń poświęconych pracy z głosem (m.in. belcanto, Speech Level Singing, mix, flow phonation, screaming, belting, śpiew alikwotowy, Voice and Body in Balance, powięź, rolfing, integracja strukturalna, Technika Alexandra, Metoda Feldenkraisa, Logopedia dla wokalistów, Logopedyczna rehabilitacja głosu, Doctor Vox i innych).
Jest wykładowcą AST w Krakowie w zakresie zajęć z przedmiotu Impostacja głosu. Prowadzi zajęcia z emisji głosu w Krakowskiej Szkole Jazzu, wykłada logorytmikę na Podyplomowych Studiach Kwalifikacyjnej Logopedii I Medialnej Emisji Głosu. Wykładowca klas wokalnych licznych warsztatów muzycznych (min. Jaworki, Stalowa Wola, Rzeszów, Koluszki, Kielce, Pułtusk, Lubawa, Bolesławiec, Kraków).
Doświadczona artystka estradowa zarówno jako solistka w autorskich projektach oraz zespołach m.in. Past, Brathanki, Orange, Kaktus, Mollstreet, Epiphany, Thea, Polish Floyd, Jo jak i wieloletnia chórzystka w programach telewizyjnych, m.in. „Jaka to melodia”, „Szymon Majewski Show”, „Ciao Darwin”, „Twoja droga do gwiazd”, „Śpiewaj i walcz”, Festiwale Polskiej Piosenki w Opolu i w Sopocie.
Trener głosu, wokalistka, flecistka, realizator dźwięku. Absolwentka Akademii Muzycznej w Katowicach. Od 2000r. uczy śpiewu i prowadzi zespoły wokalne. Szkolenia pedagogiczne rozpoczęła w 2004r. od techniki SLS, w 2009r.uzyskując ceretyfikat tej metody. Następnie rozpoczęła poszerzanie wiedzy dzięki członkostwu w amerykańskim stowarzyszeniu IVTOM (International Voice Teachers Of Mix), w którym jest mentorem i członkiem zarządu d.s. Europy. Od 2016r. ściśle współpracuje z dr Hubertem Noé z Austrii - lekarzem foniatrą i konsultantem opery Wiedeńskiej, studiując zasady trenowania głosu zgodne z fizjologią.
Jako prezes Stowarzyszenia Wokalistów MIX organizuje liczne warsztaty, szkolenia, konferencje naukowe i letnie obozy wokalne. Prowadzi warsztaty wokalne w całej Polsce. Prezentowała swoją wiedzę na konferencjach naukowych, m.in. Pacific Voice Conference (2016), kurs pedagogiczny i konferencje Polskiego Stowarzyszenia Pedagogów Śpiewu (2016, 2019 i 2020), konferencje naukowe Ivtom w Krakowie (2013), a także w USA: w Atlancie (2016) i Denver (2019).
Założycielka zespołu "Sąsiedzi", z którym w kraju i za granicą, a także nagrała 4 albumy i zdobyła liczne nagrody. Z gliwickim Teatrem „A” współpracowała jako aranżer, kompozytor, instruktor wokalny, realizator dźwięku, flecistka i wokalistka, nagrała 6 płyt z piosenkami z musicali. Podczas 15-letniej pracy w MDK w Gliwicach jako instruktor koła wokalnego wydała 4 płyty swoich podopiecznych i przygotowała młodych wokalistów do niemal tysiąca występów - od lokalnych prezentacji po międzynarodowe festiwale.
Laureatka Nagrody Prezydenta Miasta Gliwice za osiągnięcia w dziedzinie kultury. Pracuje w Krakowskiej Szkole Jazzu i Muzyki Rozrywkowej oraz w MDK Gliwice. Prowadzi w Gliwicach także własną szkołę śpiewu „Singart” www.singart.pl
Jest absolwentką Technikum Budowy Fortepianów w Kaliszu (1988), Akademii Muzycznej w Poznaniu (1995, mgr sztuki) oraz Wydziału Studiów Podyplomowych – Logopedia Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (2005). Swoją wiedzę o głosie pogłębiała uczestnicząc w licznych warsztatach m.in.: Zygmunta Molika, Olgi Szwajgier, Huberta Noe i Kristin Linklater. Ukończyła szkolenie nauczycielskie w zakresie „Speech Level Singing” i „International Voice Teachers of Mix Advanced Teacher Training”. W sierpniu 2023 roku, uzyskała międzynarodowy certyfikat DLT ( Designation Linklater Teacher). Brała udział w warsztatach i kursach związanych z szeroko rozumianą świadomością ciała, takich jak: - Technika Aleksandra - Metoda Feldenkreisa - Metoda TRE - Mindfulness - Tai Chi i Taekwondo - joga według metody Iyengara (ćwiczy od 15 lat).
Od wielu lat porusza się na pograniczu świata wokalnego i teatralnego, współtworząc projekty z obszarów jazzu, musicalu („Phantom Of The Opera”), śpiewu intuitywnego (grupa „EKU”), ludowego (grupa „Co Sie Dżess”). Była współzałożycielką wrocławskiego zespołu wokalnego “5 Kobiet” jako „Laboratorium Pieśni Wewnętrznej” (2016), skomponowała i poprowadziła projekt muzyczny „Przebudzenie” (2022), wzięła udział w Festiwalu Teatralnym Eco Logico na Stromboli (Włochy) z poezją Wisławy Szymborskiej w śpiewie i recytacji (2023). Współpracowała jako trenerka wokalna z wieloma instytucjami (Poznański Chór Katedralny, Centrum Kultury Zamek, Akademia Sztuk Wizualnych, Teatr Nowy w Poznaniu, teatr Rampa i teatr Polonia w Warszawie, Teratr Pieśni Kozła, Teatr Arka, Studio Musicalowe Capitol we Wrocławiu, Uniwersytet Teatralno-Filmowy w Tbilisi)
Od 2005 roku jest pedagogiem w Akademii Sztuk Teatralnych we Wrocławiu na Wydziale Aktorskim, a od 2004 roku trenerem wokalnym w Teatrze Capitol we Wrocławiu. W 2016 roku brała udział jako prelegentka wraz z Kristin Linklater w konferencji „Pedagogika Głosu” w ramach wydarzenia VoicEncounters organizowanego przez Instytut Grotowskiego we Wrocławiu. W latach 2016 - 2020 współpracowała z, prowadząc warsztaty ze studentami oraz pedagogami z Gruzji i Armenii.
Jej metoda pracy z głosem obejmuje: - warsztaty grupowe metodą Kristin Linklater: „Uwolnij swój naturalny głos”, - zajęcia wokalne pod hasłem “ Sigh of relief “ oparte na licznych kursach pedagogiki wokalnej, - terapia głosu w oparciu o wykształcenie logopedyczne.
Wyróżniona najważniejszą ogólnopolską nagrodą teatralną im. Jana Kiepury – w kategorii – Najlepsza Śpiewaczka Operowa w 2018 roku. Absolwentka Akademii Muzycznej w Katowicach oraz Królewskiej Akademii Muzycznej w Kopenhadze. Dwukrotna stypendystka Laboratorio Toscano Lirico – Opera Studio we Florencji, laureatka licznych konkursów wokalnych. Uczestniczyła w wielu kursach u wybitnych artystów takich jak Teresa Żylis Gara, Simone Alaimo, Izabella Kłosińska, Jacek Laszczkowski i in.
Zadebiutowała w 2008 roku w Operze Śląskiej, gdzie od tego czasu kreowała około 30 ról pierwszoplanowych zarówno w repertuarze klasycznym, jak i współczesnym.
Międzynarodowa kariera zawiodła ją na sceny operowe w Europie, gdzie współpracowała z renomowanymi teatrami m.in. w Dessau, Wilnie, Palermo, Bergamo, Novarze, Lucca, Ravennie, Rzymie, Livorno, Pizie, Mantui i Stuttgarcie, Brukseli. Ponadto koncertowała na estradach i salach koncertowych Niemiec, Włoch, Belgii, Francji, Holandii, Czech, Danii, Hiszpanii, Litwy oraz Słowacji i Wielkiej Brytanii. W 2016 roku podjęła współpracę z Operą Narodową w Warszawie. W 2016 roku nagrała płytę “Cancion” , a w lipcu 2019, nagrodzoną Złotym Feniksem płytę z mszami Es-dur, des-dur i d-moll Stanisława Moniuszki.
W 2017 roku została laureatką wyróżnienia “Twórcy Kultury Śląskiej”. Jako artystka wszechstronna, Ewa Majcherczyk nie ogranicza się do opery. Współpracuje z muzykami takimi jak Marcin Masecki i Jan Emil Młynarski. Występowała także w filmach Jana Komasy i Lecha Majewskiego.
Wokalistka, pedagog. Absolwentka Akademii Muzycznej w Katowicach, Wydziału Jazzu i Muzyki Rozrywkowej. Współpracuje z licznymi gwiazdami m.in. z Ewą Farną, Haliną Młynkową zespołem Bajm, Golec uOrkiestra, śpiewając chórki. Ponadto jako solistka uczestniczy w wielu projektach, np. dzieło Michała Jurkiewicza "Śrubki" czy "Giganci Gitary". Jej pasją jest dzielenie się swoją wiedzą o głosie i śpiewie. Mistrzyni stylistyki wokalnej, potrafi stylowo zaśpiewać i nauczyć śpiewać w dowolnym stylu muzycznym. Wykładowca Krakowskiej Szkoły Jazzu i Muzyki Rozrywkowej i Uniwersytetu Rzeszowskiego, instruktorka wokalna w Staromiejskim Centrum Kultury Młodzieży w Krakowie.
Absolwentka Państwowej Szkoły Muzycznej II stopnia w Gliwicach (śpiew), Akademii Muzycznej w Katowicach (teoria muzyki, muzykoterapia), Akademii Muzycznej we Wrocławiu (Zarządzanie placówkami oświatowymi i kulturalnymi – studia podyplomowe), Doktorat w dziedzinie pedagogiki uzyskała na Uniwersytecie Śląskim na podstawie pracy poświęconej wpływowi muzyki na poziom kreatywności i inteligencji emocjonalnej. Jej zainteresowania naukowe skupiają się wokół psychologii i neuroestetyki muzyki oraz neurodydaktyki i teorii twórczości w kontekście edukacji muzycznej. Wykładowczyni akademicka na kierunkach Arteterapia (Uniwersytet Śląski) i Muzykoterapia (Akademia Muzyczna w Katowicach), gdzie prowadzi zajęcia z zakresu psychologii muzyki, emisji głosu oraz muzyki rozrywkowej w edukacji i terapii.
Wiceprezes i współzałożycielka Stowarzyszenia Wokalistów MIX, nauczycielka śpiewu akredytowana przy międzynarodowym stowarzyszeniu IVTOM (International Voice Teachers of MIX), instruktorka dziecięcych i młodzieżowych zespołów wokalnych, współorganizatorka wszystkich edycji Międzynarodowych Seminariów Naukowych „Głos-Ciało-Ekspresja”, poświęconych pedagogice wokalnej.
Wieloletnia nauczycielka muzyki i instruktorka szkolnych zespołów muzycznych, której uczniowie byli wielokrotnie nagradzani na regionalnych i ogólnopolskich konkursach muzycznych (w tym pięciokrotnie na ogólnopolskim konkursie Minutowa Piosenka Klasowa) i nagrywali płyty z różnorodnym – w tym autorskim - materiałem. Autorka licznych kompozycji (muzyka teatralna), aranżacji i transkrypcji dla kwartetu smyczkowego Altra Volta, piosenek pisanych z uczniami i dla uczniów. Stypendystka Ministra Kultury za rok 2004, finalistka projektu „Miejsca pracy w kulturze” (2006), finalistka konkursu Nauczyciel Muzyki 2016 i laureatka nagrody specjalnej portalu Muzykoteka Szkolna, kilkukrotna laureatka gliwickiej nagrody Zwiastuny Talentu (jako nauczycielka/instruktorka).
Absolwentka Wydziału Jazzu, Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach oraz Państwowego Studium Wokalno-Baletowego. Porzuciła obiecującą karierę inżyniera materiałoznawstwa na rzecz zgłębiania tajników ludzkiego głosu. Od ponad 6 lat prowadzi treningi wokalne i lekcje śpiewu dla zespołów muzycznych, grup teatralnych i solistów w każdym wieku i na każdym poziomie zaawansowania. Współpracuje m.in z Teatrem Miejskim w Gliwicach. Jest członkinią i akredytowaną nauczycielką śpiewu w International Voice Teachers of Mix oraz członkinią Stowarzyszenia Mix. Od 2018 roku współtworzy i koncertuje z Something Sweet Quartet, który powstał jako realizacja wspólnych zainteresowań muzyką jazzową. Zawsze uśmiechnięta i pełna energii, nie boi się wyzwań, a do każdego podchodzi z maksymalnym zaangażowaniem. Zgadza się ze słowami Witkacego „Lepiej skończyć w pięknym szaleństwie niż w szarej, nudnej banalności i marazmie”. Na scenie czuje się jak ryba w wodzie zarówno jako wokalistka, tancerka czy dj-ka.
Wokalistka jazzowa i sesyjna; w swojej karierze wokalnej występowała z wieloma składami od duetów po big bandy i orkiestry (m.in. Orkiestra Kukla Band, Boba Jazz Band, big-band Cracovia). Trenerka głosu z blisko 25 letnim stażem pracy, logopedka i rehabilitantka zaburzeń głosu. Oprócz studiów na Akademii Muzycznej w Katowicach w zakresie śpiewu kształciła się również w Wyższej Szkole Muzycznej w Kolonii (Niemcy), oraz na licznych kursach wokalnych i nauczycielskich w Polsce i za granicą. Związana z metodyką mixu od 2003 r., wychowanka Deana Kaelina. Studia logopedyczne ukończyła w Gdańsku, studia w zakresie Rehabilitacji Zaburzeń Głosu - w Łodzi. Koncertowała z różnymi formacjami, m.in. Paulina Savah Band (m.in. w Krakowie, Wiedniu, Norymberdze Helsinkach), jazzowym Triem Wojciecha Groborza, zespołem Enjoy/Noble Jazz Band, pianistami Andrzejem Nowakiem i Wojciechem Wachułką, nawet z hip-hopowym projektem Lari Fari.
Zafascynowana głosem i ciałem, jego możliwościami, a także ograniczeniami szkoli się od lat na specjalistycznych kursach z zakresu pedagogiki głosu, metodyki nauczania śpiewu, stylistyki i improwizacji, akustyki traktu głosowego, fonacji przepływowej wg Sundberga i Noe, Metody Akcentów. Brała udział w konferencjach dot. głosu, m.in. w International Voice Seminars (organizowanych przez IVTOM i SLS ) w Los Angeles i Atlancie, Voce Pura w Veronie (Włochy), kursie mistrzowskim z Sethem Riggsem w Mediolanie, w 2 polskich edycjach Pacific Voice Conference. Współtworzyła polskie konferencje głosu pod banderą IVTOM i Stowarzyszenia Wokalistów Mix. Od ponad dekady pasjonuje się miofunkcją traktu głosowego, terapią zaburzeń stawów skroniowo-żuchwowych (dr B. Sambor, E. Mendala Kwoczek, Konferencja Crania i in), terapią ciała poprzez stymulacje ruchu (kinesiotaping, regulatory funkcji MFS, fizjoterapia głowy, szyi i układu oddechowego dla logopedów, terapia manualna krtani, Metoda Feldenkraisa, Technika Aleksandra i in).
Prowadzi zajęcia przygotowujące do egzaminów wstępnych a także rehabilitację głosu dla zawodowych śpiewaków, wokalistów i aktorów. Pracuje również z pacjentami logopedycznymi, nauczycielami szkolnymi, wykładowcami, prezenterami radiowymi i osobami zawodowo posługującymi się głosem.
Absolwent Akademii Muzycznej w Katowicach na Wydziale Pedagogiki i Chóralistyki oraz Studium Organistowskiego. Wokalista, chórmistrz, organista, pianista, akredytowany nauczyciel w międzynarodowym stowarzyszeniu nauczycieli śpiewu IVTOM. Członek zarządu i współzałożyciel Stowarzyszenia Wokalistów MIX.
W młodości śpiewał polską muzykę religijną i gospel oraz negro spirituals, jazz, pop i jazz w zespole Cantate Deo pod dyrekcją Norberta Blachy. Przez 8 lat z siedmioosobowym zespołem wokalnym Canterini, który stworzył, śpiewał muzykę barokową, chorał gregoriański, a także współczesne utwory religijne Uczył też przedmiotów ogólnomuzycznych w PSM w Gliwicach. Od prawie 30 lat pracuje jako organista w parafii pod wezwaniem św. Antoniego w Gliwicach, gdzie prowadził chór i zespoły dziecięce.. Obecnie uczy śpiewu i zajmuje się rehabilitacją głosu w Młodzieżowym Domu Kultury w Gliwicach, szkole śpiewu Singart oraz we własnym studiu wokalno-instrumentalnym z rehabilitacją głosu STRUNY. Uczy również gry i akompaniamentu na fortepianie. Pracuje z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi. Nieustannie kształci swój głos i poszerza wiedzę dotyczącą śpiewu i dziedzin z nim związanych.
Absolwent wydziału wokalno-aktorskiego Akademii Muzycznej w Bydgoszczy oraz Studium Pedagogiki Wokalnej w AM w Bydgoszczy. Od roku 2004 szkolił się w zakresie metody Speech Level Singing (SLS) – certyfikat I stopnia uzyskał w 2006r (jako pierwszy polski nauczyciel), zaś certyfikat II st – w 2008 r. Rozwijał swój głos oraz warsztat metodyczny u najlepszych nauczycieli z USA, jak Rocio Guitard, Seth Riggs, Greg Enriquez (nauczyciel Celine Dion), Dave Stroud, Jeffrey Skouson, Melissa Cross, Dean Kaelin, oraz wielu innych. Od roku 2018 zgłębia tajniki Flow Phonation ucząc się podczas indywidualnych lekcji i seminariów u autora metody dr Huberta Noe.
Od 2013 roku współpracuje ze stowarzyszeniem International Voice Teachers of MIX (IVTOM ) założonym przez Deana Kaelina. Od 2015 roku jest nauczycielem śpiewu akredytowanym przy IVTOM. Należy również do Stowarzyszenia Wokalistów MIX w Gliwicach. Od wielu lat uczestniczy w najbardziej prestiżowych szkoleniach wokalnych, konferencjach naukowych na temat śpiewu oraz technik nauczania śpiewu, zagadnień związanych z fizjologią głosu. Posiada również doświadczenie aktorskie - brał udział w wielu programach telewizyjnych, w musicalu „Grosse Freiheit nr 7". jako student występował gościnnie w Teatrze Polskim w Bydgoszczy. Jeden z twórców Musicalu „ Lato Miłości" w Kozienicach.
Uczy śpiewu od 19 lat. Podchodzi do głosu holistycznie, stosując najnowsze, naturalne metody i techniki nauczania śpiewu, które pozwalają uczniom odkrywać ich niezwykłe możliwości i osiągać spektakularne efekty w bardzo krótkim czasie. Zajmuje się również rehabilitacją głosu i pomaga opanować stres sceniczny.
W latach 2008-2018 był wykładowcą na Międzynarodowych Warsztatach Jazzowych w Puławach, a od 2015 również na Międzynarodowych Warsztatach Jazzowych w Chodzieży. Wielu jego uczniów brało udział w programach telewizyjnych typu: The Voice of Poland, Mam Talent, Idol oraz osiągało sukcesy na polskich i międzynarodowych festiwalach wokalnych. Właściciel i Trener Wokalny w Studio Wokalnym: „Vocal Secrets Mind" w Toruniu.
Zauczyciel śpiewu, trener wokalny, nauczyciel i mentor
w International Teacher of MIX (IVTOM). Absolwent Akademii Muzycznej im. F.
Nowowiejskiego w Bydgoszczy. 0d 2008 roku podczas warsztatów wokalnych,
szkoleń oraz seminariów naukowych regularnie współpracuje z wybitnymi badaczami
głosu oraz nauczycielami śpiewu z całego świata, m.in. Dean Kaelin (USA), Hubert
Noe (Austria), Rocio Guitard (USA), John Henny (USA), Daniela Stief, Teri Lasetter
Stock (USA), Donald Miller (USA), Kim Chandler (USA). W 2009 roku był
uczestnikiem warsztatów wokalnych z Sethem Riggsem w Mediolanie. W 2010 roku,
jako jedna z ośmiu osób w Polsce, uzyskał certyfikat uprawniający do
nauczania metodą Speech Level Singing.
Prowadzi studio wokalne w Warszawie
oraz w kilku ośrodkach na Mazowszu. Pracuje zarówno z solistami, jak i grupami
wokalnymi w każdym wieku oraz na każdym poziomie zaawansowania. Do grona
jego uczniów należą aktorzy, wokaliści - wykonujący na co dzień zróżnicowane
gatunki muzyczne - oraz śpiewacy klasyczni. Ważną część jego pracy stanowi
rehabilitacja i terapia głosu. W tym zakresie współpracuje z zespołem
interdyscyplinarnym, w którego skład wchodzą: foniatrzy, logopedzi, fizjoterapeuci.
Jako konsultant wokalny współpracuje z teatrami. W latach 2013-2015 był związany
z Krakowskim Instytutem Sztuki Wokalnej.
Jest członkiem
honorowym Stowarzyszenia Wokalistów MIX z siedzibą w Gliwicach, a także
członkiem Polskiego Towarzystwa Rehabilitacji Głosu. W 2021 roku został
zaproszony jako ekspert wokalny do tworzenia jednej z pierwszych aplikacji do
internetowej nauki śpiewu - Vocaly . Jego uczniowie w ostatnich latach zdobyli ponad
500 czołowych nagród na prestiżowych festiwalach muzycznych o randze
ogólnopolskiej oraz międzynarodowej. Jest autorem licznych opracowań wokalnych
oraz aranżacji muzycznych. Prowadzi warsztaty wokalne dla wokalistów na terenie
całego kraju. Jako nauczyciel/mentor jest wykładowcą na szkoleniach skierowanych
dla nauczycieli śpiewu w zakresie teorii i praktyki: „Jak skutecznie uczyć śpiewu” oraz
„Pedagogika wokalna XXI w.” Z pasją i zaangażowaniem oddaje się pedagogice
wokalnej, zgłębiając naturę, fizjologię oraz funkcjonowanie ludzkiego głosu. W
ostatnich latach poświęca szczególną uwagę formantom śpiewaczym oraz fonacji
przepływowej.
WARSZTATY GŁOS-SCENA-ROZWÓJ |
PLAN ZAJĘĆ GRUPOWYCH |
adres: PSM GLIWICE, ul. ZIEMOWITA 12 |
Gliwice 9-10 marca 2024 |
Sobota, 9 marca |
||||
Sala Kameralna / Foyer |
|
Sala Rytmiki 0.31 |
||
10:00-11:30 |
Backing Vocals (Ewa N.-Hady, Ola Królik) |
|
|
|
12:00-13:00 |
Ruch sceniczny w Backing Vocals (Ola Królik) |
|
|
|
13:00-14:30 |
przerwa na lunch |
|
13:00-14:30 |
przerwa na lunch |
15:00-16:00 |
Vibrato – fakty i mity (Dominika Płonka) |
|
14:30-16:00 |
GR.1: Metoda Linklater (Ewa Głowacka) |
16:00-17:00 |
Wstęp do stylistyki wokalnej (Ewa Niewdana-Hady) |
|
|
|
|
|
|
17:00-18:30 |
GR.2: Metoda Linklater (Ewa Głowacka) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Niedziela 10 marca |
||||
Sala Kameralna |
|
Sala Rytmiki 0.31 |
||
10:00-11:30 |
Prezencja na scenie (Ewa Majcherczyk) |
|
10:00-11:30 |
GR.1: Metoda Linklater (Ewa Głowacka) |
|
|
|
11:30-13:00 |
GR.2: Metoda Linklater (Ewa Głowacka) |
13:00-14:30 |
przerwa na lunch |
|
|
|
14:30-15:30 |
Trema- naukowo i praktycznie (Grażyna Dzwonowska) |
|
|
|
PAKIET 1 METODA KRISTIN LINKLATER | GRUPA 1 >177 zł< (20 miejsc) | sobota 14:30-16:00 niedziela 10:00-11:30 | Ewa Głowacka-Fierek |
GRUPA 2 >177 zł< (10 miejsc) | sobota 17:00-18:30 niedziela 11:30-13:00 | Ewa Głowacka-Fierek | |
PAKIET 2 BACKING VOCALS | Backing vocals (tworzenie chórków) | sobota 10:00-11.30
| Ewa Niewdana-Hady |
Ruch sceniczny w backing vocals | sobota 12:00-13:00 | Aleksandra Królik | |
PAKIET 3 TECHNIKA I STYL | Vibrato | sobota 15:00-16:00 | Dominika Płonka |
Wstęp do stylistyki wokalnej | sobota 16:00-17:00 | Ewa Niewdana-Hady | |
PAKIET 4 ARTYSTA NA SCENIE | Prezencja na scenie | niedziela 10:00-11.30 | Ewa Majcherczyk |
Trema – naukowo i praktycznie | niedziela 14:30-15:30 | Grażyna Dzwonowska |
Możesz wybrać dowolną ilość lekcji u każdego trenera. Ich sylwetki znajdziesz w zakładce „Prowadzący”. Dopasuj ilość i terminy lekcji indywidualnych do grafiku wybranych przez Ciebie zajęć grupowych. W tym celu przejrzyj grafik dostępny pod poniższym linkiem.
Prześlij te informacje mailem na adres lekcje@mix.org.pl i poczekaj na potwierdzenie rezerwacji lekcji.
Po otrzymaniu potwierdzenia rezerwacji terminu dokonaj płatności za zarezerwowane lekcje w formularzu zgłoszenia.
PAKIET 1 METODA | Grupa 1 >177 zł< (20 miejsc) Grupa 2 >177 zł< (10 miejsc) | PAKIET PREMIUM (wszystkie zajęcia grupowe i udział w 2 grupie zajęć Linklater – 1 grupa koliduje z innymi zajęciami premium)
ILOŚĆ MIEJSC OGRANICZONA! (TYLKO 10 MIEJSC!) |
|
PAKIET 2 BACKING | PAKIET STANDARD (wszystkie zajęcia z wyjątkiem metody Linklater)
| ||
PAKIET 3 TECHNIKA | |||
PAKIET 4 ARTYSTA |
Równolegle do warsztatów odbywa się praktyczna część kursu „Jak skutecznie uczyć śpiewu”. Uczestnicy kursu biorą udział w pakiecie trzech masterclasses z Piotrem Markowskim, Pauliną Kujawską i Dominiką Płonką oraz dwóch sesji Q&A (szczegóły na podstronie kursu. Oprócz tego, w ramach kursu mają możliwość obserwowania indywidualnych lekcji śpiewu prowadzonych przez mentorów i akredytowanych nauczycieli IVTOM.
Pozostałe zajęcia w ramach warsztatów są również dostępne dla uczestników kursu – lecz traktowane są jako udział w osobnym wydarzeniu, zatem płatne zgodnie z cennikiem warsztatów.
Wokalistka, kompozytorka, autorka tekstów, pedagog. Absolwentka Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach (Wydz. Jazzu i Muzyki Rozrywkowej), Studiów Podyplomowych Emisji Głosu na Akademii Muzycznej w Bydgoszczy oraz Studiów Podyplomowych na Akademii Wychowania Fizycznego w Katowicach, kier. Artystyczne Formy Aktywności Ruchowej. Słuchaczka warsztatów Kristin Linklater, uczestniczka wielu konferencji, wykładów i szkoleń poświęconych pracy z głosem (m.in. belcanto, Speech Level Singing, mix, flow phonation, screaming, belting, śpiew alikwotowy, Voice and Body in Balance, powięź, rolfing, integracja strukturalna, Technika Alexandra, Metoda Feldenkraisa, Logopedia dla wokalistów, Logopedyczna rehabilitacja głosu, Doctor Vox i innych).
Jest wykładowcą AST w Krakowie w zakresie zajęć z przedmiotu Impostacja głosu. Prowadzi zajęcia z emisji głosu w Krakowskiej Szkole Jazzu, wykłada logorytmikę na Podyplomowych Studiach Kwalifikacyjnej Logopedii I Medialnej Emisji Głosu. Wykładowca klas wokalnych licznych warsztatów muzycznych (min. Jaworki, Stalowa Wola, Rzeszów, Koluszki, Kielce, Pułtusk, Lubawa, Bolesławiec, Kraków).
Doświadczona artystka estradowa zarówno jako solistka w autorskich projektach oraz zespołach m.in. Past, Brathanki, Orange, Kaktus, Mollstreet, Epiphany, Thea, Polish Floyd, Jo jak i wieloletnia chórzystka w programach telewizyjnych, m.in. „Jaka to melodia”, „Szymon Majewski Show”, „Ciao Darwin”, „Twoja droga do gwiazd”, „Śpiewaj i walcz”, Festiwale Polskiej Piosenki w Opolu i w Sopocie.
Trener głosu, wokalistka, flecistka, realizator dźwięku. Absolwentka Akademii Muzycznej w Katowicach. Od 2000r. uczy śpiewu i prowadzi zespoły wokalne. Szkolenia pedagogiczne rozpoczęła w 2004r. od techniki SLS, w 2009r.uzyskując ceretyfikat tej metody. Następnie rozpoczęła poszerzanie wiedzy dzięki członkostwu w amerykańskim stowarzyszeniu IVTOM (International Voice Teachers Of Mix), w którym jest mentorem i członkiem zarządu d.s. Europy. Od 2016r. ściśle współpracuje z dr Hubertem Noé z Austrii - lekarzem foniatrą i konsultantem opery Wiedeńskiej, studiując zasady trenowania głosu zgodne z fizjologią.
Jako prezes Stowarzyszenia Wokalistów MIX organizuje liczne warsztaty, szkolenia, konferencje naukowe i letnie obozy wokalne. Prowadzi warsztaty wokalne w całej Polsce. Prezentowała swoją wiedzę na konferencjach naukowych, m.in. Pacific Voice Conference (2016), kurs pedagogiczny i konferencje Polskiego Stowarzyszenia Pedagogów Śpiewu (2016, 2019 i 2020), konferencje naukowe Ivtom w Krakowie (2013), a także w USA: w Atlancie (2016) i Denver (2019).
Założycielka zespołu "Sąsiedzi", z którym w kraju i za granicą, a także nagrała 4 albumy i zdobyła liczne nagrody. Z gliwickim Teatrem „A” współpracowała jako aranżer, kompozytor, instruktor wokalny, realizator dźwięku, flecistka i wokalistka, nagrała 6 płyt z piosenkami z musicali. Podczas 15-letniej pracy w MDK w Gliwicach jako instruktor koła wokalnego wydała 4 płyty swoich podopiecznych i przygotowała młodych wokalistów do niemal tysiąca występów - od lokalnych prezentacji po międzynarodowe festiwale.
Laureatka Nagrody Prezydenta Miasta Gliwice za osiągnięcia w dziedzinie kultury. Pracuje w Krakowskiej Szkole Jazzu i Muzyki Rozrywkowej oraz w MDK Gliwice. Prowadzi w Gliwicach także własną szkołę śpiewu „Singart” www.singart.pl
Jest absolwentką Technikum Budowy Fortepianów w Kaliszu (1988), Akademii Muzycznej w Poznaniu (1995, mgr sztuki) oraz Wydziału Studiów Podyplomowych – Logopedia Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (2005). Swoją wiedzę o głosie pogłębiała uczestnicząc w licznych warsztatach m.in.: Zygmunta Molika, Olgi Szwajgier, Huberta Noe i Kristin Linklater. Ukończyła szkolenie nauczycielskie w zakresie „Speech Level Singing” i „International Voice Teachers of Mix Advanced Teacher Training”. W sierpniu 2023 roku, uzyskała międzynarodowy certyfikat DLT ( Designation Linklater Teacher). Brała udział w warsztatach i kursach związanych z szeroko rozumianą świadomością ciała, takich jak: - Technika Aleksandra - Metoda Feldenkreisa - Metoda TRE - Mindfulness - Tai Chi i Taekwondo - joga według metody Iyengara (ćwiczy od 15 lat).
Od wielu lat porusza się na pograniczu świata wokalnego i teatralnego, współtworząc projekty z obszarów jazzu, musicalu („Phantom Of The Opera”), śpiewu intuitywnego (grupa „EKU”), ludowego (grupa „Co Sie Dżess”). Była współzałożycielką wrocławskiego zespołu wokalnego “5 Kobiet” jako „Laboratorium Pieśni Wewnętrznej” (2016), skomponowała i poprowadziła projekt muzyczny „Przebudzenie” (2022), wzięła udział w Festiwalu Teatralnym Eco Logico na Stromboli (Włochy) z poezją Wisławy Szymborskiej w śpiewie i recytacji (2023). Współpracowała jako trenerka wokalna z wieloma instytucjami (Poznański Chór Katedralny, Centrum Kultury Zamek, Akademia Sztuk Wizualnych, Teatr Nowy w Poznaniu, teatr Rampa i teatr Polonia w Warszawie, Teratr Pieśni Kozła, Teatr Arka, Studio Musicalowe Capitol we Wrocławiu, Uniwersytet Teatralno-Filmowy w Tbilisi)
Od 2005 roku jest pedagogiem w Akademii Sztuk Teatralnych we Wrocławiu na Wydziale Aktorskim, a od 2004 roku trenerem wokalnym w Teatrze Capitol we Wrocławiu. W 2016 roku brała udział jako prelegentka wraz z Kristin Linklater w konferencji „Pedagogika Głosu” w ramach wydarzenia VoicEncounters organizowanego przez Instytut Grotowskiego we Wrocławiu. W latach 2016 - 2020 współpracowała z, prowadząc warsztaty ze studentami oraz pedagogami z Gruzji i Armenii.
Jej metoda pracy z głosem obejmuje: - warsztaty grupowe metodą Kristin Linklater: „Uwolnij swój naturalny głos”, - zajęcia wokalne pod hasłem “ Sigh of relief “ oparte na licznych kursach pedagogiki wokalnej, - terapia głosu w oparciu o wykształcenie logopedyczne.
Wyróżniona najważniejszą ogólnopolską nagrodą teatralną im. Jana Kiepury – w kategorii – Najlepsza Śpiewaczka Operowa w 2018 roku. Absolwentka Akademii Muzycznej w Katowicach oraz Królewskiej Akademii Muzycznej w Kopenhadze. Dwukrotna stypendystka Laboratorio Toscano Lirico – Opera Studio we Florencji, laureatka licznych konkursów wokalnych. Uczestniczyła w wielu kursach u wybitnych artystów takich jak Teresa Żylis Gara, Simone Alaimo, Izabella Kłosińska, Jacek Laszczkowski i in.
Zadebiutowała w 2008 roku w Operze Śląskiej, gdzie od tego czasu kreowała około 30 ról pierwszoplanowych zarówno w repertuarze klasycznym, jak i współczesnym.
Międzynarodowa kariera zawiodła ją na sceny operowe w Europie, gdzie współpracowała z renomowanymi teatrami m.in. w Dessau, Wilnie, Palermo, Bergamo, Novarze, Lucca, Ravennie, Rzymie, Livorno, Pizie, Mantui i Stuttgarcie, Brukseli. Ponadto koncertowała na estradach i salach koncertowych Niemiec, Włoch, Belgii, Francji, Holandii, Czech, Danii, Hiszpanii, Litwy oraz Słowacji i Wielkiej Brytanii. W 2016 roku podjęła współpracę z Operą Narodową w Warszawie. W 2016 roku nagrała płytę “Cancion” , a w lipcu 2019, nagrodzoną Złotym Feniksem płytę z mszami Es-dur, des-dur i d-moll Stanisława Moniuszki.
W 2017 roku została laureatką wyróżnienia “Twórcy Kultury Śląskiej”. Jako artystka wszechstronna, Ewa Majcherczyk nie ogranicza się do opery. Współpracuje z muzykami takimi jak Marcin Masecki i Jan Emil Młynarski. Występowała także w filmach Jana Komasy i Lecha Majewskiego.
Wokalistka, pedagog. Absolwentka Akademii Muzycznej w Katowicach, Wydziału Jazzu i Muzyki Rozrywkowej. Współpracuje z licznymi gwiazdami m.in. z Ewą Farną, Haliną Młynkową zespołem Bajm, Golec uOrkiestra, śpiewając chórki. Ponadto jako solistka uczestniczy w wielu projektach, np. dzieło Michała Jurkiewicza "Śrubki" czy "Giganci Gitary". Jej pasją jest dzielenie się swoją wiedzą o głosie i śpiewie. Mistrzyni stylistyki wokalnej, potrafi stylowo zaśpiewać i nauczyć śpiewać w dowolnym stylu muzycznym. Wykładowca Krakowskiej Szkoły Jazzu i Muzyki Rozrywkowej i Uniwersytetu Rzeszowskiego, instruktorka wokalna w Staromiejskim Centrum Kultury Młodzieży w Krakowie.
Absolwentka Państwowej Szkoły Muzycznej II stopnia w Gliwicach (śpiew), Akademii Muzycznej w Katowicach (teoria muzyki, muzykoterapia), Akademii Muzycznej we Wrocławiu (Zarządzanie placówkami oświatowymi i kulturalnymi – studia podyplomowe), Doktorat w dziedzinie pedagogiki uzyskała na Uniwersytecie Śląskim na podstawie pracy poświęconej wpływowi muzyki na poziom kreatywności i inteligencji emocjonalnej. Jej zainteresowania naukowe skupiają się wokół psychologii i neuroestetyki muzyki oraz neurodydaktyki i teorii twórczości w kontekście edukacji muzycznej. Wykładowczyni akademicka na kierunkach Arteterapia (Uniwersytet Śląski) i Muzykoterapia (Akademia Muzyczna w Katowicach), gdzie prowadzi zajęcia z zakresu psychologii muzyki, emisji głosu oraz muzyki rozrywkowej w edukacji i terapii.
Wiceprezes i współzałożycielka Stowarzyszenia Wokalistów MIX, nauczycielka śpiewu akredytowana przy międzynarodowym stowarzyszeniu IVTOM (International Voice Teachers of MIX), instruktorka dziecięcych i młodzieżowych zespołów wokalnych, współorganizatorka wszystkich edycji Międzynarodowych Seminariów Naukowych „Głos-Ciało-Ekspresja”, poświęconych pedagogice wokalnej.
Wieloletnia nauczycielka muzyki i instruktorka szkolnych zespołów muzycznych, której uczniowie byli wielokrotnie nagradzani na regionalnych i ogólnopolskich konkursach muzycznych (w tym pięciokrotnie na ogólnopolskim konkursie Minutowa Piosenka Klasowa) i nagrywali płyty z różnorodnym – w tym autorskim - materiałem. Autorka licznych kompozycji (muzyka teatralna), aranżacji i transkrypcji dla kwartetu smyczkowego Altra Volta, piosenek pisanych z uczniami i dla uczniów. Stypendystka Ministra Kultury za rok 2004, finalistka projektu „Miejsca pracy w kulturze” (2006), finalistka konkursu Nauczyciel Muzyki 2016 i laureatka nagrody specjalnej portalu Muzykoteka Szkolna, kilkukrotna laureatka gliwickiej nagrody Zwiastuny Talentu (jako nauczycielka/instruktorka).
Absolwentka Wydziału Jazzu, Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach oraz Państwowego Studium Wokalno-Baletowego. Porzuciła obiecującą karierę inżyniera materiałoznawstwa na rzecz zgłębiania tajników ludzkiego głosu. Od ponad 6 lat prowadzi treningi wokalne i lekcje śpiewu dla zespołów muzycznych, grup teatralnych i solistów w każdym wieku i na każdym poziomie zaawansowania. Współpracuje m.in z Teatrem Miejskim w Gliwicach. Jest członkinią i akredytowaną nauczycielką śpiewu w International Voice Teachers of Mix oraz członkinią Stowarzyszenia Mix. Od 2018 roku współtworzy i koncertuje z Something Sweet Quartet, który powstał jako realizacja wspólnych zainteresowań muzyką jazzową. Zawsze uśmiechnięta i pełna energii, nie boi się wyzwań, a do każdego podchodzi z maksymalnym zaangażowaniem. Zgadza się ze słowami Witkacego „Lepiej skończyć w pięknym szaleństwie niż w szarej, nudnej banalności i marazmie”. Na scenie czuje się jak ryba w wodzie zarówno jako wokalistka, tancerka czy dj-ka.
Wokalistka jazzowa i sesyjna; w swojej karierze wokalnej występowała z wieloma składami od duetów po big bandy i orkiestry (m.in. Orkiestra Kukla Band, Boba Jazz Band, big-band Cracovia). Trenerka głosu z blisko 25 letnim stażem pracy, logopedka i rehabilitantka zaburzeń głosu. Oprócz studiów na Akademii Muzycznej w Katowicach w zakresie śpiewu kształciła się również w Wyższej Szkole Muzycznej w Kolonii (Niemcy), oraz na licznych kursach wokalnych i nauczycielskich w Polsce i za granicą. Związana z metodyką mixu od 2003 r., wychowanka Deana Kaelina. Studia logopedyczne ukończyła w Gdańsku, studia w zakresie Rehabilitacji Zaburzeń Głosu - w Łodzi. Koncertowała z różnymi formacjami, m.in. Paulina Savah Band (m.in. w Krakowie, Wiedniu, Norymberdze Helsinkach), jazzowym Triem Wojciecha Groborza, zespołem Enjoy/Noble Jazz Band, pianistami Andrzejem Nowakiem i Wojciechem Wachułką, nawet z hip-hopowym projektem Lari Fari.
Zafascynowana głosem i ciałem, jego możliwościami, a także ograniczeniami szkoli się od lat na specjalistycznych kursach z zakresu pedagogiki głosu, metodyki nauczania śpiewu, stylistyki i improwizacji, akustyki traktu głosowego, fonacji przepływowej wg Sundberga i Noe, Metody Akcentów. Brała udział w konferencjach dot. głosu, m.in. w International Voice Seminars (organizowanych przez IVTOM i SLS ) w Los Angeles i Atlancie, Voce Pura w Veronie (Włochy), kursie mistrzowskim z Sethem Riggsem w Mediolanie, w 2 polskich edycjach Pacific Voice Conference. Współtworzyła polskie konferencje głosu pod banderą IVTOM i Stowarzyszenia Wokalistów Mix. Od ponad dekady pasjonuje się miofunkcją traktu głosowego, terapią zaburzeń stawów skroniowo-żuchwowych (dr B. Sambor, E. Mendala Kwoczek, Konferencja Crania i in), terapią ciała poprzez stymulacje ruchu (kinesiotaping, regulatory funkcji MFS, fizjoterapia głowy, szyi i układu oddechowego dla logopedów, terapia manualna krtani, Metoda Feldenkraisa, Technika Aleksandra i in).
Prowadzi zajęcia przygotowujące do egzaminów wstępnych a także rehabilitację głosu dla zawodowych śpiewaków, wokalistów i aktorów. Pracuje również z pacjentami logopedycznymi, nauczycielami szkolnymi, wykładowcami, prezenterami radiowymi i osobami zawodowo posługującymi się głosem.
Absolwent Akademii Muzycznej w Katowicach na Wydziale Pedagogiki i Chóralistyki oraz Studium Organistowskiego. Wokalista, chórmistrz, organista, pianista, akredytowany nauczyciel w międzynarodowym stowarzyszeniu nauczycieli śpiewu IVTOM. Członek zarządu i współzałożyciel Stowarzyszenia Wokalistów MIX.
W młodości śpiewał polską muzykę religijną i gospel oraz negro spirituals, jazz, pop i jazz w zespole Cantate Deo pod dyrekcją Norberta Blachy. Przez 8 lat z siedmioosobowym zespołem wokalnym Canterini, który stworzył, śpiewał muzykę barokową, chorał gregoriański, a także współczesne utwory religijne Uczył też przedmiotów ogólnomuzycznych w PSM w Gliwicach. Od prawie 30 lat pracuje jako organista w parafii pod wezwaniem św. Antoniego w Gliwicach, gdzie prowadził chór i zespoły dziecięce.. Obecnie uczy śpiewu i zajmuje się rehabilitacją głosu w Młodzieżowym Domu Kultury w Gliwicach, szkole śpiewu Singart oraz we własnym studiu wokalno-instrumentalnym z rehabilitacją głosu STRUNY. Uczy również gry i akompaniamentu na fortepianie. Pracuje z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi. Nieustannie kształci swój głos i poszerza wiedzę dotyczącą śpiewu i dziedzin z nim związanych.
Absolwent wydziału wokalno-aktorskiego Akademii Muzycznej w Bydgoszczy oraz Studium Pedagogiki Wokalnej w AM w Bydgoszczy. Od roku 2004 szkolił się w zakresie metody Speech Level Singing (SLS) – certyfikat I stopnia uzyskał w 2006r (jako pierwszy polski nauczyciel), zaś certyfikat II st – w 2008 r. Rozwijał swój głos oraz warsztat metodyczny u najlepszych nauczycieli z USA, jak Rocio Guitard, Seth Riggs, Greg Enriquez (nauczyciel Celine Dion), Dave Stroud, Jeffrey Skouson, Melissa Cross, Dean Kaelin, oraz wielu innych. Od roku 2018 zgłębia tajniki Flow Phonation ucząc się podczas indywidualnych lekcji i seminariów u autora metody dr Huberta Noe.
Od 2013 roku współpracuje ze stowarzyszeniem International Voice Teachers of MIX (IVTOM ) założonym przez Deana Kaelina. Od 2015 roku jest nauczycielem śpiewu akredytowanym przy IVTOM. Należy również do Stowarzyszenia Wokalistów MIX w Gliwicach. Od wielu lat uczestniczy w najbardziej prestiżowych szkoleniach wokalnych, konferencjach naukowych na temat śpiewu oraz technik nauczania śpiewu, zagadnień związanych z fizjologią głosu. Posiada również doświadczenie aktorskie - brał udział w wielu programach telewizyjnych, w musicalu „Grosse Freiheit nr 7". jako student występował gościnnie w Teatrze Polskim w Bydgoszczy. Jeden z twórców Musicalu „ Lato Miłości" w Kozienicach.
Uczy śpiewu od 19 lat. Podchodzi do głosu holistycznie, stosując najnowsze, naturalne metody i techniki nauczania śpiewu, które pozwalają uczniom odkrywać ich niezwykłe możliwości i osiągać spektakularne efekty w bardzo krótkim czasie. Zajmuje się również rehabilitacją głosu i pomaga opanować stres sceniczny.
W latach 2008-2018 był wykładowcą na Międzynarodowych Warsztatach Jazzowych w Puławach, a od 2015 również na Międzynarodowych Warsztatach Jazzowych w Chodzieży. Wielu jego uczniów brało udział w programach telewizyjnych typu: The Voice of Poland, Mam Talent, Idol oraz osiągało sukcesy na polskich i międzynarodowych festiwalach wokalnych. Właściciel i Trener Wokalny w Studio Wokalnym: „Vocal Secrets Mind" w Toruniu.
Zauczyciel śpiewu, trener wokalny, nauczyciel i mentor
w International Teacher of MIX (IVTOM). Absolwent Akademii Muzycznej im. F.
Nowowiejskiego w Bydgoszczy. 0d 2008 roku podczas warsztatów wokalnych,
szkoleń oraz seminariów naukowych regularnie współpracuje z wybitnymi badaczami
głosu oraz nauczycielami śpiewu z całego świata, m.in. Dean Kaelin (USA), Hubert
Noe (Austria), Rocio Guitard (USA), John Henny (USA), Daniela Stief, Teri Lasetter
Stock (USA), Donald Miller (USA), Kim Chandler (USA). W 2009 roku był
uczestnikiem warsztatów wokalnych z Sethem Riggsem w Mediolanie. W 2010 roku,
jako jedna z ośmiu osób w Polsce, uzyskał certyfikat uprawniający do
nauczania metodą Speech Level Singing.
Prowadzi studio wokalne w Warszawie
oraz w kilku ośrodkach na Mazowszu. Pracuje zarówno z solistami, jak i grupami
wokalnymi w każdym wieku oraz na każdym poziomie zaawansowania. Do grona
jego uczniów należą aktorzy, wokaliści - wykonujący na co dzień zróżnicowane
gatunki muzyczne - oraz śpiewacy klasyczni. Ważną część jego pracy stanowi
rehabilitacja i terapia głosu. W tym zakresie współpracuje z zespołem
interdyscyplinarnym, w którego skład wchodzą: foniatrzy, logopedzi, fizjoterapeuci.
Jako konsultant wokalny współpracuje z teatrami. W latach 2013-2015 był związany
z Krakowskim Instytutem Sztuki Wokalnej.
Jest członkiem
honorowym Stowarzyszenia Wokalistów MIX z siedzibą w Gliwicach, a także
członkiem Polskiego Towarzystwa Rehabilitacji Głosu. W 2021 roku został
zaproszony jako ekspert wokalny do tworzenia jednej z pierwszych aplikacji do
internetowej nauki śpiewu - Vocaly . Jego uczniowie w ostatnich latach zdobyli ponad
500 czołowych nagród na prestiżowych festiwalach muzycznych o randze
ogólnopolskiej oraz międzynarodowej. Jest autorem licznych opracowań wokalnych
oraz aranżacji muzycznych. Prowadzi warsztaty wokalne dla wokalistów na terenie
całego kraju. Jako nauczyciel/mentor jest wykładowcą na szkoleniach skierowanych
dla nauczycieli śpiewu w zakresie teorii i praktyki: „Jak skutecznie uczyć śpiewu” oraz
„Pedagogika wokalna XXI w.” Z pasją i zaangażowaniem oddaje się pedagogice
wokalnej, zgłębiając naturę, fizjologię oraz funkcjonowanie ludzkiego głosu. W
ostatnich latach poświęca szczególną uwagę formantom śpiewaczym oraz fonacji
przepływowej.