Kurs Pedagogika Wokalna XXI Wieku to jedyny taki kurs w Polsce będący kompendium wiedzy potrzebnej do rozwijania swoich kwalifikacji na najwyższym poziomie w oparciu o aktualne doniesienia naukowców i lekarzy.
Tradycja bel canto przekazuje nam setki lat doświadczeń, a współczesne badania naukowe uczą nazywać po imieniu procesy zachodzące w czasie wydobywania głosu. Podstawowa wiedza z zakresu logopedii i fizjoterapii okazuje się niezbędna, aby nauczyciel nie zrobił krzywdy uczniowi. Zaawansowana wiedza naukowa pomaga nam rozróżnić, które metody nauczania są dobre, a które nieskuteczne.
Kliknij w obrazek, aby dowiedzieć się więcej.
Będziesz na bieżąco z najnowszymi odkryciami i badaniami na temat głosu, aby skuteczniej uczyć śpiewu.
Zdobędziesz wiedzę, dotąd niedostępną w języku polskim, zawierającą informacje z najnowszych zagranicznych konferencji naukowych i publikacji.
Uzupełnisz i uporządkujesz wiedzę teoretyczną, niezbędną do dogłębnego zrozumienia współczesnego podejścia do tematu pedagogiki wokalnej.
Przez cały okres trwania kursu masz wsparcie naszych mentorów, z którymi kontaktować się możesz w prywatnej grupie, a także korzystać z pomocy kolegów.
Nawiążesz nowe kontakty w branży, zapoznasz się z doświadczeniami innych nauczycieli śpiewu.
Kurs obejmuje całodobowy dostęp do materiałów video, jak i PDF, byś bez problemu mógł znaleźć dla siebie najlepszy format do nauki.
Istotne zagadnienia z anatomii i fizjologii narządu głosu.
Rezonacyjna przestrzeń orofacjalna. Pozycja spoczynkowa języka. Możliwe zaburzenia.
Mięśnie głowy, szyi i obręczy barkowej i ich zależności z aparatem głosowym.
Prawidłowy tor oddechowy i jego zaburzenia.
Oddech a fonacja. Appoggio – wprowadzenie.
Ewaluacja wokalna głosu uzupełniona o podstawową diagnozę zdrowotną, posturalną i logopedyczną.
Eufonia a dysfonia
Rejestry fizjologiczne a budowa fałdów głosowych.
Vibrato, śpiew ekstremalny i efekty specjalne a fizjologia.
Teoria fizjologicznego treningu głosu (FLOW PHONATION) – metody, której autorem jest dr Hubert Noé, lekarz foniatra, nauczyciel śpiewu i konsultant solistów oper w Wiedniu i w Grazu.
Akustyka – wprowadzenie pojęć: ton podstawowy i harmoniczne. Fala stojąca.
Rezonatory, trakt głosowy, samogłoska, formanty samogłoskowe – wprowadzenie.
Zasady prowadzenia lekcji. Cele i narzędzia nauczyciela śpiewu.
Klasyfikacja i prawidłowe rozpoznanie zaburzeń głosu.
Mechanizmy kompensacyjne w zaburzeniach fonacji.
Omówienie i terapia dysfonii o różnym podłożu.
Choroby towarzyszące zaburzeniom głosu.
Wpływ hormonów i leków na głos.
Omówienie technik stosowanych w terapii głosu.
Terapia planowana i prowadzona w obrębie zespołu interdyscyplinarnego (współpraca z foniatrą, logopedą, fizjoterapeutą, osteopatą, psychologiem, etc.).
Rejestry akustyczne w głosie śpiewaczym.
Rezonans w trakcie głosowym. Strategie operowania formantami.
Primal sounds i użycie afektu w pedagogice wokalnej.
Definicje: mix i belt z punktu widzenia strojenia formantów. Formanty samogłoskowe a różne style wokalne.
Psychoakustyka i mechanoreceptory: sposób odbierania dźwięku przez ucho ludzkie versus odczucia u wokalisty.
Krótkie porównanie wybranych popularnych metod uczenia śpiewu (m.in.CVT, SLS, Estill), prezentacja ciekawych metod i światowej sławy pedagogów oraz ważniejszych publikacji naukowych związanych z wokologią.
Każdy moduł trwa 8 godzin dydaktycznych. Na każdy moduł przewidujemy utworzenie kilku grup min.10 osób, zjazdy dla poszczególnych grup odbywać planujemy w 3 miastach: Gliwice, Kraków i Warszawa. Istnieje także możliwość zorganizowania jednego dłuższego zjazdu (4 lub 5 dni) w czasie wakacji. Daty zjazdów mogą ulec zmianie w przypadku obostrzeń związanych z pandemią. Wszystkie informacje wysyłamy mailowo do osób które ukończyły część teoretyczną kursu PWXXI wieku.
DO UDZIAŁU W CZĘŚCI PRAKTYCZNEJ ZAPRASZAMY WYŁĄCZNIE OSOBY, KTÓRE UKOŃCZYŁY CZĘŚĆ TEORETYCZNĄ ONLINE.
No posts found!