Jakie są typowe problemy podczas pracy nad poszerzaniem zakresu skrajnych rejestrów w głosie oraz jakie praktyczne strategie ich rozwiązania proponuje Estill Voice Training? Opowie o tym Anne-Marie Speed, rozchwytywana trenerka wokalna, wykładowczyni Royal Academy of Music w Londynie, która na co dzień pracuje m.in. przy wielkich produkcjach musicalowych i filmowych.
Kim jest i jak pracuje polski nauczyciel głosu w mowie? Dr Magdalena Ostolska, wykładowca, aktorka, nauczycielka emisji głosu, której konikiem jest emisja głosu w mowie, opowie o wynikach przeprowadzonych przez siebie badań nad stanem nauczania emisji głosu na uczelniach wyższych.
Dr Gláucia Laís Salomão przedstawi kilka najnowszych spostrzeżeń zaczerpniętych z nauki o głosie i neuronauki, które odnoszą się do wokalnej komunikacji emocji podczas występu scenicznego. Jest badaczką głosu w Centrum Obrazowania Mózgu Uniwersytetu Sztokholmskiego, więc możemy spodziewać się “emocjonalnego” wystąpienia!
Prof. Robert Sataloff jest najsłynniejszym na świecie foniatrą-chirurgiem zajmującym się opieką nad głosami profesjonalistów (w tym znanych wszystkim gwiazd), a także śpiewakiem i czynnym naukowcem! Jakie problemy z głosem najczęściej diagnozuje w swoim gabinecie? Dowiedzmy się tego wspólnie.
Podczas wykładu nt. podejścia Soul Ingredients® będziemy badać wokal i ekspresję duszy od wewnątrz, a naszą przewodniczką będzie dr Trineice Robinson-Martin - rozchwytywana obecnie specjalistka od stylów czarno-amerykańskich.
Pracujecie z nastoletnimi wokalistami? Jeśli tak, to na pewno zainteresuje was wykład dr Jenevory Williams - ekspertki zajmującej się rozwojem wokalnym u dzieci i młodzieży. Na co zwrócić uwagę, czego się wystrzegać, a czego niepotrzebnie się bać - tutaj znajdziecie odpowiedzi na nurtujące pytania
Czy i kiedy następuje “ten czas”, aby wypuścić ucznia spod skrzydeł? Czy sobie poradzi? Jakich narzędzi potrzebuje do samodzielnej wędrówki przez wokalny świat? - o relacji nauczyciela z podopiecznymi opowie pedagożka śpiewu, terapeutka manualna krtani oraz neurologopedka - Maja Wojnarowicz.
Język i zwieracze gardła są często obwiniane za powodowanie napięcia. Ale czy tak jest naprawdę? A może te struktury są niedocenianymi bohaterami wzmacniającymi dźwięk? - o przełomowych badaniach nad tymi strukturami opowie ceniona logopedka i nauczycielka śpiewu - Kerrie Obert.
Dr Chadley Ballantyne - ekspert w dziedzinie akustyki - naświetli w jaki sposób wielozmysłowe postrzeganie różnych częstotliwości wpływa na pojmowanie stylu, funkcji i jakości śpiewanego dźwięku. Dowiemy się także, jak wiedza ta może udoskonalić warsztat pedagoga wokalnego.
Takiego wykładu jeszcze nie było! Śpiewak, fizjoterapeuta i specjalista odżywiania nauczy nas jakie ćwiczenia fizyczne są odpowiednie dla wokalistów oraz jak je wykonywać, aby sobie nie zaszkodzić, a pomóc. Czy należy bać się brzuszków? - dowiedzmy się podczas prezentacji Duncana Rocka.
Prof. Lynn Helding, legendarna amerykańska nauczycielka śpiewu i redaktor naczelna “Journal of Singing” prześledzi ewolucję pedagogiki głosu opartej na badaniach naukowych od jej powstania do dnia dzisiejszego. Co za nami? Jaki jest obecny stan tej dziedziny? Jakie wyzwania niesie przyszłość?
Najnowsze badania z dziedziny zaburzeń głosu przedstawią bardzo znane i cenione w środowisku, zarówno lekarskim, jak i wokalnym: Prof. Agata Szkiełkowska, Dr Beata Miaśkiewicz oraz dr Paulina Krasnodębska.
Metoda Akcentów to jedna z najpopularniejszych i najlepiej zbadanych metod rehabilitacji zaburzeń głosu. Dr Ronald Morris to wokalista, logopeda i audiolog naukowo zajmujący się właśnie tą metodą i na żywo w Gliwicach przeprowadzi nas przez jej teoretyczne założenia oraz praktyczne zastosowanie w pedagogice wokalnej.
Jeśli chcesz poznać kobietę-orkiestrę, która na co dzień rozwija potencjał wokalny setek artystów indywidualnych oraz zespołów - koniecznie bądź z nami w Gliwicach! Nieważne na jakim etapie ścieżki zawodowej jesteś - Juliet Russell sprawi, że poczujesz wiatr w żaglach wspinając się na wyżyny swoich wokalnych i pedagogicznych możliwości.
Nigdy dosyć o zależności między ciałem a głosem! Aldona Chróściewicz, lekarka i certyfikowana nauczycielka metody Feldenkraisa, zaprosi nas do zanurzenia się w doświadczanie siebie podczas prowadzonych na żywo grupowych warsztatów “Świadomość poprzez ruch”. To doświadczenie może stać się potężnym narzędziem wspierającym nasz rozwój wokalny.
Odpocznijmy chwilę od śpiewania i rzućmy naszym mózgom inne wyzwanie - ćwiczenia oparte na body percussion, które pozwolą Wam popracować nad uwagą, pamięcią, koordynacją, precyzją rytmiczną i orientacją w formie -podczas tych warsztatów poprowadzi nas dr Grażyna Dzwonowska.
Bądź wśród najlepiej poinformowanych wokalistów, pedagogów śpiewu i specjalistów w Polsce i na świecie - dołącz do naszego wydarzenia. Zapraszamy!
Sobota 09/11/2024
Podczas tej krótkiej prezentacji zostaną zidentyfikowane typowe problemy z rozszerzeniem cech głosu, takich jak głos piersiowy i głowowy, przy użyciu Estill Voice Training, aby zapewnić alternatywne wyjaśnienia i praktyczne strategie rozwiązywania problemów. Podane zostaną definicje i krótki przegląd tego, czym jest Estill Voice Training i co może zaoferować.
Do dziś nie ma zawodu “nauczyciel głosu w mowie”. Jednocześnie od 2004 roku, emisja głosu jest przedmiotem obowiązkowym na studiach nauczycielskich i pedagogicznych. W związku z tym prowadzony jest przez bardzo różnorodnie przygotowanych wykładowców i bardzo zróżnicowanymi metodami, choć cele i spodziewane efekty zajęć są dość ściśle określane. Przedstawiane badanie polegało na obserwacji zajęć z emisji głosu, prowadzonych na pedagogicznych uczelniach w Polsce i wywiadach z prowadzącymi. W wystąpieniu postaram się nakreślić wstępnie wyłaniające się wnioski i otworzyć dyskusję nad tematem.
Wyrażanie emocji głosem jest podstawowym aspektem wydajności wokalnej i życiowej. Emocje wpływają na produkcję głosu i wynikający z tego procesu dźwięk, ale dopiero niedawno nauka o głosie zaczęła badać podstawowe aspekty fizjologiczne i motoryczne, które kształtują akustykę wokalną i postrzeganą przez nas emocjonalność zawartą w tychże dźwiękach.
W tym wykładzie dr Salomão przedstawi kilka najnowszych spostrzeżeń wywodzących się z nauki o głosie i neuronauki, które odnoszą się do wokalnej komunikacji emocji podczas występów oraz do rozwoju ekspresji wokalnej podczas śpiewania.
Rosnący wskaźnik zaburzeń głosu wiąże się nierozerwalnie z wszechobecnym w dzisiejszym świecie stresem, ze wzrostem oczekiwań zawodowych i społecznych oraz nieumiejętnością budowania emocjonalnych reakcji w odpowiedzi na stres i sytuacje konfliktowe. Głos odgrywa w procesie ekspresji stanów emocjonalnych u człowieka zasadniczą rolę. Z jednej strony głos jest odbiciem naszych wewnętrznych stanów emocjonalnych, z drugiej strony to właśnie emocje wpływają na jego jakość i sposób tworzenia. Skala problemu jest wystarczająco duża, by zachęcić środowisko medyczne i specjalistów innych dziedzin ale również, a może przede wszystkim profesjonalistów do podejścia interdyscyplinarnego wobec narastającego problemu funkcjonalnych zaburzeń głosu. Kompleksowe podejście powinno obejmować zarówno procedurę diagnostyczną jak i terapeutyczną. Na podstawie aktualnych doniesień piśmiennictwa przedstawione zostanie nowoczesne podejście w zakresie procedury diagnostycznej oraz obowiązujące zasady postępowania diagnostyczno-terapeutycznego w zaburzeniach głosu u profesjonalistów. Omówiona zostanie specyfika pracy lekarza z wokalistami w tym zakresie.
W tej prezentacji zagłębimy się w temat diagnoz i metod leczenia powszechnie spotykanych u profesjonalnych użytkowników głosu, takich jak śpiewacy, aktorzy, nauczyciele i mówcy publiczni. Przyjrzymy się powszechnym schorzeniom, takim jak guzki głosowe, polipy i zapalenie krtani, omawiając ich przyczyny, objawy i procedury diagnostyczne. Ponadto podkreślimy oparte na dowodach podejścia do leczenia, w tym praktyki higieny głosu, techniki terapii głosu i, w razie potrzeby, interwencje chirurgiczne. Rozumiejąc te diagnozy i metody leczenia, profesjonaliści mogą lepiej chronić zdrowie swojego głosu i optymalizować długowieczność swojej działalności scenicznej.
Od ponad 15 lat dr Trineice opracowuje skodyfikowany system nauczania, opartych na muzyce folkowej, stylów czarno-amerykańskich w warunkach studyjnych. Podczas sesji dr Trineice poprowadzi uczestników przez zastosowanie czarno-amerykańskich koncepcji pedagogicznych śpiewu w rozwoju wokalnym i artystycznym wokalistów wykonujących style współczesne. Od rozwoju i wspierania unikalnego brzmienia ucznia, po wyszczególnianie i pielęgnowanie narzędzi improwizacyjnych do interpretacji emocjonalnej - ta interaktywna sesja będzie eksplorować głos i ekspresję duszy od wewnątrz na zewnątrz.
Niedziela 10/11/2024
Jeśli pracujesz z młodszymi wokalistami, wiedza zawarta w tej prezentacji będzie dla Ciebie niezbędna. Dowiesz się o zmianach fizycznych, jakie zachodzą w okresie dojrzewania, i posłuchasz przykładów głosów na każdym etapie jego przebiegu. Pomoże Ci to ocenić głosy w trakcie intensywnego rozwoju i dowiedzieć się, co głos jest w stanie zrobić na każdym etapie.
Podczas tego wykładu Maja wskaże nam drogę jak pracować, aby przygotować ucznia do samodzielnej pracy poza klasą/naszym studiem, opowie jak rozwijać świadomą pracę z głosem i oddechem oraz wspierać ścieżkę zawodową artysty. Dowiemy się również czy i kiedy wypuścić podopiecznego do praktyki samodzielnej.
Ten wykład skupi się na tym, jak wykonywać ćwiczenia fizyczne, które poprawiają zdrowie wokalne i wpływają na długowieczność. Dowiedz się, jak ćwiczenia mogą i powinny być używane do poprawy zdolności wokalnych, a nie jako potencjalne obciążenie dla głosu. Przeanalizujemy, w jaki sposób kondycja fizyczna może pozytywnie wpłynąć na kontrolę oddechu, postawę i siłę mięśni posturalnych — kluczowych elementów dla wokalistów. Ponadto zajmiemy się powszechnymi obawami dotyczącymi ćwiczeń, które mogą powodować napięcie lub zmęczenie, oferując rozwiązania, które integrują bezpieczne, ukierunkowane praktyki fitness w celu wsparcia wytrzymałości wokalnej. Uczestnicy wyniosą przykłady praktycznych strategii włączania ćwiczeń do swojej rutyny w celu uzupełnienia i wzmocnienia techniki wokalnej, zapewniając sobie zdrowie w ujęciu długoterminowym
oraz stabilną wydajność głosową.
Kerrie Obert podzieli się swoimi fascynującymi badaniami oraz praktycznymi wskazówkami, dzięki którym wokaliści dowiedzą się, jak używać zwieraczy gardła i języka do kształtowania dźwięku i jego barwy oraz jak sprawić, aby śpiewanie stało się łatwiejsze.
Równowaga między ciemną i jasną, lub niską i wysoką energią częstotliwości, kształtuje nasze postrzeganie stylu, funkcji i jakości śpiewanego tonu. Łącząc badania nad świadomością wibrodotykową ze zwykłymi doświadczeniami wokalnymi, możemy lepiej zrozumieć doznania pojawiające się podczas śpiewania. Rozpoznanie nakładających się, ale mimo wszystko odrębnych mechanizmów, mocnych stron i ograniczeń zarówno świadomości wibrodotykowej, jak i słuchowej, pomaga nam dostrzec jak doświadczamy śpiewania poprzez dotyk i słuch. Ponieważ te zmysły są ściśle ze sobą powiązane, wiedza o tym, że lepiej czujemy niskie częstotliwości niż je słyszymy oraz że słyszymy wysokie częstotliwości, których nie możemy poczuć, polepsza naszą metodykę nauczania śpiewu i umiejętności słuchania.
Minęło prawie 170 lat, odkąd Manual García przedstawił laryngoskop Królewskiemu Towarzystwu Naukowemu w Londynie w 1855 r., zapoczątkowując tym samym erę pedagogiki głosu opartej na nauce w dużej części świata zachodniego. Lynn Helding prześledzi ewolucję pedagogiki głosu opartej na nauce od jej początków do dnia dzisiejszego, mając nadzieję, że rozpatrywanie pedagogiki przez pryzmat historii wyjaśni obecny stan tej dziedziny, a także jej ciągłe wyzwania i obietnice na przyszłość.
GODZINY | Sala kameralna w PSM (3 piętro) | Singart sala -1.31 | Singart sala -1.32 | PSM – Sala do rytmiki (parter) | PSM – Sala orkiestrowa (parter) |
9:00-9:45 | rejestracja uczestników | ||||
9:45 | Rozpoczęcie – Dominika Płonka | ||||
10:00-11:30 | Wykład – Dr Ron Morris “Oddychanie Metodą Akcentów dla wokalistów i nauczycieli śpiewu” | 10:00-13:00 Lekcje indywidualne Juliet Russell | |||
11:30-11:45 | przerwa | ||||
11:45-13:15 | Masterclass – Dr Ron Morris | ||||
13:15-14:45 | przerwa obiadowa | ||||
14:45-16:15 | Teacher training -Juliet Russell “Coaching skoncentrowany na artyście w pracy z wokalistą popowym” | 14:45-18:30 Lekcje indywidualne Ron Morris | |||
16:15-17:30 | Grażyna Dzwonowska – warsztat “Neurorytmika, czyli fitness dla mózgu” | ||||
17:30-18:00 | przerwa | ||||
18:00-19:30 | Masterclass – Juliet Russell | ||||
20:00/20:30 | Jam Session |
Sala kameralna w PSM (3 piętro) | Singart sala -1.31 (piwnica) | PSM – Sala do rytmiki (parter) | PSM – Sala orkiestrowa (parter) | |
9:00-9:30 | rejestracja uczestników | |||
9:30-10:15 | Wacław Petryński – wykład | 9:30-11:00 Lekcje indywidualne Morris | ||
10:15-10:45 | przerwa | |||
10:45-11:55 | Juliet Russell – warsztat DLA GRUP 3,4 | GRUPA 1: Ron Morris – warsztaty | GRUPA 2: Aldona Chróściewicz -” Metoda Feldenkraisa – świadomy ruch jako narzędzie wspierające trening wokalny” – warsztaty | |
12:00-13:10 | GRUPA 2: Ron Morris – warsztaty | GRUPA 1: Aldona Chróściewicz – j.w. – warsztaty | ||
13:10-15:00 | przerwa obiadowa | |||
15:00:16:10 | Juliet Russell – warsztat DLA GRUP 1, 2 | GRUPA 3: Ron Morris – warsztaty | GRUPA 4: Aldona Chróściewicz – j.w. – warsztaty | |
16:15-17:25 | GRUPA 4: Ron Morris – warsztaty | GRUPA 3: Aldona Chróściewicz -j.w. – warsztaty | ||
17:35-17:45 | przerwa | |||
17:45-18:30 | Q&A Ron Morris i Juliet Russell | |||
18:30 | zakończenie |
CENNIK | EARLY BIRDdo 6 października | CENA REGULARNApo 6 października |
ONLINE2 dni + nagrania video | 580,00 zł | 790,00 zł |
LIVE, Gliwice2 dni + nagrania video | 490,00 zł | 590,00 zł |
Pakiet ONLINE + LIVE4 dni + nagrania video | 880,00 zł | 1220,00 zł |
Ron Morris – lekcja indywidualna45 min.zapisy mailem na: lekcje@mix.org.pl, do wyczerpania miejsc | 280 zł | 280 zł |
Juliet Russell – lekcja indywidualna45 min.zapisy mailem na: lekcje@mix.org.pl, do wyczerpania miejsc | 355 zł | 355 zł |
Anne-Marie pracuje jako nauczycielka śpiewu i głosu, trenerka akcentu i aktorstwa od ponad 30 lat. Mieszka w Londynie i pracuje na arenie międzynarodowej, prowadząc online i osobiście kursy Estill Voice Training oraz zastosowania tej metody w śpiewie i mowie, w bardzo szerokim zakresie stylów i gatunków.
Jest rozchwytywana jako trener wspierający dla aktorów musicalowych na West Endzie, przy produkcji filmów i programów telewizyjnych oraz dla wokalistów z kręgów pop i rocka.
Ostatnie projekty obejmują między innymi “Back to Black” (biografia Amy Winehouse w reżyserii Sam Taylor-Johnson), “Wicked” w reżyserii Johna Chu, wznowienie “Guys and Dolls” na West Endzie (w reżyserii Sir Nicholasa Hytnera), “Mrs Doubtfire” (West End).
W Royal Academy of Music nadal prowadzi zajęcia z teatru muzycznego, ucząc aktorów emisji głosu. Stanowisko to piastuje od momentu zaproszenia do współpracy przez założycielkę kursu, Mary Hammond w 1994 roku.
Dr Trineice Robinson-Martin to wszechstronny talent w świecie muzyki, znany ze swojego wkładu jako wokalistka, aranżerka, naukowiec, klinicysta i edukatorka. Twórczyni Soul
Ingredients®, dr Trineice poświęca się wykonawstwu i pedagogice głosu w czarno-amerykańskich stylach muzycznych. Dr Trineice jest dyrektorką wykonawczą African American Jazz Caucus, wiceprezeską zarządu Jazz Education Network, członkinią rady redakcyjnej Journal of Singing oraz członkinią wybitnej American Academy of Teachers of Singing.
Jej kariera charakteryzuje się zaangażowaniem zarówno w występowanie na scenie, jak i rozwój innowacyjnych zasobów do nauki śpiewu. Jej praca naukowa obejmuje książkę „So You Want to Sing Gospel” oraz liczne artykuły w podręcznikach, recenzowanych czasopismach i magazynach branżowych. Jest poszukiwaną prelegentką i instruktorką kursów mistrzowskich, dzieląc się swoją wiedzą w prestiżowych instytucjach na całym świecie.
Jako artystka, dr Trineice utrzymuje zróżnicowany harmonogram. New York Music Daily chwali ją jako „indywidualistkę, która nie poddaje się kategoryzacji: jest tu bezpośredniość klasycznej muzyki soul, połączona z jazzowym wyrafinowaniem, gospelowym zachwytem i żarliwością”. Jej debiutancki album „All Or Nothing” pokazuje jej oddanie muzyce i kulturze czarnoskórych Amerykanów. Do współpracy przy albumie zaprosiła tak uznanych artystów jak Cyrus Chestnut czy Don Braden.
Niedawno została mianowana Dziekanem Wydziału Zespołów w Berklee College of Music. Dr Trineice jest również członkiem wydziału na Uniwersytecie Princeton od ponad dekady, gdzie udzielała prywatnych lekcji śpiewu, kierowała Jazz Vocal Collective Ensemble i wykładała na temat muzyki afroamerykańskiej i pedagogiki wokalnej. Miała również roczną rezydenturę w Instytucie Muzyki Sakralnej Uniwersytetu Yale, gdzie uczyła w programie Music in the Black Church. Aby uzyskać więcej informacji zapraszamy na stronę www.drtrineice.com.
Dr Jenevora Williams jest ekspertem w dziedzinie zdrowia wokalnego i nauczania śpiewu. Po udanej karierze w teatrze operowym, Jenevora skupiła się na badaniu zdrowej i wydajnej funkcji wokalnej. Połączenie studiów akademickich i doświadczenia praktycznego zaowocowało unikalnym sposobem postrzeganiem ludzkiego głosu. Była pierwszą nauczycielką śpiewu, która otrzymała tytuł doktora nauk o głosie w Wielkiej Brytanii i zdobyła nagrodę BVA Van Lawrence Prize w 2010 r. za wybitny wkład w badania nad głosem. Jej książka Teaching Singing to Children and Young Adults cieszy się ogromną popularnością wśród nauczycieli śpiewu na całym świecie. Jest dobrze znana ze swoich pomysłowych i rygorystycznych międzynarodowych kursów szkoleniowych dla nauczycieli śpiewu i profesjonalistów wokalnych. Obecnie prowadzi Vocal Health Education i Evolving Voice, szkoląc pierwsze pokolenie specjalistów ds. rehabilitacji głosu na całym świecie. Jako nauczycielka śpiewu współpracuje z profesjonalnymi śpiewakami w każdym wieku zarówno w zakresie rehabilitacji głosu, jak i mentoringu zawodowego.
Facylitatorka holistycznej pracy głosem, Pedagog śpiewu, Terapeutka manualna krtani, muzyk, wokalistka, neurologopedka, trener, szkoleniowiec. Prowadzi wokalistów, aktorów, lektorów, przywracając im pełnię brzmienia, wspiera czynnych zawodowo artystów i ludzi biznesu w doskonaleniu wystąpień publicznych. Leczy i rehabilituje głosy osób ze zmianami strukturalnymi w obrębie krtani, po interwencjach chirurgicznych, z doświadczeniem traumy oraz z trudnościami na poziomie psychosomatycznym. Jest absolwentką wydziału wokalno-aktorskiego warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego imp. F.Chopina, oraz neurologoedą. Wzięła udział w wielu kursach muzycznych z zakresu wykonawstwa i techniki pracy głosem i stale szkoli się, zgłębiając różnorodne podejścia, metody i techniki pracy z zakresu fizjoterapii, osteopatii, logopedii. Od ponad 20 lat wspiera ludzi w odkrywaniu i rozwijaniu ich wewnętrznego potencjału poprzez świadome używanie głosu i technik oddechowych. Jej podejście łączy elementy pedagogiki wokalnej, terapii manualnej, rehabilitacji głosu, technik mindfulness, wsparcia emocjonalnego oraz tradycyjnych metod oddechowych, tworząc unikalną i skuteczną metodykę pracy z ciałem, umysłem i duszą. Zdobyła bogate doświadczenie sceniczne jako śpiewaczka występując jako solistka i członek zespołów na scenach Polski i za granicą. Jako pedagog i terapeuta ma za sobą tysiące godzin zajęć indywidualnych, liczne warsztaty, szkolenia oraz wykłady. Współpracowała z centrami zdrowia holistycznego, poradniami specjalistycznymi, placówkami artystycznymi i uczelniami wyższymi. W 2013 roku założyła i prowadzi Pure Voice - Studio Holistycznego Głosu, w którym wraz ze swoim zespołem specjalistów może na większą skalę zagwarantować wsparcie dla osób doświadczających trudności z głosem i wspierać osoby na różnym poziomie zaawansowania i zróżnicowania potrzeb. Maja wierzy, że głos i oddech są kluczowymi narzędziami do osiągnięcia harmonii ciała i umysłu. Jej holistyczne podejście łączy tradycyjne techniki starożytne z nowoczesnymi metodami terapeutycznymi, tworząc przestrzeń do głębokiej transformacji i uzdrawiania.
Robert T. Sataloff, MD, DMA, FACS jest profesorem i kierownikiem Katedry Otolaryngologii-Chirurgii Głowy i Szyi oraz starszym prodziekanem ds. specjalności klinicznych na Uniwersytecie Medycznym Drexel w Filadelfii. Jest również profesorem nadzwyczajnym w Katedrach Otolaryngologii-Chirurgii Głowy i Szyi na Uniwersytecie Thomasa Jeffersona oraz Wyższej Szkoły Medycyny Osteopatycznej w Filadelfii; jest także członkiem wydziału Akademii Sztuk Wokalnych. Jest dyrygentem chóru Thomasa Jeffersona na Uniwersytecie tego samego imienia. Dr Sataloff jest również profesjonalnym śpiewakiem i nauczycielem śpiewu. Posiada tytuł licencjata z teorii muzyki i kompozycji z Haverford College; jest absolwentem Jefferson Medical College, Thomas Jefferson University; otrzymał tytuł doktora sztuk muzycznych w zakresie wokalistyki z Combs College of Music; ukończył rezydenturę z otolaryngologii-Chirurgii Głowy i Szyi oraz stypendium z otologii, neurootologii i chirurgii podstawy czaszki na Uniwersytecie Michigan. Dr Sataloff jest przewodniczącym zarządu Voice Foundation i American Institute for Voice and Ear Research. Pełnił również funkcję przewodniczącego zarządu Graduate Hospital; prezesa American Laryngological Association, International Association of Phonosurgery, Pennsylvania Academy of Otolaryngology-Head and Neck Surgery i American Society of Geriatric Otolaryngology, wiceprezesa Eastern Section of the Triological Society i wielu innych stanowisk kierowniczych. Dr Sataloff jest redaktorem naczelnym Journal of Voice; redaktorem emerytowanym Ear, Nose and Throat Journal; zastępcą redaktora naczelnego Journal of Singing; członkiem rady redakcyjnej Medical Problems of Performing Artists i recenzentem redakcyjnym licznych czasopism otolaryngologicznych. Jest członkiem panelu redakcyjnego AMA Guides to the Evaluation of Permanent Impairment. Dr Sataloff napisał ponad 1000 publikacji, w tym 76 książek, i otrzymał ponad 5 milionów dolarów na badania. Jego wskaźnik bibliometryczny Hirscha wynosi 47 (stan na marzec 2024 r.). Wynalazł ponad 75 krtaniowych mikrochirurgicznych instrumentów dystrybuowanych obecnie przez Integra Medical, protezy kosteczek słuchowych produkowane przez Grace Medical i nowatorską protezę krtaniową (patent w toku). Posiada patenty na unikalny implant tyreoplastyczny. Jego praktyka medyczna ogranicza się do opieki nad głosem profesjonalnym oraz do otologii/neurotologii/chirurgii podstawy czaszki. Dr Sataloff opracował wiele nowatorskich procedur chirurgicznych, w tym całkowitą resekcję kości skroniowej w przypadku nieuleczalnego wcześniej nowotworu podstawy czaszki, procedury mikropłatów krtaniowych i mini-mikropłatów, lipoiniekcję fałdów głosowych, lipoimplantację fałdów głosowych i inne. Dr Sataloff jest uznawany za jednego z założycieli dziedziny zajmującej się głosem, ponieważ napisał pierwszy nowoczesny kompleksowy artykuł oraz pierwszy rozdział i książkę na temat opieki nad głosem profesjonalnym, a także wpłynął na ewolucję tej dziedziny poprzez własne wysiłki i działalność Voice Foundation przez ponad 4 dekady. Dr Sataloff jest uznawany przez Best Doctors in America (Woodward White Athens) każdego roku od 1992 r., Philadelphia Magazine od 1997 r. i „America’s Top Doctors” Castle Connolly od 2002 r.
Specjalista audiolog i foniatra. Zawodowo związana z Kliniką Audiologii i Foniatrii Instytutu Fizjologii i Patologii Słuchu i Centrum Głosu dla Profesjonalistów w Warszawie. Jej praca kliniczna i naukowa koncentruje się na zaburzeniach głosu. Jej główne zainteresowania to parametryzacja funkcji głośni za pomocą obrazowania fali śluzówkowej oraz neurofizjologia kliniczna krtani. Jest autorką i współautorką ponad pięćdziesięciu recenzowanych artykułów w czasopismach i rozdziałów w książkach. Od lat czynnie uczestniczy w konferencjach krajowych i zagranicznych. Jest recenzentem międzynarodowych czasopism naukowych. Zajmuje się również dydaktyką w zakresie szkoleń dla lekarzy i studentów. Jest członkiem krajowych i zagranicznych towarzystw naukowych. Działa jako członek Phoniatrics Committee International Association of Communication Sciences and Disorders (IALP) oraz Union of European Phoniatricians (UEP).
Gláucia Laís Salomão jest badaczką głosu w Centrum Obrazowania Mózgu Uniwersytetu Sztokholmskiego (SUBIC) i wykładowcą na Wydziale Lingwistyki Uniwersytetu Sztokholmskiego. W SUBIC jest główną badaczką i koordynatorką dwóch projektów badawczych: „Słuchanie emocji innych: neuronalne reprezentacje empatii wynikające z głosów emocjonalnych”, finansowanego przez Fundację Bank of Sweden Tercentenary Foundation (Riksbankjubileum); oraz „Kształtowanie głosów z emocją. Konfiguracje traktu głosowego podczas ekspresyjnych wokalizacji”, finansowanego przez SUBIC.
Posiada tytuł doktora lingwistyki (fonetyka/akustyka) i ma doświadczenie w muzyce oraz terapii mowy i języka. Ukończyła studia doktoranckie we współpracy z Wydziałem Mowy, Muzyki i Słuchu Królewskiego Instytutu Technologii (TMH-KTH) w Szwecji, pod kierunkiem prof. Johana Sundberga, przy wsparciu finansowym brazylijskiego Ministerstwa Edukacji. Następnie pracowała jako badaczka nad kilkoma projektami dotyczącymi głosu ludzkiego, zarówno na KTH, jak i we współpracy z innymi europejskimi uniwersytetami.
Jest recenzentką i członkinią rady redakcyjnej różnych czasopism naukowych. Przetłumaczyła książkę „Röstlära” (Voice Science) Johana Sundberga (opublikowaną przez EDUSP, University of São Paulo Press w Brazylii) z języka szwedzkiego na portugalski.
Kerrie Obert jest cenioną na całym świecie logopedką i specjalistką od głosu śpiewaczego ze Stanów Zjednoczonych. Jest założycielką Obert Voice Studios (OVS), która współpracowała z wokalistami i wykonawcami z Broadwayu oraz zdobywcami nagrody Grammy. Ponadto jako certyfikowana logopedka wykonała ponad 20 000 endoskopii i przeprowadziła przełomowe badania MRI, co doprowadziło do opracowania narzędzi do ćwiczeń i treningu głosowego, z których korzystają na co dzień klienci OVS. Pani Obert jest znana ze swoich badań nad tym, jak zmiany kształtu ścian gardła wpływają na barwę dźwięku. Bycie po części naukowcem, a po części wykonawczynią daje wyjątkowe spojrzenie Obert na śpiew i głos - zawsze obejmowało ono mieszankę świata badań i praktyki klinicznej oraz doświadczenia scenicznego. Po ukończeniu studiów magisterskich z logopedii na Ohio State University (OSU), Obert dołączyła do personelu klinicznego i pracowała z najlepszymi laryngologami w kraju, współpracując w badaniach w ramach wydziału zaburzeń głosu i połykania. Pomogła uruchomić specjalizację dotyczącą zdrowia śpiewu na OSU i pełniła funkcję dyrektora sztuk medycznych w tym programie. Kiedy Obert przeszła z pełnoetatowej pracy klinicznej na stanowisko pomocnicze, aby rozszerzyć swoje prywatne studio, zaczęła dużo podróżować jako wykładowczyni gościnna, pomagając klientom w osiąganiu ich celów w zakresie śpiewu i nauczania. Jako artystka Obert śpiewała w zespołach, była kierownikiem produkcji scenicznych, dyrygowała chórami i pracowała jako solistka. Prowadząc prywatne studio, uczyła współczesnego śpiewu komercyjnego w Capital University Music Conservatory w Columbus w stanie Ohio, pomagając studentom w pokonywaniu wyzwań związanych z występami na żywo i podczas nagrań.. W dalszym ciągu współpracuje przy kilku projektach badawczych z Wydziałem Otolaryngologii i Nauki o Mowie i Słuchu OSU i jest znana ze swoich przełomowych odkryć dotyczących techniki twangu i pracy korzenia języka. Jej badania obejmowały współpracę w Japonii, Grecji i całych Stanach Zjednoczonych. Jej prace są publikowane w recenzowanych czasopismach, takich jak Logopedics Phoniatrics Vocology, The Cleft Palate Craniofacial Journal i Journal of the Acoustical Society of America. Jest także współautorką czterech książek o głosie, w tym The Owner’s Manual to The Voice.
Magister sztuki aktorskiej, magister dziennikarstwa, doktor nauk społecznych w dyscyplinie pedagogika, dyplomowany nauczyciel emisji głosu.
Po ukończeniu studiów pracowała jako aktorka teatralna i filmowa. W późniejszych latach podjęła pracę wykładowcy akademickiego. Na co dzień stara się łączyć doświadczenia płynące z wieloletniego, równoległego wykonywania zawodu aktora i pedagoga, wykorzystując doświadczenia aktorskie, w praktyce pedagogicznej. Czerpie inspiracje z różnorodnych metod pracy nad głosem (Estill Voice Training, metoda Linklater, metoda Alexandra, metoda Feldenkraisa).
Efektywna praca nad emisją głosu w mowie, w kontekście zajęć proponowanych w ramach studiów pedagogicznych i nauczycielskich, jest głównym obszarem jej poszukiwań naukowych.
Absolwentka Państwowej Szkoły Muzycznej w Gliwicach (śpiew), Akademii Muzycznej w Katowicach (teoria muzyki, muzykoterapia), doktor nauk społecznych (pedagogika). Wykładowczyni akademicka na kierunkach Arteterapia (Uniwersytet Śląski) i Muzykoterapia (Akademia Muzyczna w Katowicach). Stypendystka Ministra Kultury za rok 2004, finalistka projektu „Miejsca pracy w kulturze” (2006), finalistka konkursu Nauczyciel Muzyki 2016 i laureatka nagrody specjalnej portalu Muzykoteka Szkolna, kilkukrotna laureatka gliwickiej nagrody Zwiastuny Talentu (jako nauczycielka/instruktorka). Współzałożycielka i członkini zarządu Stowarzyszenia Wokalistów MIX, wieloletnia nauczycielka śpiewu, instruktorka dziecięcych i młodzieżowych zespołów wokalnych, propagująca ideę bezpiecznego, wszechstronnego i skutecznego kształcenia głosu zgodnie z założeniami metod mix singing i flow phonation. Swój warsztat nauczycielski buduje w oparciu o wiedzę czerpaną od światowej sławy autorytetów w dziedzinie wokologii i pedagogiki wokalnej. Od lat bierze udział w warsztatach i konferencjach poświęconych metodyce nauczania, technice i stylistyce śpiewu. Szkoliła się pod kierunkiem Deana Kaelina, Rocio Guitard, dr Huberta Noe, Mary Ann Kehler, Kim Chandler, Daniela Zangger-Borcha, Melissy Cross, Johna Henny`ego, a także polskich nauczycieli – m.in. Dominiki Płonki i Pauliny Kujawskiej. Pasjonatka psychologii muzyki, neuroestetyki i neurodydaktyki.
Dr Chadley Ballantyne często prowadzi wykłady w rodzimych Stanach Zjednoczonych oraz na arenie międzynarodowej na temat zastosowania akustyki w pedagogice wokalnej zarówno w klasycznych, jak i współczesnych technikach śpiewu. Prezentował swoją pracę na uznanych konferencjach, w tym na Sympozjum Pan-American Vocology Association w Toronto w 2017 r., 55. Krajowej Konferencji NATS w Las Vegas, Wspólnej Konferencji VASTA/PAVA w 2018 r. w Seattle, Konferencji Regionalnej Southeast National Opera Association w 2020 r., 56. Krajowej Wirtualnej Konferencji NATS, 57. Krajowej Konferencji NATS w Chicago, Sympozjach Voice Foundation w Filadelfii w 2023 i 2024 r. oraz 58. Krajowej Konferencji NATS w Knoxville.
Współprowadzi warsztaty Acoustic Vocal Pedagogy Summer Workshop, które obecnie odbywają się zarówno online, jak i na Uniwersytecie Michigan. Chadley jest współautorem książek The Evolving Singing Voice: Changes Across the Lifespan, The Vocal Athlete: Application and Technique for the Hybrid Singer (3. wydanie) oraz nadchodzącego wydania The Oxford Handbook of Singing (2. wydanie).
Dr Ballantyne jest członkiem wydziału wokalnego na Stetson University i obecnie pełni na nim funkcję koordynatora ds. wokalistyki. Wcześniej wykładał na University of Northern Colorado, Theatre Conservatory of the Chicago College of Performing Arts na Roosevelt University i North Park University. Ballantyne posiada tytuł licencjata z Drake University oraz tytuł magistra i doktora sztuk muzycznych z University of Illinois.
Inżynier, naukowiec, żeglarz, absolwent Politechniki Wrocławskiej, doktor nauk o kulturze fizycznej, instruktor – wykładowca Polskiego Związku Żeglarskiego. Pracuje w Akademii Górnośląskiej jako adiunkt. Główny obszar zainteresowań naukowych Wacława Petryńskiego to kinezjologia – nauka o zachowaniach ruchowych człowieka, a ściślej – „górne piętro" kinezjologii, czyli antropokinetyka, wiążąca zagadnienia psychologiczne i neurofizjologiczne. „Dolne piętro" – to biomechanika, czyli pogranicze fizjologii i fizyki. Wacław Petryński jest autorem kilkudziesięciu prac z dziedziny antropokinetyki, między innymi wydanej w USA książki Motor Control in Humans. A System-Theoretical Approach. Żonaty, ojciec trójki dzieci i dziadek ośmiorga wnucząt.
Pracuje w Instytucie Fizjologii i Patologii Słuchu w Kajetanach. W swojej działalności klinicznej i naukowej koncentruje się na zaburzeniach głosu, zarówno w aspekcie diagnostycznym jak i terapeutycznym. Od kilkunastu lat rozwija fonochirurgię w Światowym Centrum Słuchu. W Polsce jest pionierką w zakresie zabiegów laryngoplastyki iniekcyjnej. Jest autorką i współautorką licznych publikacji oraz rozdziałów w monografiach. W zakresie działalności dydaktycznej jest wykładowcą oraz kierownikiem kursów specjalizacyjnych i doskonalących. W latach 2011-2020 wykładowca na Uniwersytecie Humanistyczno-Społecznym Wyższej Szkole Psychologii Społecznej w Warszawie. Członkini polskich i europejskich towarzystw naukowych: Polskiego Towarzystwa Otorynolaryngologów Chirurgów Głowy i Szyi, Sekcji Audiologicznej i Sekcji Foniatrycznej PTORLChGiSz, Europejskiego Towarzystwa Laryngologicznego oraz Unii Europejskich Foniatrów.
Lynn Helding, nauczycielka śpiewu i redaktor naczelna Journal of Singing, jest autorką książki The Musician's Mind: Teaching, Learning and Performance in the Age of Brain Science, uznanej za „niezbędną” przez magazyn CHOICE, „wyjątkową i wybitną dla świata pedagogiki” przez Voice and Speech Review oraz „przełomową... [i] nieocenioną jako wkład w dziedzinę pedagogiki muzycznej” przez Renée Fleming. Jej wyróżnienia pedagogiczne obejmują stypendium Van Lawrence Voice Fellowship z 2005 r., członkostwo w prestiżowej American Academy of Teachers of Singing oraz uznanie za „legendarną postać w dziedzinie pedagogiki wokalnej” przez Contemporary Commercial Music Vocal Pedagogy Institute na Shenandoah University oraz nagrodę Lifetime Achievement Award w 2020 r. Jako oddana nauczycielka, Helding jest współzałożycielką nowego NATS Science-Informed Voice Pedagogy Institute. Jej osiągnięcia sceniczne obejmują główne role w operze, oratorium i musicalu teatr i recitale z zamówionymi utworami i współczesną muzyką amerykańską wykonywane podczas wielu tras koncertowych w Stanach Zjednoczonych, Australii, Anglii, Francji, Niemczech, Włoszech, Hiszpanii i Islandii, gdzie jej występy były transmitowane przez Islandzkie Radio Narodowe. Jest profesorką Sztuk Wokalnych w zakresie śpiewu i opery oraz koordynatorką Vocology and Voice Pedagogy w Thornton School of Music na Uniwersytecie Południowej Californii. Więcej informacji znajdziecie na www.lynnhelding.com
Juliet jest artystką muzyczną, specjalizującą się wokalistyce współczesnego popu. Jako naturalna współpracowniczka, Juliet ma na celu wspieranie wokalistów w tworzeniu wybitnych występów wokalnych do telewizji, nagrań, tras koncertowych, występów na żywo i festiwali. W ostatnim czasie była dyrektorem kreatywnym rezydencji Kool & The Gang w Las Vegas. Współpracowała z artystami nagrodzonymi nagrodami Grammy, BRiT, Emmy, MOBO i MTV Europe. Specjalizując się we współczesnych stylach popowych i występach, Juliet jest trenerką wokalną w nagradzanych nagrodami BAFTA programach telewizyjnych, w tym The Voice i Big Show Michaela McIntyre'a w Wielkiej Brytanii, a także w programach wokalnych dla Netflix i Apple TV w USA. Łącząc praktyczną wiedzę na temat anatomii głosu, holistyczne podejście do umysłu, ciała i oddechu, kreatywne strategie uczenia się i znajomość współczesnych stylów wokalnych, Juliet jest zaangażowana w rozwój i ekspresję indywidualnego artyzmu każdego wokalisty. Przyjmując, że każdy wokalista jest wyjątkowy, jej podejście do coachingu wokalnego i scenicznego jest skoncentrowane na artyście i na zaufaniu do wrodzonej wiedzy i wartości, które każdy wokalista wnosi. Juliet opracowała serię ćwiczeń głosowych i podejść, aby wyposażyć współczesnego wokalistę w umiejętności, których potrzebuje, aby pozostać zdrowym, autentycznym i sprawnym w dzisiejszym przemyśle muzycznym.
Nauczycielka metody Feldenkraisa, lekarz. Ukończyła trening profesjonalny metody Feldenkraisa Malmoe 3 (2008-2012). Od tego czasu cały czas się rozwija i szkoli pogłębiając wiedzę na temat możliwości wykorzystania metody Feldenkraisa. Pracuje grupowo i indywidualnie, a od kilku lat eksploruje możliwości wzbogacania i ułatwiania treningu głosowego wokalistom. Terapeutka Programowania Neurolingwistycznego (NLP). Twórczyni projektu Przyjazne Twoje Miejsce (przyjaznetwojemiejsce.com.pl).
Od zawsze ciekawiła ją tematyka ciała i umysłu, zatem zaczęła studia medyczne, w trakcie których zainteresowała się i zajęła terapią manualną, co doprowadziło ją do metody Feldenkraisa, następnie do NLP, aż do pediatrii.
Fascynuje ją wszystko, co związane jest z mózgiem, poszukiwaniem, zmianą, rozwojem, przemianą, świadomością, percepcją, słowami i przesuwaniem granic tego, co możliwe. A wszystko to zawiera się w definicji neuroplastyczności mózgu.
Prof. Agata Szkiełkowska (otolaryngolog, foniatra, audiolog oraz Kierowniczka Filii Medincus w Warszawie), Dr Miaśkiewicz (otolaryngolog, foniatra i audiolog) oraz dr Paulina Krasnodębska (foniatra i audiolog) opiekują się na co dzień osobami, które zawodowo używają głosu. Poza gabinetem lekarskim prowadzą również ożywioną działalność naukową, badawczą oraz publicystyczną.
Dr Ron Morris, logopeda, audiolog i kontratenor, początkowo ukończył Uniwersytet w Queensland w 1985 roku z wyróżnieniem w zakresie terapii mowy. Ron posiada również Performer’s Certificate z Trinity College London, a w 2001 roku ukończył studia magisterskie z zakresu muzyki (wykonawstwo wokalne) w Queensland Conservatorium Griffith University, gdzie studiował u Margaret Schindler. W ramach podjętej ww. ścieżki edukacyjnej Ron podjął dodatkowe studia wokalne w Londynie u Janice Chapman OAM, a także studiował Oddychanie Metodą Akcentów u Dinah Harris i Ingrid Rugheimer. Ron otrzymał tytuł doktora za badanie dotyczące stosowania Oddychania wg Metody Akcentów u wokalistów
Działalność Rona cieszy się dużym zainteresowaniem zarówno w kraju, jak i za granicą. Jako prelegent występuje regularnie na konferencjach, warsztatach i szkołach letnich, w tym wielokrotnie na konferencjach British Voice Association, Pan European Voice Conference (PEVOC), Australian Voice Association (AVA), Australian National Association of Teachers of Singing (ANATS) i Association of Teachers of Singing (AOTOS) w Wielkiej Brytanii. Ron był gościnnym korepetytorem na Aberystwyth Music Fest i Summer School, a także współpracował z chórzystami z katedry św. Pawła w Londynie, katedry w Canterbury i King’s College w Cambridge. Ron pracuje również co roku w Vocal Department w Guildhall School of Music and Drama, The Royal Academy of Music i The Royal Northern College of Music, gdzie jego praca koncentruje się na oddychaniu, artykulacji i pedagogice wokalnej. Obecnie jest starszym wykładowcą pedagogiki wokalnej i zdrowia w Queensland Conservatorium of Music Griffith University. Jest współautorem książki If in Doubt, Breathe out! - Breathing and Support Based on the Accent Method oraz znanej na całym świecie książki Janice Chapman Singing and Teaching Singing: A Holistic Approach to Classical Voice (wyd. IV, 2023).
Duncan Rock jest śpiewakiem operowym (baryton), znanym ze swoich występów na znaczących międzynarodowych scenach i zaangażowania na rzecz wspierania zdrowia wykonawców poprzez swoją wiedzę specjalistyczną w zakresie żywienia i fizjoterapii. Pochodzący z Australii Rock zyskał uznanie za swoje zdolności wokalne i ekspresyjną interpretację, występując w głównych operach, takich jak Metropolitan Opera (Nowy Jork), The Royal Opera House (Londyn), English National Opera i Glyndebourne Festival Opera. Jego repertuar obejmuje role takie jak Don Giovanni w Don Giovannim Mozarta, Papageno w Czarodziejskim flecie, Marcello w La Bohème Pucciniego i Tarquinius w Gwałcie na Lukrecji Brittena. Oprócz kariery operowej Rock jest również wykwalifikowanym dietetykiem i fizjoterapeutą, ze szczególnym uwzględnieniem promowania dobrego samopoczucia wykonawców. Jego zrozumienie wymagań fizycznych stawianych śpiewakom i muzykom pozwala mu udzielać adekwatnych porad i wsparcia, pomagając im zachować zdrowie i wydajność wokalną. Zaangażowanie Duncana Rocka zarówno w swoje rzemiosło, jak i naukę o zdrowiu podkreśla jego pasję do pielęgnowania równowagi między doskonałością artystyczną a dobrym samopoczuciem fizycznym. Niezależnie od tego, czy na scenie, czy w warunkach klinicznych, wnosi znaczący wkład zarówno do świata opery, jak i szerszej społeczności sztuk performatywnych. Jego praca wspiera wykonawców w utrzymaniu długiej, zdrowej i satysfakcjonującej kariery.
Lekarz otolaryngolog, audiolog i foniatra. Kierownik Kliniki Audiologii i Foniatrii Instytutu Fizjologii i Patologii Słuchu w Warszawie, adiunkt w UM im. F. Chopina w Warszawie (w latach 2003-2018). Konsultant Wojewódzki na Mazowszu w dziedzinie Audiologii i Foniatrii. Wykładowca oraz członek Państwowej Komisji Egzaminacyjnej z dziedziny Audiologii i Foniatrii oraz Neurologopedii. Uczestniczy w realizacji projektów naukowo-badawczych z dziedziny patofizjologii procesu komunikatywnego oraz w pracy dydaktycznej w zakresie szkolenia lekarzy, studentów i specjalistów dyscyplin pokrewnych. Jest wykładowcą na kierunku Logopedia z audiologią oraz podyplomowym Studium Surdologopedia. Od wielu lat jest kierownikiem specjalizacji lekarzy szkolących się w dziedzinie Audiologii i Foniatrii oraz kierownikiem kursów specjalizacyjnych organizowanych dla lekarzy specjalizujących się w zakresie Audiologii i Foniatrii oraz kursów doszkalających dla otolaryngologów, logopedów, psychologów i pedagogów. Autorka i współautorka licznych publikacji medycznych o zasięgu krajowym i międzynarodowym oraz autor monografii. Członkini wielu Towarzystw Naukowych w kraju i zagranicą między innymi Polskiego Towarzystwa Otolaryngologów Chirurgów Głowy i Szyi, Polskiego Towarzystwa Audiologiczno-Foniatrycznego oraz członkini Union of the European Phoniatricians oraz członkiem wielu zespołów eksperckich. Klinicznie zaangażowana w opracowywanie programów i wielu autorskich procedur wdrożeniowych dla pacjentów z zaburzeniami głosu, mowy i słuchu, między innymi programu dla pacjentów z zaburzeniami płynności mowy, programu dla pacjentów zawodowo posługujących się głosem oraz opieki nad dziećmi z zaburzeniami procesu komunikatywnego. Jest autorem książki „Emisji głosu” oraz podstaw programowych i organizatorką kursów w tym obszarze, afiliowanych przez Uniwersytet Muzyczny dla środowisk zawodowych wykorzystujących głos jako narzędzie swojej pracy. Wyróżniona za pracę dydaktyczną Nagrodą Rektora Akademii Medycznej w Warszawie oraz za osiągnięcia w pracy zawodowej przez Ministra Zdrowia za zasługi dla Ochrony Zdrowia oraz Nagrodą Zespołową I st. Ministra Zdrowia za opracowanie i wdrożenie systemu powszechnych badań przesiewowych uszkodzeń słuchu „Słyszę”. Odznaczona przez Prezydenta Rzeczypospolitej Srebrnym, a następnie w 2011 rok, Złotym Krzyżem Zasługi.
Dla uczestników Seminariów Mix Singing, na hasło MIX
Hotele Diament Plaza **** oraz Diament Economy oferują zniżkę 10% od ceny dnia.
VOCALY wspiera trenerów wokalnych w nauczaniu śpiewu i pomaga ich uczniom regularnie ćwiczyć między lekcjami. Dowiedz się więcej na stoisku podczas konferencji oraz na