Dominika Płonka - Prezeska Stowarzyszenia Wokalistów MIX podzieli się wspomnieniami i doświadczeniami związanymi z 10-letnią już działalnością Stowarzyszenia w Polsce, które na przestrzeni dekady edukowało setki pedagogów wokalnych i zorganizowało szereg wypełnionych wiedzą wydarzeń
Jeden z założycieli Brazylijskiego Stowarzyszenia Nauczycieli Śpiewu PROCANTO opowie o tym, czym jest przester głosowy i jak można go wykorzystać w różnych gatunkach muzycznych - od folku przez metal aż do klasyki. Przywitajcie bliskiego współpracownika Johana Sundberga - oto Mauro Fiuza!
Do świadomości poprzez ruch metodą Feldenkraisa i zaangażowania całego siebie podczas śpiewania wprowadzi nas pochodząca z USA śpiewaczka, wykładowczyni akademicka i autorka licznych książek o głosie - dr Elizabeth Blades
Jaki jest realny wpływ języka na nasz głos i jak wykorzystać go do swoich celów w kontekście techniki wokalnej? Badania, wizualizacje i praktyczne ćwiczenia przedstawione przez Angelikę Nair są nowatorskie i poparte wieloletnimi badaniami - przekonajcie się sami
Poznasz niezwykle skuteczną metodę w rehabilitacji zaburzeń głosu dzieci i dorosłych NOVA-Vox - opowie o niej logopeda, terapeuta MFT, wykładowca akademicki oraz wokalista - Kamil Jaros
Interesuje Cię jak prawidłowo "dostroić" instrument wokalny, by móc poruszać się między muzyką musicalową, rockową, operową czy popularną? Tego dowiesz się od jednego z wiodących nauczycieli śpiewu dla stylu komercyjnego i teatru muzycznego w USA - Matta Edwardsa!
Od amerykańskiej wokalistki i pedagożki śpiewu, a także laureatki prestiżowej nagrody Van. L. Lawrence Award oraz Przewodniczącej Komisji ds. Rozwoju NATS - Kari Ragan, dowiemy się jak diagnozować problemy w głosie ucznia i projektować trening pozwalający na rozwój jego technicznych i artystycznych umiejętności
Czego o krtani uczy nas jej brak? - na to intrygujące pytanie odpowie Dominika Kozłowska-Wojnar - neurologopeda-onkologopeda, specjalistka rehabilitacji osób po leczeniu nowotworów głowy i szyi
Jan G. Svec, znany na całym świecie czeski fizyk, prowadzący badania nad powstawaniem ludzkiego głosu, wyjaśni metodę wizualizacji wibracji krtaniowych w obrazowaniu kimograficznym
Jak przygotować się do podcięcia wędzidełka i jak zadbać o siebie po zabiegu z perspektywy logopedycznej? Przez tę podróż przeprowadzi nas dr Agnieszka Jarzyńska-Bućko - neurologopeda i wykładowca akademicki
O tym, jak ważny jest dobór odpowiedniej metodyki nauczania śpiewu dla najmłodszych wokalistów opowie mentorka, nauczycielka, twórczyni programu Born 2 Sing Kids oraz laureatka nagrody NATS Joan Frey Boytim - Dana Lentini
Jak radzić sobie z problemem podwyższonej krtani? Poznamy różne koncepcje i metody zwalczania tego ograniczenia dzięki Waltowi Fritzowi - światowej renomy fizjoterapeucie z USA.
Chcesz dowiedzieć się czym jest Twang i jak zastosować go w śpiewie? Andy Follin, trener metody Estill z ponad 20-letnim doświadczeniem odpowie na to pytanie. Oprócz tego poprowadzi indywidualne lekcje oraz 3 warsztaty Masterclass dzieląc się z nami swoją metodyką nauczania!
Czy pomiędzy pracą psychoterapeuty a trenera głosu można znaleźć podobieństwa? Dowiedz się tego od psycholożki wokalistki - Magdaleny Wieczorek
Logopeda oraz wokalista - Kamil Jaros, którego gościć będziemy również podczas wydarzenia online, tym razem wyjaśni nam jak w praktyce zastosować metodę NOVA-Vox podczas zajęć wokalnych dla dzieci
Pragniesz poznać tajniki relaksacji i uwalniania napięć? Zrobisz to w trakcie warsztatów z Moniką Jakubowską, która korzysta z ruchu jako narzędzia terapeutycznego
Joanna Weir pomoże Ci uwolnić swój głos korzystając z cieszącej się światową sławą metody Kristin Linklater. Uczymy się od najlepszych!
Brzmienie chóralne jest czymś niezwykłym, prawda? Z czego wynika niezwykłość ekspresji śpiewu zespołowego? Tajniki muzyki gospel odkryje przed nami Daniel Cebula-Orynicz - wokalista, dyrygent warsztatów gospel i aktor musicalowy
Bądź wśród najlepiej poinformowanych wokalistów, pedagogów śpiewu i specjalistów w Polsce i na świecie - dołącz do naszego wydarzenia. Zapraszamy!
Sobota 04/11/2023
Podczas wykładu zostanie przedstawiona definicja przesteru głosowego, wykorzystanie jego rodzajów w różnych gatunkach muzycznych od folku przez metal aż do klasyki.
Słuchacze dowiedzą się także jaka jest fizjologia różnego rodzaju przesterów oraz jak wykształcić je i ćwiczyć we własnym głosie.
Podczas tego wykładu słuchacze zostaną przeprowadzeni przez kilka podstawowych spostrzeżeń anatomicznych i wizualnych demonstracji języka, a także całej struktury ciała. Ćwiczenia somatyczne różnych strategii pomogą w zrozumieniu i zastosowaniu takich pojęć jak postawa ("Tensegrity"), oddychanie, podparcie i modyfikacja języka. Pracując z USG, Angelika Nair opracowała schemat ćwiczeń w połączeniu z instrukcjami krok po kroku i narzędziami pedagogicznymi, które pomagają przyspieszyć naukę różnych strategii (fizjo-akustycznych) wokalnych i poprawić liczne wyzwania związane ze świadomością sensoryczną, elastycznością i kontrolą języka.
Zostaną przedstawione wyniki badań naukowych potwierdzających skuteczność metody NOVA-Vox w rozwoju emisji głosu dzieci. Diagnostyka głosu odbywała się wg interdyscyplinarnego protokołu na 3 poziomach: percepcyjnym, akustycznym, endoskopowym. Do analiz włączono również wyniki pomiaru tremy i osobowości. Podczas wykładu stacjonarnego zostanie również zaprezentowana metodyka zajęć wokalnych wg koncepcji NOVA-Vox.
Jak rozwinąć wewnętrzne wyczucie tego, co brzmi dobrze? Jak nauczyć się wykorzystywać całego siebie podczas śpiewania, i jaki jest związek między zmysłem czucia (zmysłem kinestetycznym), wysiłkiem i dobrym dźwiękiem? Metoda Feldenkraisa to proces samopoznania wykorzystujący ruch; jego celem jest wykształcenie osoby zorganizowanej tak, aby występowała z minimalnym wysiłkiem i maksymalną wydajnością. Podczas wspólnego spotkania zbadamy podstawy Metody Feldenkraisa, w tym, w jaki sposób jej twórca, Moshe Feldenkrais, opracował to podejście i co składa się na Świadomość Poprzez Ruch (ATM). Jest to interaktywny wykład, który bada naukę stojącą za metodą, oferuje doświadczenie z kilkoma lekcjami ATM i przedstawia strategie zastosowania w lekcjach śpiewu.
Celem tego wykładu jest przedstawienie strategii, które nauczyciel śpiewu wykorzysta do zdiagnozowania wyzwań wokalnych w głosie ucznia i zaprojektowania ćwiczeń, rozwijających sprawny głos i artystyczny śpiew.
Uporządkowany plan działania da jasne wskazówki, jak poprawić efektywność lekcji śpiewu.
Dekady badań naukowych dostarczyły nam danych, na podstawie których przestudiujemy pracę głosu poprzez jego 5 mechanizmów: oddech, fonację, operowanie rejestrami, artykulację i rezonans.
Ustrukturyzowanie lekcji śpiewu za pomocą tego 5 elementowego szablonu opartego na badaniach naukowych, umożliwi nauczycielom metodycznie niezawodne postępowanie, zapewniając trafne identyfikowanie wyzwań technicznych oraz tworząc spójny plan rozwoju wydajności głosu.
Wszystko to doprowadzi do ostatecznego celu, jakim jest wysoki kunszt artystyczny.
Niedziela 05/11/2023
Obrazowanie kymograficzne to nowoczesna metoda obrazowania i oceny zachowania wibracyjnego fałdów głosowych, które ma kluczowe znaczenie dla produkcji głosu. Umożliwia wizualizację wibracji na pojedynczym obrazie co ułatwia ocenę wibracji w porównaniu do analizy nagrań wideo krtani. W połączeniu z szybkimi kamerami wideo wizualizuje cechy wibracyjne, których nie można zaobserwować tradycyjnymi metodami. Wyjaśnimy metodę i zademonstrujemy jej obecne możliwości pozwalające na lepsze zrozumienie drgań krtani podczas śpiewu, a także na bardziej zaawansowaną diagnostykę zaburzeń czynnościowych głosu.
„Co dla krtani oznacza jej brak?”
Leczenie nowotworów głowy i szyi ratuje życie chorego, ale ma bardzo duży wpływ na jego jakość i powrót do sprawności. W zależności od stopnia zaawansowania choroby nowotworowej, podejmowane są decyzje dotyczące metody leczenia, które są najlepsze z punktu widzenia usunięcia zmiany nowotworowej jednak będą mieć ogromny wpływ na funkcjonowanie narządów nią objętych. To wszystko prowadzi do trudności w połykaniu, oddychaniu, prawidłowej realizacji głosek, a także w prawidłowym emitowaniu głosu, czy też do utraty głosu całkowicie. Dochodzi do zmian anatomicznych w obrębie twarzy, jamy ustnej, gardła czy krtani a także do zaburzeń czucia oraz ruchomości tkanek miękkich narządów sąsiadujących. Po takim leczeniu pacjenci wymagają kompleksowej rehabilitacji zarówno fizjoterapeutycznej jak i neurologopedycznej, która powinna rozpocząć się jeszcze przed leczeniem na oddziale i być kontynuowana przez cały okres leczenie, a także po leczeniu.
Choć wędzidełko języka jest coraz częściej opisywane w logopedycznej literaturze przedmiotu, większość publikacji nie odnosi się do evidence based practice, a ich autorzy nie formułują wniosków nie proponując implikacji praktyczno-wdrożeniowych. Wystąpienie stanowić będzie uporządkowanie wiedzy na temat ankyloglosji, dostępnej w literaturze polsko- i obcojęzycznej, weryfikację poglądów autorów oraz opracowanie wniosków, które mogą być punktem do dalszej części badań – opracowanie standardu postępowania logopedycznego w przypadku leczenia ankyloglosji – przygotowanie pacjenta do zabiegu frenulotomii i opieka pozabiegowa w perspektywie opieki logopedycznej.
Przestawienie się z muzyki klasycznej na musicalową lub style komercyjne wymaga ponownej kalibracji instrumentu wokalnego. Po osiągnięciu mistrzostwa w zakresie takich czynników, jak zmiana rejestrów, jakość samogłosek i natężenie, można połączyć tę nowo odkrytą elastyczność z technikami stylizacyjnymi, aby odblokować zupełnie nowy świat muzyki. Co najważniejsze, to oparte na dowodach podejście pomaga wokalistom zachować zdrowie głosu, zapewniając im głosową długowieczność, aby mogli rozwijać się jako artyści.
Podczas gdy dzieci mają swój własny unikalny mechanizm wokalny i styl uczenia się, koncepcje i techniki, które są najbardziej skuteczne w pracy z dziećmi, rzadko są przedmiotem kursów i warsztatów pedagogicznych. Słuchacze będą mieli szansę lepiej zrozumieć, dlaczego nauka metod nauczania przeznaczonych specjalnie dla dzieci jest ważna. Dowiedzą się również o fizycznym, umysłowym i emocjonalnym rozwoju dzieci, od niemowlęcia do okresu dojrzewania. Omówione zostaną również strategie lekcyjne dotyczące skutecznego, dostosowanego do wieku, szkolenia.
Podwyższona pozycja krtani od dawna uważana jest za problematyczną dla efektywnej emisji głosu, a wiele modeli pedagogicznych i terapeutycznych zostało opracowanych w celu zwalczania tego stanu. Jak mocne są dowody na to, że można osiągnąć trwałą zmianę pozycji krtani? Jeśli żadne trwałe zmiany wysokości nie zostaną osiągnięte, jakie mechanizmy mogą wpływać na trwałe zmiany jakości głosu? Podczas tego warsztatu zbadamy te koncepcje i zaangażujemy uczestników w metody oparte na dotyku w celu zaradzenia ograniczeniom zakresu krtani.
GODZINY |
Sala kameralna / koncertowa w PSM |
Singart sala -1.31 |
Singart sala -1.32 |
PSM – Sala Rytmiczna 0.31 |
PSM – Sala Orkiestrowa 0.26 |
9:00-9:45 |
rejestracja uczestników |
||||
9:45 |
Dominika Płonka – Rozpoczęcie Seminariów |
||||
10:00-11:30 |
Andrew Follin WYKŁAD Twang – jak go wydobyć i stosować w głosie? Czym jest Twang? Czy różni się od Ring i Squillo? Jak powstaje Twang i jak zastosować go w naszym śpiewie? |
||||
11:30-11:45 |
przerwa |
||||
11:45-13:15 |
Andrew Follin – Masterclass 1 |
dr Barbara Sambor – konsultacje indywidualne 30 min |
|||
13:15-14:45 |
przerwa obiadowa |
||||
14:45-15:30 |
Kamil Jaros WYKŁAD – Metodyka zajęć wokalnych wg metody NOVA-Vox dla dzieci |
Andrew Follin – lekcja indywidualna 45 min |
|||
15:30-16:00 |
przerwa |
||||
16:00-17:30 |
16:00 – 19:00 Andrew Follin – lekcje indywidualne 4 x 45 min |
GRUPA 1: Joanna Weir – metoda Kristin Linklater |
GRUPA 2: |
||
17:30-19:00 |
GRUPA 2: Joanna Weir – metoda Kristin Linklater |
GRUPA 1: |
|||
19:30 / 20:00 |
jam session w Loopa Bistro w Gliwicach |
GODZINY | Sala kameralna / koncertowa w PSM | Singart sala -1.31 | Singart sala -1.32 | Sala do rytmiki w PSM |
9:00-9:30 | rejestracja uczestników | |||
9:30-11:00 | Andrew Follin – Masterclass 2 | dr Barbara Sambor – konsultacje indywidualne 30 min | ||
11:00-11:15 | przerwa | |||
11:15-12:15 | GRUPA 1: Daniel Cebula-Orynicz – GOSPEL W trakcie warsztatów postaramy się zgłębić tajniki muzyki gospel. Skupimy się na elementach dzieła muzycznego, środkach stylistycznych i ekspresji utworów. W sposób praktyczny prześledzimy różnice kształtowania brzmienia oraz artykulacji brzmienia chóralnego. | 11:30 – 13:15 Andrew Follin – lekcje indywidualne 2 x 45 min | GRUPA 2: Joanna Weir – metoda Kristin Linklater | |
12:15-13:15 | GRUPA 2: | GRUPA 1: Joanna Weir – metoda Kristin Linklater | ||
13:15-14:45 | przerwa obiadowa | |||
14:45-15:30 | Magdalena Wieczorek – Praca trenera głosu i psychoterapeuty – podobieństwa i różnice oraz wynikające z nich korzyści i zagrożenia | Andrew Follin – lekcja indywidualna 45 min | ||
15:30-16:00 | przerwa | |||
16:00-17:30 | Andrew Follin – Masterclass 3 | |||
17:30-18:00 | Andrew Follin – Q&A | |||
18:00 | zakończenie i dyskusje |
CENNIK | cena | uwagi |
Online, 4-5 listopada 2023 | 780,00 zł | dostęp do nagrań |
Live, Gliwice, 18-19 listopada 2023 | 690,00 zł | 2 dni + nagrania video |
pakiet online+live | 1 220,00 zł | 2 dni live + nagrania video z części online i live |
Andy Follin – lekcja indywidualna* 45 min.** | 520,00 zł | zapisy mailem na: lekcje@mix.org.pl, do wyczerpania miejsc |
Barbara Sambor – konsultacja indywidualna 30 min.** | 120,00 zł | zapisy mailem na: lekcje@mix.org.pl, do wyczerpania miejsc |
*Akompaniator (pianista) w cenie lekcji | ||
**Wszystkie zajęcia indywidualne są zamknięte | ||
Dana Lentini - autorka, mentorka, nauczycielka i wykładowczyni, pomaga nauczycielom dowiedzieć się o wyjątkowych różnicach w nauczaniu śpiewu u dzieci i o tym, jak budować własne, odnoszące sukcesy studia wokalne. Jest założycielką Born 2 Sing Kids, programu wokalnego zaprojektowanego w celu umożliwienia młodym wokalistom odkrywania zdrowych technik wokalnych poprzez podejście systemowe. Jako pedagożka z doświadczeniem w rozwijaniu technik nauczania dla młodych wokalistów, Dana opowiada się za nauczaniem dzieci zdrowych, dostosowanych do wieku technik wokalnych i obalaniem mitów na temat nauczania śpiewu dzieci. Była ona zapraszana jako prelegentka przez profesjonalne organizacje muzyczne, w tym National Association of Teachers of Singing (NATS), Institute for Vocal Advancement i uniwersytety w całych Stanach Zjednoczonych. W uznaniu jej osiągnięć w nauczaniu, Dana otrzymała nagrodę NATS Joan Frey Boytim Award dla niezależnych nauczycieli. Jako aktywna członkini NATS zasiadała w komitetach zarządzających, prowadziła rozmowy online oraz zaprezentowała warsztaty i sesję na Krajowej Konwencji NATS 2022, gdzie podzieliła się swoją wiedzą na temat nauczania wokalistów dziecięcych. Specjalistyczne podejście Dany do nauczania można znaleźć w "Teaching the Child Singer: Pediatryczna pedagogika dla dzieci w wieku 5-13 lat". Dzieli się również unikalnym, spiralnym podejściem do rozwoju repertuaru w swoim Singing Kids' Songbook, opublikowanym przez Hal Leonard. Więcej informacji na temat konsultacji u Dany, kursów i zasobów dotyczących nauczania dzieci w prywatnym studio można znaleźć na jej stronie internetowej pod adresem danalentini.com
Kari Ragan - Wokalistka, autorka i pedagożka śpiewu, Kari Ragan posiada dyplomy Uniwersytetu Waszyngtońskiego (DMA) i Uniwersytetu Indiana (MM, BM). W 2012 roku dr Ragan została laureatką prestiżowej nagrody Van. L. Lawrence Award. Ta prestiżowa nagroda, przyznawana wspólnie przez The Voice Foundation i National Association of Teachers of Singing, dała jej możliwość prowadzenia badań nad fizjologią relaksacji głosu po wysiłku głosowym (cool-down) dla wokalistów. Dr Ragan otrzymała również nagrodę NATS Foundation Pedagogy Award (2009), uzyskała certyfikat NYSTA Distinguished Voice Professional Certificate (2009), certyfikat Wicklund Singing Voice Specialist Certificate (2010) i została wybrana na Master Teacher w programie NATS Intern Program (2021). Jako specjalistka ds. rehabilitacji głosu śpiewaczego (SVS), dr Ragan współpracuje z programem laryngologicznym Uniwersytetu Waszyngtońskiego, aby pomóc w rehabilitacji śpiewaków z urazami w obrębie narządu głosu. Przez prawie czterdzieści lat prowadziła dobrze prosperujące niezależne studio wokalne, równocześnie pracowała na wydziale wokalnym Uniwersytetu Waszyngtońskiego, wykładając program Applied Voice, pedagogikę głosu i nie tylko. Dr Ragan pełni funkcję przewodniczącej komitetu ds. rozwoju NATS oraz członka rady redakcyjnej NATS/Rowman & Littlefield, a także jest moderatorką NATS Chats, krajowego comiesięcznego webinarium. Jest współzałożycielką i organizatorką Northwest Voice: Art and Science of the Performing Voice Conference, multidyscyplinarnego spotkania odbywającego się corocznie w Seattle w stanie Waszyngton. Nakładem Plural Publishing wydana została jej książka "A Systematic Approach to Voice: The Art of Studio Application in 2020". Inne publikacje oraz szersze informacje można znaleźć na stronie www.kariragan.com
Walt jest amerykańskim fizjoterapeutą, który przez ostatnią dekadę edukował logopedów, nauczycieli śpiewu, fizjoterapeutów i innych za pomocą swojej unikalnej metody polegającej na stosowaniu łagodnej, długotrwałej wersji terapii manualnej w celu leczenia zaburzeń głosu i związanych z nimi problemów. W przeciwieństwie do tradycyjnych metod manipulacji, w których klinicysta pełni rolę "eksperta" i głównego decydenta, metody Walta mają na celu zwiększenie wkładu klienta, zapraszając go do współtworzenia terapii. Jego stacjonarne i internetowe warsztaty prowadzą ucznia w stosowaniu terapii manualnej do tych celów i zanurzają go w stosowaniu wspólnego podejmowania decyzji, koncepcji, która wykracza poza terapię manualną i może być wykorzystywana podczas spotkań klinicznych i pedagogicznych. Jego niedawno opublikowana książka "Manual Therapy in Voice and Swallowing: A Person-Centered Approach" jest dostępna za pośrednictwem Compton Publishing LTD.
Magdalena Wieczorek - wokalistka, trenerka głosu, psycholożka, kompozytorka, autorka tekstów i współzałożycielka rewolucyjnej folkowej formacji Same Suki, z którą nagrała trzy płyty („Niewierne" - 2013r oraz w „Ach, Mój Borze" - 2018 r. „Dziadoskie Piosenki o miłości” - 2023) i wraz z którą występowała na największych polskich festiwalach m.in. Globaltica, Off Festiwal, Przegląd Piosenki Aktorskiej, zdobywając uznanie oraz nagrody (2012 - nagroda specjalna w konkursie Polskiego Radia Nowa Tradycja, 2013 - Dragon Folk Fest w Poznaniu – I miejsce, 2013 - Mikołajki Folkowe w Lublinie II miejsce oraz Nagroda Publiczności, 2014 - Transvocale we Frakfurcie - I nagroda w kategorii najciekawszy polski zespół). Współpracowała także jako solistka z baletem dworskim Cracovia Danza w spektaklu „Wesele w Ojcowie”. Dawniej wokalistka jazzrockowej grupy Le Blue, z którym nagrała płytę „Mozaika” w 2009r. Pracowała jako nauczyciel emisji głosu m.in. na wydziale Iberystyki Uniwersytetu Warszawskiego, w Miejskim Ośrodku Kultury w Piasecznie, Bielańskim Ośrodku Kultury w Warszawie, Szkole Muzyki Rozrywkowej Muzowia, Broadway Musical School w Warszawie. Opiekowała się także wokalnie młodzieżową grupą musicalową „Orfeusz” przy Służewskim Ośrodku Kultury w Warszawie, z którym współtworzyła spektakle muzyczne. Psychologiczne doświadczenie zdobyła pracując z młodzieżą zagrożoną wykluczeniem społecznym, prowadząc warsztaty i konsultacje w Fundacji Naszym Dzieciom oraz Towarzystwie Przyjaciół Dzieci w Warszawie. Od 2017 roku związana z warszawskim studiem doskonalenia głosu Voice and More, gdzie szkoli wokalistów oraz trenerów wokalnych. Prowadzi zajęcia indywidualne oraz warsztaty. W swojej pracy trenerki głosu korzysta z różnorodnych technik i odkryć współczesnych szkół wokalnych, wykorzystuje wiedzę z zakresu fizjologii głosu, psychologii, fizjoterapii wzbogacając ją o swoje doświadczenie sceniczne. Ukończyła studia magisterskie z zakresu Społecznej Psychologii Klinicznej na Uniwersytecie SWPS roku oraz I stopień szkolenia psychoterapeutycznego w nurcie Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach w Instytucie TSR w 2005. W 2005 roku zdobyła dyplom Wydziału Wokalnego Szkoły Muzycznej II st. Im. F. Chopina w Warszawie. Posiada certyfikat trenerski Europejskiego Centrum Kształcenia Głosu i Voice and More. Od czasu ukończenia szkolnej edukacji stale poszerza swoją wiedzę uczestnicząc w kursach, szkoleniach i warsztatach związanych z rozwijaniem głosu wywodzących się z różnych technik i dziedzin naukowych.
Angelika Nair, Ph.D., jest zawodową śpiewaczką, wokolożką, nauczycielką akademicką, pedagożką głosu i właścicielką Pro Voce LLC - studia wokalnego zapewniającego prywatne zajęcia wokalne i rehabilitację głosu. Dr Nair bada i specjalizuje się w wykorzystaniu technologii głosu i kinestezji oraz jest pionierem praktycznego wykorzystania i implikacji USG zarówno jako narzędzia do badania głosu, jak i biofeedbacku w studiu wokalnym. Korzystając z MRI, USG i technik spektrograficznych, przeprowadziła przełomowe badania nad fizjologią Low Mandible Maneuver (Manewru Niskiej Żuchwy) i jego konsekwencjami dla rezonansu, a także rehabituacji kształtów języka, wymaganych dla wszystkich fonemów u wysokiej klasy i śpiewaków. Opierając się na tych nowych odkryciach naukowych, dr Nair opracowała schemat ćwiczeń połączony z instrukcjami krok po kroku i narzędziami pedagogicznymi, które pomagają przyspieszyć naukę różnych (fizjo-akustycznych) strategii wokalnych i sprostać licznym wyzwaniom związanym ze świadomością sensoryczną, elastycznością i kontrolą języka. Ogromny sukces tej pracy zaowocował jej niedawno wydaną książką "The Tongue as a Gateway to Voice, Resonance, Style, and Intelligibility" (wyd. Plural Publishing 2021), publikacjami w recenzowanych czasopismach, 1. miejscem w 15. dorocznym konkursie David W. Brewer Award for Best Poster, nagrodą Van Lawrence Award 2020 przyznawaną przez Voice Foundation i NATS, a także prezentacjami na całym świecie. Dr Nair prowadzi warsztaty wokalne, kursy mistrzowskie i wykłady w szkołach muzycznych, konserwatoriach i na uniwersytetach zarówno w kraju, jak i za granicą. Dr Nair prowadzi również aktywną karierę koncertową w Stanach Zjednoczonych i Europie.
Ewa Marut-Kryczko - neurologopeda i protetyk słuchu.
Zajmuje się diagnostyką zaburzeń słuchu, Centralnych Zaburzeń Przetwarzania Słuchowego APD/CAPD, protetyką słuchu oraz terapią wad wymowy u dzieci i dorosłych. Wspiera Pacjentów przygotowujących się do leczenia ortodontycznego lub będących już w trakcie leczenia.
Ukończyła studia magisterskie na Uniwersytecie im. Marii Curie Skłodowskiej na kierunku logopedia z audiologią, protetykę słuchu w Medycznym Studium Zawodowym w Lublinie oraz neurologopedię na Uniwersytecie Gdańskim. Jest także absolwentką kursu Techniki Badań Audiologicznych na Uniwersytecie Medycznym w Poznaniu.
Elizabeth L. Blades posiada zarówno stopień doktora sztuki muzycznej, jak i tytuł magistra sztuki muzycznej uzyskane na Eastman School of Music w Rochester w stanie Nowy Jork, gdzie pełniła również funkcję adiunkta, wykładając pedagogikę wokalną. Przez ostatni czas była profesorem wizytującym na Alfred University w Alfred, NY. Wcześniej pracowała w Konserwatorium Uniwersytetu Shenandoah w Winchester, VA; na Uniwersytecie Heidelberg (Tiffin, Ohio), gdzie pełniła funkcję profesora nadzwyczajnego, koordynatora studiów wokalnych i dyrektora opery, ponadto, była profesorem wizytującym w Nazareth College w Rochester, NY. Dr Blades jest autorką książki "A Spectrum of Voices: Prominent American Voice Teachers Discuss the Teaching of Singing" (wyd. Rowman & Littlefield 2018). Jest także współautorką książki "Singing With Your Whole Self: A Singer’s Guide to Feldenkrais Awareness Through Movement" (2018). Niedawno wraz z dr Samuelem Nelsonem ukończyła kolejną książkę - "Feldenkrais Method for Instrumentalists: A Guide to Awareness Through Movement", (książka jest obecnie w przygotowaniu w wydawnictwie Rowman & Littlefield, a jej wydanie planowane jest na jesień 2023 roku). Dr Blades prowadzi krajowe i międzynarodowe warsztaty mające na celu zwiększenie zrozumienia wpływu Metody Feldenkraisa i pracy z ruchem na poprawę wykonawstwa. Dr Blades jest aktywną sopranistką doświadczoną w wielu formach występów wokalnych: operze, oratorium, musicalu, recitalu i folku celtyckim. Jest certyfikowanym nauczycielem CoreSinging™ i założycielką/dyrektorką Harmony House On-line Music Studio, a także Vocalhealthworks, zajmującego się rozwojem zdrowej techniki i wykonawstwa.der
Andrew Follin jest certyfikowanym trenerem metody Estill, oddanym metodzie, jednym z najdłużej działających EMT w Wielkiej Brytanii, z ponad 20-letnim doświadczeniem w nauczaniu.
Osią jego pracy w Vocal Skills jest szkolenie młodych, aspirujących wokalistów musicalowych i CCM (powyżej 14 r.ż). W ciągu ostatnich dwóch dekad jego podopieczni zdobywali indeksy najlepszych brytyjskich uczelni i szkół teatralnych, w tym Mountview, Guildford School of Acting (GSA), Arts Educational, LAMDA, Central School of Speech and Drama, Royal Academy of Music, Urdang, Italia Conti, Royal Welsh, Royal Scottish, PPA, MTA, LSMT, ASMT i wielu innych.
Follin pracuje również z profesjonalistami przygotowując ich do przesłuchań, tras koncertowych czy kontraktów; absolwentami chcącymi dostać się do agentur bądź na dalsze studia, a także z osobami pragnącymi po prostu zaistnieć w branży.
Andy jest uznanym specjalistą wśród pedagogów wokalnych, płynnie porusza się w świecie muzyki rozrywkowej i klasycznej. Współpracuje m.in. z prof. Janice Chapman, współtworząc materiały warsztatowe "Classical Voice Training".
Stałym punktem pracy Andy’ego jest prowadzenie zajęć z higieny głosu dla przyszłych wykładowców na lokalnych uniwersytetach oraz warsztaty dla osób zawodowo posługujących się głosem mówionym.
Mauro B. Fiuza - nauczyciel śpiewu i badacz głosu. Obecnie doktorant na Wydziale Edukacji Universidad Nacional de Educación a Distancia w Madrycie, z wizytą badawczą w Królewskim Instytucie Technologicznym (KTH) w Sztokholmie oraz asystent naukowy w Laboratorium Głosu, Muzyki i Języka (UNED VoiceLab). Absolwent edukacji muzycznej (UniSant'Anna/Brazylia) i magister logopedii (PUC-SP/Brazylia). Mauro prezentował stacjonarne i internetowe wykłady, lekcje oraz warsztaty w kilku krajach Ameryki Północnej i Południowej oraz Europy, jest członkiem-założycielem Brazylijskiego Stowarzyszenia Nauczycieli Śpiewu - PROCANTO, koordynatorem strony internetowej Światowego Dnia Głosu (www.world-voice-day.org) i koordynatorem pedagogicznym Instituto de Formação em Voz - IFV/Brazylia.
Dominika Płonka - założycielka Stowarzyszenia Wokalistów MIX, od 2008 r. organizuje liczne warsztaty i konferencje naukowe z ekspertami w dziedzinie wokalistyki. Akredytowany nauczyciel, Mentor i członkini zarządu ds. Europy w międzynarodowym stowarzyszeniu nauczycieli IVTOM w USA.
Dominika Płonka jest absolwentką Akademii Muzycznej w Katowicach i studium reżyserii dźwięku w Krakowie.
Jej przygoda z profesjonalnym szkoleniem muzycznym rozpoczęła się od zdobycia certyfikatu Speech Level Singing (SLS) w 2009 roku. W latach 2015-2020 zgłębiała metodę Flow Phonation. Obecnie skupia się na studiowaniu wiedzy naukowej dotyczącej głosu. Jako pedagog łączy na swoich zajęciach wiedzę z różnych dziedzin. Na kursach dla nauczycieli śpiewu wykłada głównie akustykę głosu: wiedzę na temat formantów i tembru.
Przez 15 lat była związana z Młodzieżowym Domem Kultury w Gliwicach. Obecnie prowadzi lekcje emisji głosu w Krakowskiej Szkole Jazzu i Muzyki Rozrywkowej, a także prowadzi szkołę śpiewu pod patronatem Fundacji Singart.
Dominika Płonka to również wokalistka i flecistka z bogatym dorobkiem artystycznym, obejmującym kilkanaście płyt, w tym ścieżki dźwiękowe do spektakli teatralnych oraz muzykę folkową. Jej zespół folkowy "Sąsiedzi" od 22 lat stale koncertuje, ma za sobą ponad 650 występów w Polsce, Europie i USA.
Agnieszka Jarzyńska-Bućko - neurologopeda, filolog polski, adiunkt w Zakładzie Logopedii Akademii Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej w Warszawie. Zawodowo związana z ochroną zdrowia. Przez wiele lat pracowała w Klinice Audilogii, Foniatrii i Fonochirurgii w IFPS. Światowym Centrum Słuchu w Kajetanach, obecnie konsultant neurologopeda w Klinice Neonatologii i Intensywnej Terapii Noworodka w Instytucie Matki i Dziecka w Warszawie. Prowadzi m.in. terapię neuro- i logopedyczną, rehabilitację foniatryczną dzieci, młodzieży i dorosłych. Przez wiele lat współpracowała z warszawskimi teatrami, obcując na co dzień z piękną wymową sceniczną, dlatego w pracy z pacjentami tak wielką rolę przywiązuje do kultury żywego słowa. Dba o higienę i emisję głosu swoich pacjentów. Nieustannie podnosi swoje zawodowe kwalifikacje i terapeutyczne kompetencje, biorąc udział w międzynarodowych konferencjach logopedycznych, warsztatach oraz certyfikowanych szkoleniach. Jako absolwentka Szkoły Praw Człowieka przy Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka jest orędownikiem podmiotowego podejścia do pacjenta oraz ochrony jego praw.
Daniel Cebula-Orynicz - absolwent wydziału jazzu w Katowicach. Doktorant Akademii Muzycznej w Bydgoszczy.Doktorant Akademii Muzycznej w Bydgoszczy. Jest wokalistą, wykładowcą akademickim, trenerem zespołów wokalnych. Dyrygent warsztatów gospel, które odbywają się w całej Polsce. Współpracuje na stałe z chórami i zespołami wokalnymi w Polsce i za granicą. Występuje w produkcjach musicalowych Teatru Rozrywki w Chorzowie, w którym jest również korepetytorem wokalnym. Współpracował z wieloma znanymi osobistościami polskiej sceny muzycznej, m. in. Marcinem Wyrostkiem, Edytą Górniak, Margaret, Natalią Kukulską, Stanisławem Soyką. Wystąpił gościnnie na kilku płytach. Jest finalistą 6. edycji programu The Voice of Poland, laureatem Festiwalu Twórczości Niezapomnianych Artystów Polskich ,,Pejzaż bez Ciebie".
Joanna Weir Ouston jest uznanym coachem głosu, mowy i dialektu o międzynarodowej renomie. Jest kierowniczką Katedry Głosu w Oxford School of Drama oraz wykładowczynią gościnną w programie Studiów nad Głosem na Central School of Speech and Drama w Londynie. Prowadzi również zajęcia w ramach programu Florida State University w Londynie.
Joanna pracuje również jako coach głosu dla teatru, filmu i telewizji oraz prowadzi sesje indywidualne z aktorami i osobami działającymi w biznesie. Poprzez swoją firmę szkoleniową, Vocal Profile, prowadzi kursy i indywidualne coachingi dla wielu renomowanych firm i organizacji non-profit, w tym dla BBC.
Jako nauczycielka metody Linklater Joanna Weir Ouston naucza głosu i tekstu od ponad dwudziestu lat w Wielkiej Brytanii, Australii i Stanach Zjednoczonych. Pracuje także jako reżyserka, aktorka i pisarka. Regularnie zapraszana jest do prowadzenia warsztatów i wygłaszania prelekcji na konferencjach - zarówno w Wielkiej Brytanii, jak i za granicą.
Jej siedziba znajduje się w Londynie i Buckinghamshire.
Matt Edwards jest jednym z wiodących nauczycieli śpiewu dla stylów komercyjnych i musicalu w Stanach Zjednoczonych. Obecnie jest profesorem nadzwyczajnym i koordynatorem Musical Theatre Voice w Shenandoah Conservatory. Jest także dyrektorem artystycznym Instytutu Pedagogiki Wokalnej Współczesnej Muzyki Komercyjnej. Jego byli i obecni studenci występowali w programie American Idol, na Broadwayu, poza Broadwayem, w krajowych i międzynarodowych trasach koncertowych oraz w zespołach koncertujących w całych Stanach Zjednoczonych. Napisał wiele artykułów i publikacji książkowych związanych z pedagogiką głosu CCM, a jego książka "So You Want to Sing Rock 'N' Roll?" została nazwana " autorytatywną publikacją na temat śpiewania rock 'n' rolla" przez magazyn Classical Singer. Występował na licznych konferencjach i uniwersytetach, a także jest regularnym klinicystą goszczącym w organizacjach na całym świecie. Online na CCMInstitute.com i EdwardsVoice.com. TikTok i Instagram @Edwards_Voice
Jan G. Svec, Ph.D. jest znanym na całym świecie czeskim fizykiem prowadzącym podstawowe badania nad powstawaniem ludzkiego głosu. Posiada tytuł magistra mechaniki precyzyjnej i optyki oraz doktorat z biofizyki i nauk medycznych. Pracował jako naukowiec w Centrum Zaburzeń Komunikacji (Medical Healthcom) w Pradze, w Narodowym Centrum Głosu i Mowy w Denver oraz na Uniwersytecie w Groningen. Obecnie pracuje na Uniwersytecie Palackiego w Ołomuńcu, a także jako pracownik naukowo-badawczy w Centrum Głosu i Słuchu w Pradze. Opracował wideokymografię, metodę szybkiej wizualizacji drgań fałdów głosowych, która jest wykorzystywana do zaawansowanej diagnostyki zaburzeń głosu. Jego szerokie zainteresowania badawcze obejmują wykrywanie zaburzeń głosu poprzez wibracje krtani, akustykę, biomechanikę, metodologię pomiaru głosu, głos śpiewaczy oraz dziedziny pokrewne. Współpracuje z wieloma zespołami badawczymi w Europie i USA oraz prowadzi wykłady na całym świecie.
Dominika Kozłowska-Wojnar - Neurologopeda-Onkologopeda, specjalista rehabilitacji osób po leczeniu nowotworów głowy i szyi Jest członkiem zespołu interdyscyplinarnego Katedrze i Klinice Chirurgii Głowy, Szyi i Onkologii Laryngologicznej w Wielkopolskim Centrum Onkologii, której Ordynatorem jest Prof. dr hab. n. med. Wojciech Golusiński. Specjalizuje się w zaburzeniach mowy, głosu, połykania i oddychania po operacjach nowotworów głowy i szyi, po radioterapii nowotworów głowy i szyi, zaburzeniach głosu i oddychania po operacjach tarczycy, jak również po zabiegach laryngologicznych oraz zaburzeniach głosu pochodzenia czynnościowego. Ściśle współpracuje z zespołem lekarskim zespołem fizjoterapeutów i osteopatów co pozwala na usprawnienie procesu rehabilitacji i kompleksowe podejście do pacjenta.
Monika Jakubowska była wieloletnią tancerką Teatru Tańca Alter i Sceny Tańca Współczesnego. Przez ponad 10 lat współpracowała z Teatrem Witkacego w Zakopanem. Jako tancerma, choreografka i jurorka dzieli się swoim doświadczeniem w programach artystycznych dla telewizji TVN i TVP. Od ponad 20 lat prowadzi zajęcia i warsztaty dla dzieci, młodzieży i dorosłych. Prowadziła zajęcia z Technik Relaksacyjnych na Akademii Muzycznej w Łodzi, na kierunku Somatyka w Tańcu i Terapii. Jest właścicielką studia "ŹRÓDŁO Przestrzeń Ruchu i Relaksu", dziś zajmuje się uwalnianiem napięć z ciała wykorzystując różne techniki i ich narzędzia.
Kamil Jaros - logopeda, terapeuta MFT, pedagog, muzyk. Wykładowca akademicki i doktorant Szkoły Doktorskiej Akademii Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej w Warszawie, prowadzi zajęcia dydaktyczne z dyslalii, emisji głosu, logopedii artystycznej oraz fonetyki i fonologii. Laureat Warszawskiej Nagrody Edukacji Kulturalnej. Członek Polskiego Towarzystwa Rehabilitacji Głosu oraz członek zespołu koordynującego pracę Koła Młodych Naukowców Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego. Współwłaściciel Gabinetu Wspierania Mowy i Głosu "u Logopedów" w warszawskim Ursusie. W praktyce zawodowej prowadzi terapię logopedyczną i miofunkcjonalną, rehabilitację głosu, terapię jąkania oraz naukę śpiewu i zajęcia logopedii medialnej. Korepetytor i trener wokalny aktorów/aktorek. W swoim projekcie doktorskim bada skuteczność autorskiej metody NOVA-Vox w pracy nad emisją i rehabilitacją głosu, a także obniżaniem tremy u dzieci (promotorka: dr hab. A. Olechowska, prof. APS; promotorka pomocnicza: dr A. Gajda). Jest autorem zwalidowanego narzędzia do pomiaru tremy u dzieci "Stage Fright Scale - Children & Youth (SFS-CY)". W 2022 r. odbył krajowy staż naukowy z zakresu logopedii klinicznej i foniatrii na oddziale Audiologii i Foniatrii Centrum Zdrowia Dziecka w Warszawie, gdzie jednocześnie zbierał dane badawcze. W 2023 r. zrealizował 3-miesięczny staż zagraniczny jako naukowiec wizytujący w Michigan State University (USA) na wydziale Communicative Sciences and Disorders. W trakcie wizyty został również członkiem międzynarodowego zespołu Analysis of Voice and Hearing Lab i prowadził badania naukowe w grupie pacjentów z zaburzeniami głosu z wykorzystaniem metod obrazowania krtani i analizy akustycznej. Kontynuacją współpracy było zatrudnienie w amerykańskim grancie ComArtSci Research and Creative Incubator and Accelerator (CRCIA), PI: dr M. Naghibolhosseini. Tytuł projektu: "Studying Mechanisms of Singer’s Dystonia using High-Speed Videoendoscopy". Autor publikacji naukowych oraz prelegent konferencji krajowych i międzynarodowych o tematyce logopedycznej i pedagogicznej.
No posts found!
Dla uczestników Seminariów Mix Singing, na hasło MIX
Hotele Diament Plaza **** oraz Diament Economy oferują zniżkę 11% od ceny dnia.
W czasie przerwy zapraszamy na stoisko VOCALY – aplikacji dla nauczycieli śpiewu i ich uczniów. VOCALY wspiera trenerów wokalnych w nauczaniu śpiewu i pomaga ich uczniom regularnie ćwiczyć między lekcjami. Dowiedz się więcej na stoisku podczas konferencji oraz na