INFORMACJE

Jeżeli jesteś początkującym nauczycielem śpiewu lub chcesz powtórzyć i usystematyzować wiedzę na temat pedagogiki wokalnej – to ten kurs jest dla Ciebie!

Dowiedz się, jak wydobywany jest głos, jak uniknąć pułapek w diagnozowaniu zaburzeń głosu oraz jak skutecznie rozwinąć wokalnie swojego ucznia.

12 godzin praktycznej wiedzy o anatomii i fizjologii głosu, diagnozowaniu zaburzeń głosu, zastosowaniu odpowiednich ćwiczeń wokalnych u Twojego ucznia, które pomogą Ci zostać jeszcze lepszym nauczycielem i osiągnąć większe zrozumienie dla głosu ucznia.

Kurs trwa 2 miesiące i składa się z 3 modułów. Każdy moduł realizowany jest w ciągu jednego dnia w odstępach min 2 tygodnie do następnego modułu, żebyś mógł swobodnie przyswoić sobie wiedzę. Wykłady odbywają się online na platformie zoom, co ułatwia płynną komunikację z naszymi prelegentami, a wszelkie wątpliwości rozwiewane są na bieżąco. Po każdym module otrzymujesz materiały PDF oraz dyplom uczestnictwa. Wybierając się na 3 moduły otrzymujesz roczny dostęp do nagrań video, a także dostęp do zamkniętej grupy na Facebooku, gdzie uczestnicy dzielą się swoimi wątpliwościami i prowadzą bardzo ciekawe dyskusje na temat nauczania i samego śpiewu.

W nauczaniu kierujemy się dewizą, że „każdy z nas jest inny”. Mamy różną budowę ciała, różne tendencje, różne napięcia mięśniowe, żyjemy w stresie, który wpływa na pracę mięśni, a więc i na głos. Dobry wokalista zna rozwiązania dla swojego głosu, ale nie zna innych problemów wokalnych. Dlatego wokalista, który chce uczyć śpiewu, powinien posiadać wiedzę z zakresu wielu dziedzin. Niewystarczająco wykształcony pedagog szybko straci uczniów, którzy zaczną szukać gdzie indziej odpowiedzi na swoje pytania. W Internecie możemy znaleźć setki informacji na temat szkolenia wokalnego. Ale – które z nich są dobre, a które błędne? Jak znaleźć te właściwe i zostać dobrym nauczycielem śpiewu?

Na naszym kursie uzyskasz dostęp do najważniejszych i najcenniejszych informacji oraz dowiesz się, z jakich źródeł czerpać wiedzę, gdzie się szkolić i poszukiwać. Każdy nauczyciel śpiewu – zarówno początkujący, jak i doświadczony – znajdzie tu kompendium wiedzy potrzebnej do podniesienia swoich kwalifikacji.

„Jak skutecznie uczyć śpiewu” to podstawowa wiedza jaką powinien posiadać dobry nauczyciel śpiewu. Kurs prowadzony jest prostym językiem, zrozumiałym dla każdego – także dla osób, które dopiero rozpoczynają nauczanie . Uczestnicy kultowych już Międzynarodowych Seminariów Naukowych także znajdą w nim wiele wartościowych treści składających się na kompletny trening nauczyciela śpiewu i zaawansowanego wokalisty.

PROGRAM

MODUŁ 1:

7 sierpnia 2022 (niedziela) 10:00-14:00

Prowadząca: Paulina Kujawska-Bednarek

Podstawy anatomii i fizjologii – 2 godz.
Praca z głosami dzieci i młodzieży w okresie ich rozwoju – 1 godz.
Jak zmiana tonacji / tempa / stylu może wpłynąć na rozwój wokalny. Q&A – 1 godz.

MODUŁ 2:

10 września 2022 (sobota) 10:00-14:00

Prowadzący: Piotr Markowski

Diagnoza głosu i przebieg lekcji – 2 godz.
Praca z różnymi typami głosów – 1 godz.
Ćwiczenia na półotwarty trakt głosowy z elementami rehabilitacji – 1 godz.

MODUŁ 3:

25 września 2022 (niedziela) 10:00-14:00

Prowadząca: Dominika Płonka

Rejestry akustyczne i fizjologiczne – 1 godz.
Zastosowanie ćwiczeń techniki MIX – 1 godz.
Zastosowanie ćwiczeń techniki flow phonation – 2 godz.

PRELEGENCI

Dominika Płonka

- trener głosu, wokalistka, flecistka, realizator dźwięku. Absolwentka Akademii Muzycznej w Katowicach. Od 2000r. uczy śpiewu i prowadzi zespoły wokalne. Szkolenia pedagogiczne rozpoczęła w 2004r. od techniki SLS, w 2009r.uzyskując ceretyfikat tej metody. Następnie rozpoczęła poszerzanie wiedzy dzięki członkostwu w amerykańskim stowarzyszeniu IVTOM (International Voice Teachers Of Mix), w którym jest mentorem i członkiem zarządu d.s. Europy. Od 2016r. ściśle współpracuje z dr Hubertem Noé z Austrii - lekarzem foniatrą i konsultantem opery Wiedeńskiej, studiując zasady trenowania głosu zgodne z fizjologią. Jako prezes Stowarzyszenia Wokalistów MIX organizuje liczne warsztaty, szkolenia, konferencje naukowe i letnie obozy wokalne. Prowadzi warsztaty wokalne w całej Polsce. Prezentowała swoją wiedzę na konferencjach naukowych, m.in. Pacific Voice Conference (2016), kurs pedagogiczny i konferencje Polskiego Stowarzyszenia Pedagogów Śpiewu (2016, 2019 i 2020), konferencje naukowe Ivtom w Krakowie (2013), a także w USA: w Atlancie (2016) i Denver (2019). Założycielka zespołu "Sąsiedzi", z którym w kraju i za granicą, a także nagrała 4 albumy i zdobyła liczne nagrody. Z gliwickim Teatrem „A” współpracowała jako aranżer, kompozytor, instruktor wokalny, realizator dźwięku, flecistka i wokalistka, nagrała 6 płyt z piosenkami z musicali. Pracuje w MDK w Gliwicach jako instruktor koła wokalnego, wydała 3 płyty swoich podopiecznych. Laureatka Nagrody Prezydenta Miasta Gliwice za osiągnięcia w dziedzinie kultury. Pracuje w Krakowskiej Szkole Jazzu i Muzyki Rozrywkowej oraz w MDK Gliwice. Prowadzi w Gliwicach także własną szkołę śpiewu „Singart” www.singart.pl

Piotr Markowski

- nauczyciel śpiewu, trener wokalny, chórmistrz, pianista, aranżer, akompaniator.Absolwent Akademii Muzycznej w Bydgoszczy oraz UMCS w Lublinie. Mentor IVTOM. Od 2008 r. jako nauczyciel techniki MIX nieustannie współpracuje z wybitnymi nauczycielami śpiewu oraz badaczami głosu, w ostatnich latach poświęcając szczególną uwagę formantom śpiewaczym oraz fonacji przepływowej. Uczy emisji głosu w Zespole Szkół Muzycznych im. Oskara Kolberga w Radomiu. Prowadzi studio wokalne w Warszawie – „markowski_vocal_studio” oraz zajęcia/warsztaty w kilku ośrodkach kultury na Mazowszu. Pracuje zarówno z solistami, jak i grupami wokalnymi. Do grona jego uczniów należą wokaliści wykonujący na co dzień zróżnicowane gatunki muzyczne – od szeroko rozumianej muzyki rozrywkowej do śpiewu klasycznego. Jako konsultant wokalny współpracuje z Teatrem Powszechnym im. Jana Kochanowskiego w Radomiu. W 2018 r. prowadził konsultacje wokalne do spektaklu „Chinka" w Teatrze Rozmaitości w Warszawie. Jego uczniowie w ostatnich latach zdobyli ponad 250 czołowych nagród na prestiżowych festiwalach muzycznych o randze ogólnopolskiej oraz międzynarodowej. Jest autorem licznych opracowań wokalnych oraz aranżacji muzycznych. Z pasją i zaangażowaniem oddaje się pedagogice wokalnej, zgłębiając naturę i fizjologię głosu. www.piotrmarkowski.com

Paulina Kujawska-Bednarek

- wokalistka jazzowa, trener głosu i logopeda. Absolwentka wokalistyki Wydziału Jazzu i Muzyki Rozrywkowej Akademii Muzycznej w Katowicach oraz podyplomowych studiów logopedycznych na Uniwesytecie Gdańskim. Studiowała wokalistykę jazzową w Koloni (Hochschule für Musik). Wraz z Sonią Lachowolską od 2005 r. pracowała jako pierwszy Certyfikowany Trener techniki Speech Level Singing Setha Riggsa; od 2012 r. trener i mentor wokalny w IVTOM (International Voice Teachers of Mix) Deana Kaelina. Podejście Flow Phonation Dr Huberta Noe studiuje od 2016 r. (z dr Noe, Rocio Guitard i Chrissy Cooley Rogers). Solistka Orkiestry „Kukla Band” (1999-2008), solistka big bandu „Cracovia” i big-bandu "Boba Jazz Band". Finalistka Opolskich Debiutów w 1999r. Wokalistka popowego zespołu „Enjoy”. Współpracowała m.in.z Wojciechem Karolakiem, Triem jazzowym Wojciecha Groborza, Jerzym Filarem i zespołem „Nasza Basia Kochana”, zespołem hip-hopowym "Lari Fari". Występowała z zespołem "Skaldowie", Ewą Bem, w telewizyjnym programie kabaretowym "Kraj sie śmieje”. Z własnym zespołem „Paulina Savah Band” występowała na festiwalach jazzowych w Polsce, Austrii, Niemczech i Finlandii. W latach 2002 -2016r. prowadziła klasę wokalną w Krakowskiej Szkole Jazzu. Prowadzi warsztaty w ramach Międzynarodowej Letniej Akademii Jazzu ISJA oraz warsztaty techniki wokalnej i improwizacji jazzowej w całej Polsce. Od 2018 r. pracuje i rozwija swoje rozumienie głosu jako logopeda. Uczestniczy w konferencjach dotyczących głosu. W szkoleniach logopedycznych i foniatrycznych rozwija fizjologiczne rozumienie pracy głosu.

CENY

Zapisy startują już 6 lipca 2022 roku !!!