Kurs Pedagogika Wokalna XXI Wieku to jedyny taki kurs w Polsce będący kompendium wiedzy potrzebnej do rozwijania swoich kwalifikacji na najwyższym poziomie w oparciu o aktualne doniesienia naukowców i lekarzy.
Tradycja bel canto przekazuje nam setki lat doświadczeń, a współczesne badania naukowe uczą nazywać po imieniu procesy zachodzące w czasie wydobywania głosu. Podstawowa wiedza z zakresu logopedii i fizjoterapii okazuje się niezbędna, aby nauczyciel nie zrobił krzywdy uczniowi. Zaawansowana wiedza naukowa pomaga nam rozróżnić, które metody nauczania są dobre, a które nieskuteczne.
Kliknij w obrazek, aby dowiedzieć się więcej.
Będziesz na bieżąco z najnowszymi odkryciami i badaniami na temat głosu, aby skuteczniej uczyć śpiewu.
Zdobędziesz wiedzę, dotąd niedostępną w języku polskim, zawierającą informacje z najnowszych zagranicznych konferencji naukowych i publikacji.
Uzupełnisz i uporządkujesz wiedzę teoretyczną, niezbędną do dogłębnego zrozumienia współczesnego podejścia do tematu pedagogiki wokalnej.
Przez cały okres trwania kursu masz wsparcie naszych mentorów, z którymi kontaktować się możesz w prywatnej grupie, a także korzystać z pomocy kolegów.
Nawiążesz nowe kontakty w branży, zapoznasz się z doświadczeniami innych nauczycieli śpiewu.
Kurs obejmuje całodobowy dostęp do materiałów video, jak i PDF, byś bez problemu mógł znaleźć dla siebie najlepszy format do nauki.
Kurs będzie rejestrowany. Uczestnicy wybierający pełny pakiet otrzymają po zakończeniu pliki video. Każdy uczestnik otrzymuje dyplom ukończenia wybranej części kursu oraz materiały w formie PDF.
Istotne zagadnienia z anatomii i fizjologii narządu głosu.
Rezonacyjna przestrzeń orofacjalna. Pozycja spoczynkowa języka. Możliwe zaburzenia.
Mięśnie głowy, szyi i obręczy barkowej i ich zależności z aparatem głosowym.
Prawidłowy tor oddechowy i jego zaburzenia.
Oddech a fonacja. Appoggio – wprowadzenie.
Ewaluacja wokalna głosu uzupełniona o podstawową diagnozę zdrowotną, posturalną i logopedyczną.
Eufonia a dysfonia
Rejestry fizjologiczne a budowa fałdów głosowych.
Vibrato, śpiew ekstremalny i efekty specjalne a fizjologia.
Teoria fizjologicznego treningu głosu (FLOW PHONATION) – metody, której autorem jest dr Hubert Noé, lekarz foniatra, nauczyciel śpiewu i konsultant solistów oper w Wiedniu i w Grazu.
Akustyka – wprowadzenie pojęć: ton podstawowy i harmoniczne. Fala stojąca.
Rezonatory, trakt głosowy, samogłoska, formanty samogłoskowe – wprowadzenie.
Zasady prowadzenia lekcji. Cele i narzędzia nauczyciela śpiewu.
Rejestry akustyczne w głosie śpiewaczym.
Rezonans w trakcie głosowym. Strategie operowania formantami.
Primal sounds i użycie afektu w pedagogice wokalnej.
Definicje: mix i belt z punktu widzenia strojenia formantów. Formanty samogłoskowe a różne style wokalne.
Psychoakustyka i mechanoreceptory: sposób odbierania dźwięku przez ucho ludzkie versus odczucia u wokalisty.
Krótkie porównanie wybranych popularnych metod uczenia śpiewu (m.in.CVT, SLS, Estill), prezentacja ciekawych metod i światowej sławy pedagogów oraz ważniejszych publikacji naukowych związanych z wokologią.
Klasyfikacja i prawidłowe rozpoznanie zaburzeń głosu.
Mechanizmy kompensacyjne w zaburzeniach fonacji.
Omówienie i terapia dysfonii o różnym podłożu.
Choroby towarzyszące zaburzeniom głosu.
Wpływ hormonów i leków na głos.
Omówienie technik stosowanych w terapii głosu.
Terapia planowana i prowadzona w obrębie zespołu interdyscyplinarnego (współpraca z foniatrą, logopedą, fizjoterapeutą, osteopatą, psychologiem, etc.).
Każdy moduł trwa 8 godzin dydaktycznych. Na każdy moduł przewidujemy utworzenie kilku grup min.10 osób, zjazdy dla poszczególnych grup odbywać planujemy w 3 miastach: Gliwice, Kraków i Warszawa. Istnieje także możliwość zorganizowania jednego dłuższego zjazdu (4 lub 5 dni) w czasie wakacji. Daty zjazdów mogą ulec zmianie w przypadku obostrzeń związanych z pandemią. Wszystkie informacje wysyłamy mailowo do osób które ukończyły część teoretyczną kursu PWXXI wieku.
DO UDZIAŁU W CZĘŚCI PRAKTYCZNEJ ZAPRASZAMY WYŁĄCZNIE OSOBY, KTÓRE UKOŃCZYŁY CZĘŚĆ TEORETYCZNĄ ONLINE.