KONFERENCJA NIE Z TEJ ZIEMI
18-20/11/2022

Już po raz 9-ty zapraszamy na Międzynarodowe Seminaria Naukowe
“GŁOS-CIAŁO-EKSPRESJA”! - ponownie online.

Patronat medialny

PODNOSIMY POPRZECZKĘ! Przygotuj się!

W TYM ROKU BĘDZIE WIĘCEJ WIEDZY, WIĘCEJ PRELEGENTÓW i ROZSZERZONE SZKOLENIE DLA NAUCZYCIELI - Teacher Training!

0
Dni
0
Prelegentów
0
Godzin wiedzy i praktyki

Gdzie?

Na platformie Zoom

Cena?

260zł-660zł

Kiedy?

18-20/11/2022

Zaprosiliśmy ekspertów z Polski, Europy i USA, po to byście mieli dostęp do najbardziej aktualnej wiedzy o głosie, pedagogice wokalnej i informacji z takich dziedzin pokrewnych jak: fizjoterapia, osteopatia, logopedia, foniatria, chirurgia krtani, akustyka oraz technologia.

Co Cię czeka?

Dowiesz się jak wygląda praca z największymi gwiazdami Broadwayu, prowadzona przez naszą pierwszą prelegentkę z nagrodą Tony - sławną trenerkę i rehabilitantkę głosu - Joan Lader!

Zobaczysz jak wygląda terapia i autoterapia logopedyczno-fizjoterapeutyczna śpiewaka

Poznasz techniki i technologię pozwalającą pracować z wokalistą online - opowie o tym jeden z najbardziej popularnych twórców kanału dla wokalistów na YouTube - Sam Johnson

A może interesują Cię najnowsze procedury chirurgiczne stosowane w przypadku osób transgender, które chcą zmienić swój głos, przedstawione przez największy autorytet w tej dziedzinie - Marcusa Hessa?

Jak śpiewać alikwotowo? Czym jest ta niezwykła technika? Opowie Ci o tym najlepsza wokalistka alikwotowa na świecie - Anna-Maria Hefele

Jakie są trendy w świecie fizjoterapii głowy i szyi oraz w którą stronę zmierza nauka o głosie i pedagogika wokalna?

Jak tworzyć idealne ćwiczenia głosowe z perspektywy logopedycznej?

Jak się rehabilituje wokalistę, gdy jesteś najbardziej znanym logopedą w USA i Prezesem Amerykańskiego Stowarzyszenia Wokologii - Katherine Verdolini Abbott?

Czy śpiew mamy w genach?

Jaki oddech jest poprawny? Nowe poglądy zmierzą się ze starymi - chcemy to zobaczyć!

Bądź wśród najlepiej poinformowanych wokalistów, pedagogów śpiewu i specjalistów w Polsce i na świecie - dołącz do naszego wydarzenia. Zapraszamy!

Plan seminariów:

Piątek 18/11/2022
Teacher training - szkolenie dla nauczycieli

Piątek
15:30-15:35
Rozpoczęcie
Piątek
15:35-16:50
Dr Barbara Sambor

Planowanie ćwiczeń wokalnych - okiem logopedy

Spotkanie dotyczyć będzie biomechaniki traktu głosowego (w normie i poza nią) oraz wpływu indywidualnych uwarunkowań ucznia na programowanie zajęć wokalnych. Zajmiemy się projektowaniem przykładowych ćwiczeń emisyjnych dla uczniów z określonymi problemami logopedycznymi (na bazie case studies).

Piątek
17:00-18:30
Joan Lader (USA)

Technika, muzykalność, opowiadanie historii: narzędzia teatru muzycznego

Szkolenie dla nauczycieli skoncentrowane będzie na przygotowaniu głosu i ciała do pracy w teatrze muzycznym. Dowiedz się jak dbać o głos i w jaki sposób Joan Lader używa różnych narzędzi ze studentami i profesjonalistami w teatrze muzycznym.

Zapewniamy późniejszy dostęp do nagrania video tego wykładu.

Piątek
19:00-20:30
Sam Johnson (USA)

Jak uczyć śpiewu online?

Ten wykład nauczy Cię, jak prowadzić lekcję śpiewu online za pomocą telefonu komórkowego. Poznasz również różne sposoby ulepszania sprzętu, aby móc oferować usługę najwyższej jakości.

Zapewniamy późniejszy dostęp do nagrania video tego wykładu.

Piatek
21:00-22:30
Prof. Katherine Verdolini Abbott (USA)

Trening i terapia głosowa dla wokalistów: zagadnienia specjalne

Wykład ten dotyczy typowych problemów głosowych u śpiewaków oraz sposobów ich rozwiązywania w treningu i terapii głosu. Szczególny nacisk zostanie położony na zasady biomechaniki, gojenia ran i uczenia się motoryki. Zaprezentowane zostaną dane i demonstracje dotyczące powyższych zagadnień.

Zapewniamy późniejszy dostęp do nagrania video tego wykładu.

Sobota 19/11/2022

Sobota
10:00-11:00
Dr hab. n. med. Ewelina Sielska-Badurek

Rozwój pedagogiki wokalnej na świecie – punkt widzenia foniatry

W gabinecie lekarza foniatry około 10 do 25% pacjentów stanowią wokaliści. Jeszcze 20 lat temu wokaliści wykonujący muzykę rozrywkową byli uznawani przez foniatrów za grupę zwiększonego ryzyka zaburzeń głosu z powodu „niefizjologicznego” sposobu tworzenia głosu. Obecnie foniatrzy z większą pokorą poznają fizjologię głosu w różnych stylistykach wokalnych. To stwarza coraz większe pole do wspólnego dialogu. Foniatrzy zaś coraz częściej nie tylko leczą kontuzje głosu, ale dzięki dysponowaniu całym wachlarzem narzędzi diagnostycznych pomagają usprawniać narząd głosu, a tym samym pomagać pedagogom śpiewu.

Zapewniamy późniejszy dostęp do częściowego nagrania video tego wykładu (bez zdjęć i filmów krtani).

Sobota
11:00-12:00
Dr n. med. Agnieszka Korkosz-Mierzejewska

Wpływ zaburzeń słuchu na głos i śpiew: Jak diagnozować? Jak leczyć? Jak rehabilitować?

Powstawanie głosu jest ściśle związane z prawidłowo działającym narządem słuchu. U dzieci w okresie prelingwalnym uszkodzenie słuchu istotnie zaburza rozwój mowy. U dorosłych, kiedy rozwój mowy jest już zakończony, pogorszenie słuchu wpływa  na jakość głosu w związku z brakiem pełnej kontroli słuchowej. Zmianie może ulec barwa, natężenie i sposób tworzenia głosu, pojawić się może twarde lub chuchające nastawienie oraz komponent szumowy w głosie. Celem wykładu jest omówienie wpływu różnego rodzaju zaburzeń słuchu (niedosłuch przewodzeniowy, niedosłuch odbiorczy, centralne zaburzenia percepcji słuchowej – CAPD) na zaburzenia głosu. Przedstawione zostaną aspekty anatomiczne i patofizjologiczne zaburzeń słuchu i głosu, metody diagnozowania tych zaburzeń, wreszcie sposób leczenia i rehabilitacji. Ze względu na specyficzne funkcje głosowe osób zawodowo posługujących się głosem i śpiewających te grupy zostaną osobno omówione w aspekcie diagnostyki rehabilitacji. 

Zapewniamy późniejszy dostęp do nagrania video tego wykładu.

Sobota
12:30-12:50
Katarzyna Mazur

Przekaz emocjonalny w śpiewie. Dźwięki i emocje prymarne.

Wykład porusza zagadnienie akustycznego przekazu emocji w śpiewie. Ukazuje neuronalne korelaty produkcji sygnałów wokalnych. Wyjaśnia jakie znaczenie mają emocje prymarne oraz związane z nimi autonomiczne reakcje organizmu dla wokalnego przekazu emocji.

Zapewniamy późniejszy dostęp do nagrania video tego wykładu.

Sobota
12:50-13:35
Joanna Mania

Śpiew a prawidłowe wzorce oddechowe

Ten wykład nauczy Cię jak oddech ma ogromny wpływ na nasze zdrowie fizyczne i psychiczne. Złe nawyki oddechowe prowadzą do przeróżnych dolegliwości i chorób. Okazuje się, że 70% społeczeństwa ma złe nawyki oddechowe i nawet nie zdaje sobie z tego sprawy. Podczas wykładu dowiesz się w jaki sposób oddech wpływa na nasze zdrowie fizyczne i psychiczne, jakie są prawidłowe wzorce oddechowe i jak śpiew może się przyczynić do pogorszenia oddechu funkcjonalnego, a tym samym pogorszenia naszego zdrowia i samopoczucia. Wykład oparty  o metodę Butejki oraz liczne badania kliniczne. 

Zapewniamy późniejszy dostęp do nagrania video tego wykładu.

Sobota
14:45-15:15
Dr n. biol. Paula Jadacka

Śpiew – masz to w genach

Z jednej strony śpiew jest niezwykle złożonym i wielowymiarowym zjawiskiem angażującym wiele procesów fizjologicznych, neurologicznych, aerodynamicznych oraz psychologicznych. Z drugiej jednakowoż niezwykle naturalnym, gdyż znakomita większość populacji posiada wszelkie niezbędne predyspozycje do prawidłowej mowy i śpiewu. Wydaje się, że jest on wręcz wpisany w ludzki genetyczny „hardware”. Tego na ile to geny „decydują” o ludzkim głosie i ile w naszych głosach jest nas samych, będzie się można dowiedzieć w trakcie wykładu, podczas którego będziemy podążać ścieżką prowadzącą do poznania początków ludzkiego głosu.

Zapewniamy późniejszy dostęp do nagrania video tego wykładu.

Sobota
15:15-17:15
Ewelina Mendala-Kwoczek i Jolanta Wikaryjczyk

System czaszkowo-żuchwowo-szyjny wokalisty

Podczas tej prezentacji poznacie wpływ funkcji fizjologicznych jamy ustnej i przejścia głowowo-szyjnego na czaszkę, kość gnykową i żuchwę. Będzie to panel warsztatowo-dyskusyjny, podczas którego zaprezentowane zostaną praktyczne metody diagnostyki, terapii i autoterapii osób pracujących głosem.

Sobota
17:30-18:30
Alina Górska

BHP wokalisty okiem fizjoterapeuty

Elementy postawy ciała wpływające na poprawność tworzenia głosu. Znaczenie nerwu błędnego. Suplementacja dla głosu i nerwu błędnego >>>
Jak poszczególne elementy ciała wpływają na poprawne tworzenie głosu? Podczas tego wykładu dowiemy się o złożoności funkcjonowania tego mechanizmu, jak również zostaną zaprezentowaną najnowsze trendy świata fizjoterapii głowy i szyi - znaczenie nerwu błędnego w tworzeniu głosu oraz suplementacja, którą powinien stosować każdy wokalista.

Sobota
18:30
Dyskusja

Niedziela 20/11/2022

Niedziela
10:00-11:30
Prof. Markus Hess (Niemcy)

Głosy transgender - nowoczesne podejście, opieka, postępowanie chirurgiczne

Feminizacja głosu to jeden z „najgorętszych” tematów w laryngologii. Wraz z wprowadzeniem glottoplastyki Wendlera nastąpił wzrost liczby próśb o zabiegi chirurgiczne dla kobiet transpłciowych. W tym wykładzie skupimy się na naszych instytucjonalnych doświadczeniach w zapewnianiu wysokiej jakości leczenia feminizacji głosu (osobiście i online z komunikacją telemedyczną). Nasze multidyscyplinarne leczenie i coaching obejmują leczenie zachowawcze, aspekty społeczno-kulturowe oraz szczegóły dotyczące chirurgii krtani.

Zapewniamy późniejszy dostęp do nagrania video tego wykładu.

Niedziela
12:00-13:30
Anna-Maria Hefele (Niemcy)

Śpiew alikwotowy – akustyka, badania oraz proces jego uczenia

Śpiew alikwotowy to fascynująca technika wokalna, w której wydaje się, że jedna osoba śpiewa dwie nuty jednocześnie. Dzieje się to poprzez filtrowanie i wzmacnianie harmonicznych zawartych w brzmieniu ludzkiego głosu poprzez specyficzne i precyzyjne modulacje języka i traktu głosowego.

W zachodnim stylu śpiewu alikwotowego pracuje się bez nacisku na krtań. Pozwala to na elastyczne wykorzystanie techniki śpiewu polifonicznego przy jednoczesnym zachowaniu możliwości wykonywania innych stylów śpiewania.

Śpiew alikwotowy może być wykorzystany artystycznie jako instrument muzyczny lub może służyć jako narzędzie edukacyjne dla śpiewaków, dyrygentów chóralnych i nauczycieli głosu. Możliwość słyszenia i kontrolowania harmonicznych w głosie poprawia percepcję dźwiękową wokalisty w zakresie tembru i koloru samogłosek. Pomaga również w blendowaniu głosu i korekcji intonacji w dowolnym zespole wokalnym.

Zapewniamy późniejszy dostęp do nagrania video tego wykładu.

Niedziela
15:00-16:30
Dr Christian Herbst (Austria)

Stare, ale jare - niektóre stare (i czasami pomijane) fizjologiczne koncepcje oddychania w śpiewie

W tej prezentacji dr Herbst dokona przeglądu i omówi szereg fundamentalnych fizjologicznych koncepcji oddychania używanych podczas śpiewu. W szczególności skupi się na (a) biernych siłach  odbudowujących aparatu płucnego; (b) tak zwanym „ciągnięciu tchawicy”; oraz (c) prawie Ohma. Koncepcje te nie są nowe, ale czasami są pomijane w nowszych tekstach pedagogicznych.

Niedziela
16:30-19:00
Zakończenie i dyskusje

Poznaj naszych prelegentów!

Dr Barbara Sambor

Aktorka (absolwentka Wydziału Aktorskiego Szkoły Filmowej w Łodzi), logopeda medialny, neurologopeda, adiunkt w Instytucie Językoznawstwa na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach oraz starszy wykładowca na Wydziale Aktorskim Akademii Sztuk Teatralnych im. St. Wyspiańskiego w Krakowie. W obszarze jej zainteresowań naukowych znajdują się badania procesów biologicznych mających wpływ na artykulację i fonację osób zawodowo posługujących się głosem, zagadnienia z zakresu patofonetyki, dysfunkcje układu ruchowego narządu żucia oraz neurogenne zaburzenia mowy. W praktyce logopedycznej zajmuje się m.in. rehabilitacją głosu, pracą z pacjentami ortodontycznymi i ortognatycznymi, rehabilitacją neurologopedyczną oraz terapią artystów: aktorów, wokalistów i śpiewaków. Czynna uczestniczka wielu ogólnopolskich i międzynarodowych konferencji, w tym zagranicznych m.in. w Danii, Portugalii, Irlandii, Włoszech, Grecji i Rosji. Członkini Zespołu Rozwoju i Zaburzeń Mowy Rady Języka Polskiego PAN.

prof. Katherine Verdolini Abbott

Profesor Wydziału komunikacji i zaburzeń oraz Wydziału Językoznawstwa i nauk poznawczych na Uniwersytecie Delaware Prezes Amerykańskiego Stowarzyszenia Wokologii Pan - American Vocology Association Dr Verdolini Abbott jest logopedą i naukowcem zajmującym się głosem oraz wokalistką. W 1991 roku uzyskała tytuł doktora w dziedzinie psychologii eksperymentalnej/nauki poznawczej na Washington University w St. Louis. Jej wcześniejsze kontrakty akademickie obejmują Uniwersytet Iowa, Harvard Medical School i Uniwersytet w Pittsburgh’u. Obecnie jest profesorem nauk o komunikacji i zaburzeń oraz językoznawstwa i kognitywistyki na Uniwersytecie Delaware. Jej badania są finansowane przez National Institutes of Health od 1997 roku i dotyczyły szerokiego zakresu tematów związanych z głosem, w tym nawodnienia, biomechaniki, gojenia ran, fizjologii wykonywanych ćwiczeń, emocji, uczenia się, kontroli motorycznej oraz badań klinicznych głosu. Ostatnio jej zainteresowania dotyczą biologicznych i poznawczych wpływów na głos dziecięcy. Jest członkiem American Speech-Language-Haring Association, od którego w 2009 roku otrzymała najwyższe wyróżnienie.

Katarzyna Mazur

Wokalistka, studentka Indywidualnych Studiów Międzyobszarowych na Uniwersytecie Śląskim, w ramach których ukończyła studia kognitywistyczne oraz nadal studiuje logopedię. Studentka klasy wokalnej Krakowskiej Szkoły Jazzu i Muzyki Rozrywkowej Naukowe poczynania skupia wokół neurobiologicznych aspektów śpiewu i mowy, a rozwój tych zainteresowań realizuje łącząc z pozoru tylko odległe od siebie dziedziny jakimi są kognitywistyka i logopedia. Poprzez wieloletnią współpracę tutoringową z dr Magdaleną Wołek miała szansę zgłębiać zagadnienia badające muzykę między innymi pod względem: adaptacyjnego znaczenia muzyki w rozwoju gatunku ludzkiego, wielozmysłowego poznania muzyki, w tym szczególnie synestezji, znaczenia muzyki w terapii mowy oraz neurodydaktyki. Interesuje się także rozwojem muzycznym dzieci i to z nimi głównie pracuje jako nauczycielka śpiewu w SingArt Dominika Płonka. Swoją muzyczną edukację zaczynała w klasie fortepianu PSM I st. w Gliwicach. Wokalną działalność zaczęła od strony klasycznej pod okiem dr hab. Sabiny Olbrich-Szafraniec. Po wielu latach śpiewania głównie w zespołach wokalnych o klasycznym repertuarze dołączyła do Zespołu Jazzowego Państwowej Szkoły Muzycznej, gdzie zakochała się w śpiewie jazzowym i rozrywkowym. Z Zespołem tym występowała wielokrotnie otwierając między innymi międzynarodowy festiwal „Jazz w Ruinach” oraz wielu koncertach na Śląsku. Współpracowała również z Orkiestrą Milliana oraz współtworzyła zespół jazzowy Pokłosie Chaosu. Obecnie tworzy i publikuje autorski materiał muzyczny w duecie „OX” z Janem Wójcikiem. Od lat związana ze Stowarzyszeniem Wokalistów MIX, początkowo jako wolontariusz, a od 2021 roku jako członek Stowarzyszenia. Prywatnie miłośniczka gór i wspinaczki skałkowej, a także długich filozoficznych dyskusji. W wolnych chwilach można znaleźć ją na beskidzkich szlakach, panelach ścian wspinaczkowych na Śląsku, a w sezonie w skałach Jury Krakowsko-Częstochowskiej.

Dr Paula Jadacka

Artystka i naukowiec w jednym. W życiu zawodowym udało się jej połączyć zamiłowanie do wokalistyki oraz pasję do … biologii molekularnej. Jest absolwentką Wydziału Wokalnego, Kierunku Piosenki, Zespołu Państwowych Szkół Muzycznych im. Fryderyka Chopina w Warszawie, przy ul. Bednarskiej 11 oraz Certyfikowaną Trenerką Wokalną II stopnia metody Modern Vocal Training. Uczestniczyła w wielu projektach artystycznych o różnorodnej stylistyce muzycznej. Stypendystka Funduszu Popierania Twórczości ZAIKS, Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie i nie tylko. W 2020 roku obroniła pracę doktorską z dziedziny mikrobiologii molekularnej. Zdobytą podczas studiów doktoranckich wiedzę oraz umiejętności wykorzystuje do badań nad genetycznymi uwarunkowaniami predyspozycji wokalnych oraz barierami utrudniającymi prawidłową emisję głosu. Jest zdania, że śpiewu można nauczyć prawie każdego i ma na to naukowe dowody ☺ Wielokrotnie wspierała z sukcesem tych, wydawałoby się z pozoru „mniej rokujących” wokalistów. Wyniki jej naukowych poszukiwań ukazały się w formie książkowej. W książce pt. „Jakość życia – na co masz wpływ” w rozdziale pt. „Śpiew masz to w genach”, przybliża czytelnikom sposób w jaki geny zaangażowane są w kształtowanie predyspozycji wokalnych. Nieustannie doskonali swój warsztat wokalny jak i pedagogiczny pod okiem światowej klasy nauczycieli uczestnicząc w konferencjach naukowych, warsztatach, kursach oraz indywidualnych sesjach mentoringowych.

Alina Górska

Terapeuta manualny, fizjoterapeuta, terapeuta twarzoczaszki, dyplomowany naturopata, instruktor Pilates. Absolwentka Wydziału Rehabilitacji Ruchowej Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu. Absolwentka studiów podyplomowych na Uniwersytecie SWPS w Warszawie na kierunku Psychosomatyka i Somatopsychologia. Wykładowczyni akademicka na Uniwersytecie SWPS kierunki „Kształcenie głosu i mowy” i „Przygotowanie do prowadzenia zajęć z emisji głosu”. Autorka warsztatów pt. „Wspieranie głosu dzięki odpowiedniej postawie ciała” dla osób pracujących głosem. Współpracuje z Centrum Głosu dla Profesjonalistów MEDINCUS w Warszawie, gdzie prowadzi konsultacje i terapię dla osób z różnego rodzaju zaburzeniami głosu. Posiada ponad 20 letnie doświadczenie w zakresie fizjoterapii ortopedycznej, neurologicznej, stomatologicznej i logopedycznej. Pracuje zgodnie z nurtem holistycznego podejścia do zdrowia – człowiek jako integralna całość, „nie istnieje taka choroba, która byłaby oddzielona od duszy” – Sokrates. Uczestniczka wielu warsztatów i kursów specjalistycznych (metoda Maitland, rehabilitacja zaburzeń głosu, Craniofacial Therapy Academy, Pilates, Easy Flossing, Proprioceptive Neuromuscular Facilitation, metoda McKenzie, pinoterapia, akupunktura dystalna dr Tana, igłoterapia sucha, kinesiotaping logopedyczny). Specjalizuje się w terapii dysfunkcji obszaru twarzoczaszki (bóle głowy, zawroty głowy, szumy uszne somatosensoryczne, dysfonia, dysfagia, bruksizm, szczękościsk, migreny, porażenia nerwów czaszkowych, dysfunkcje stawów skroniowo-żuchwowych). Prywatnie pasjonatka podróży i fotografii. Uwielbia aktywnie spędzać wolny czas. Niezależnie od pogody i pory roku działa na rzecz bezdomnych zwierząt jako wolontariusz w Korabiewicach.

Joan Lader

Takiego Prelegenta jeszcze u nas nie było! W czerwcu 2016 przypieczętowane zostało ponad trzydzieści pięć lat pracy Joan Lader z zakresu treningu wokalnego i rehabilitacji głosu profesjonalnych wokalistów i aktorów. Joan dostała z tej okazji najwyższe wyróżnienie amerykańskiego teatru - nagrodę Tony, za „Doskonałość w teatrze”. Joan Lader otrzymała dyplom z Penn State University w dziedzinie sztuki teatralnej z fakultetem muzycznym. Z wykształcenia jest magistrem logopedii. Specjalizuje się w rehabilitacji uszkodzonych głosów śpiewaków i aktorów, współpracując z czołowymi otolaryngologami w Nowym Jorku. Jej rozległa praktyka obejmuje pracę z czołowymi aktorami i wokalistami z Broadwayu, filmu, opery, R&B, rapu, rocka i popu. Pani Lader jest certyfikowanym Master Teacher metody Estill Voice Training System, jest również członkiem NYSTA, VASTA oraz ma bogate szkolenie w zakresie Techniki Alexandra, a także Fitzmaurice Voice Work i technik Arthura Lessaca. Prowadziła kursy mistrzowskie na uniwersytetach oraz programy letnie w całych Stanach Zjednoczonych. Jest również konsultantem w The New Studio na Uniwersytecie Nowojorskim oraz zasiada w radzie doradczej Voice Foundation i Manhattan School of Music. Trzy lata temu Joan Lader wygłosiła przemówienie programowe na Northwest Voice Conference on the Art and Science of the Performing Voice. Jest autorką licznych artykułów w wielu książkach edukacyjnych i fachowych dotyczących różnych aspektów emisji i pielęgnacji głosu zawodowego oraz ćwiczeń do terapii głosu. Pani Lader była również ostatnio głównym gościem na czacie NATS, który był transmitowany w całym kraju. Jest szczególnie dumna z bycia Master Teacher w the National Young Arts Foundation, której uczestnicy tak często stają się w przyszłości gwiazdami.

Dr hab.n.med. Ewelina Sielska-Badurek

Lekarz i śpiewaczka operowa, specjalista Audiolog i Foniatra oraz pracownik naukowy zajmujący się tematyką głosu w śpiewie, doktor habilitowany nauk medycznych. Adiunkt w Klinice Otolaryngologii WUM. Kierownik Poradni Foniatrycznej WUM, konsultant na Oddziale Audiologii i Foniatrii w Centrum Zdrowia Dziecka w Warszawie. W latach 2016-2018 pełnomocnik Dziekana WUM do spraw kierunku Logopedia Ogólna i Kliniczna. Prezes Stowarzyszenia Rozgłos oraz członek Towarzystwa Miłośników Muzyki Moniuszki przy Teatrze Wielkim w Warszawie. Ukończyła Akademię Medyczną w Warszawie (Wydział Lekarski) oraz Akademię Muzyczną w Gdańsku (Wydział Wokalno-Aktorski) oraz podyplomowe Studium Pieśni na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie. Nagrodzona m.in. Dyplomem Ministra Zdrowia, siedmioma Nagrodami Rektora WUM oraz dyplomem Zasłużonemu przyznanemu przez Polskie Towarzystwo Lekarskie. W ramach grantu naukowego przyznanego przez Narodowe Centrum Nauki (2011-13) badała Rolę podparcia oddechowego w śpiewie operowym. Stopień doktora habilitowanego nauk medycznych otrzymała na podstawie dorobku naukowego pt Nowe narzędzia diagnostyczno- terapeutyczne stosowane w zaburzeniach głosu ze szczególnym uwzględnieniem zaburzeń głosu w śpiewie (2018), wcześniej doktora nauk medycznych na podstawie rozprawy pt Wpływ czynnej rehabilitacji głosu na leczenie dysfonii u śpiewaków (2014). Jest autorem i współautorem blisko 40 publikacji, głównie o tematyce głosu ludzkiego, a także ponad 80 wykładów na Kongresach i Sympozjach w kraju i za granicą. W 2019 r. wygrała polską edycję FameLab oraz zdobyła Stypendium Fundacji Kościuszkowskiej. Nagrała płytę pt Miłość Ci wszystko wybaczy, zapoczątkowała cykliczne Międzypokoleniowe Spotkania Muzyczne w swoim rodzinnym mieście Karczewie (obecnie trwa IV edycja wydarzenia), w 2019 zainicjowała i koordynowała obchody Światowego Dnia Głosu współorganizowane przez WUM i Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego oraz była pomysłodawcą i dyrektorem artystycznym projektu Moniuszko w dwóch odsłonach na Mazowszu. Ponadto była Pomysłodawcą i koordynatorem projektu Platforma elektroniczna „Rozgłos” –popularyzującego wiedzę na temat ludzkiego głosu w kontekście medyczno-artystycznym,dofinansowanego z programu Kultura Dostępna MKiDN w 2021 roku. W 2022 roku rozpoczęła Festiwal „Opera w Pałacu” popularyzujący muzykę operową.

Ewelina Mendala-Kwoczek

Dyplomowany logopeda medialny, specjalista terapii logopedycznej, trener emisji i rehabilitacji głosu, pedagog, przewodnicząca Rady Naukowej PTTM, certyfikowany terapeuta metody Butejki, dr VOX, Integracyjnej Terapii Blizn, systemu czynnościowemu MFS, terapeuta manualny i traktu orofacjalnego, terapeuta ręki, wykładowca akademicki, członkini Polskiego Towarzystwa Logopedycznego, autorka warsztatów „SOS GŁOS”, „Z KULTURĄ JĘZYKA NA TY!”, „Zaburzenia kompleksu ustno-twarzowego - holistyczna terapia w zespole logopedyczno-ortodontyczno-fizjoterapeutycznym", "Ocena funkcjonalna traktu ustno-twarzowego. Mioterapia - podejście autorskie". oraz książki „Konfrontacje literackie i językowe”, jak i wielu innych artykułów związanych z dziedzinami językoznawstwa i pedagogiki. Prelegentka ogólnopolskich i międzynarodowych konferencji, jak i organizatorka kilku z nich. Prywatnie miłośniczka języka polskiego, ciekawych i zagadkowych książek w szczególności kryminałów, kajakarstwa i uśmiechu, a co najważniejsze - mama Antka i Szymona. Jest tą logopedką, która poszukuje, drąży i fascynuje się językiem (w każdej jego postaci) oraz dźwiękiem (w całej jego okazałości). Jednakże najważniejszy jest dla niej Człowiek, który do niej przychodzi ze swoją historią i nawiązuje relację. Nieustannie pogłębia wiedzę w zakresie układu ruchowego narządu żucia, w szczególności terapii miofunkcyjnej, zależności połączeń w ciele i zaburzeń o szerokim podłożu. Wiedzę naukową dotyczącą fizjologii głosu łączy ściśle z pracą nad świadomością ciała oraz rozwijaniem uważności. Stosuje metody uwalniania napięć np. metodę Butejki, Feldenkraisa, Techniki Alexandra, Mindfullnes, metody ruchowe. Oddech, ruch, dźwięk – dla niej trio idealne.

Anna-Maria Hefele

Magister sztuki, dyplom otrzymała w Mozarteum w Salzburgu. Multiinstrumentalistka, wokalistka i śpiewaczka alikwotowa. Występuje na całym świecie jako solistka z różnymi zespołami, chórami i orkiestrami. Wielokrotnie była współwykonwaczynią współczesnych spektakli baletowych, cyrkowych oraz teatru tańca. Aby poszerzyć repertuar muzyczny dla śpiewaków alikwotowych, Anna-Maria współpracuje ze współczesnymi kompozytorami, którzy piszą specjalnie dla tej szczególnej techniki wokalnej. Śpiew polifoniczny to technika, dzięki której wydaje się, że jedna osoba śpiewa dwie nuty jednocześnie, filtrując i wzmacniając naturalne harmoniczne w głosie człowieka. Jej wideo na YouTube „polyphonic overtone singing” stało się viralem i do tej pory osiągnęło ponad 19 milionów wyświetleń. Od tego czasu Anna-Maria regularnie pojawia się w różnych międzynarodowych programach telewizyjnych i audycjach radiowych. „Głos jak z innego świata”, „Kobieta z dwoma głosami”, „Wokalistka polifoniczna dokonuje niemożliwego” – te i inne nagłówki pojawiają się w prasie na całym świecie.

Dr Christian T. Herbst

Dr Christian T. Herbst jest austriackim naukowcem głosu. Studiował Pedagogikę głosu na Uniwersytecie Mozarteum w Salzburgu w Austrii i tam też pracował jako pedagog śpiewu przez dwie dekady. Jego zainteresowanie fizyką i fizjologią głosu, doprowadziło go do rozpoczęcia studiów doktoranckich z biofizyki na Uniwersytecie w Ołomuńcu w Czechach, które ukończył w 2012 roku. Christian jest obecnie związany z Wydziałem Studiów Wokalnych Uniwersytetu Mozarteum w Salzburgu w Austrii oraz pełni funkcję adiunkta, profesora wizytującego w Centrum Badań Głosu Janette Ogg w Konserwatorium Shenandoah w Winchester w stanie Wirginia, USA. Prace naukowe Christiana skupiają się zarówno na fizjologii głosu śpiewaczego, jak i na fizyce tworzenia głosu u ssaków. Otrzymał kilka międzynarodowych nagród naukowych, publikował m.in. w prestiżowym czasopiśmie Science.

Sam Johnson

Sam Johnson jest wokalistą, nauczycielem śpiewu i YouTuberem z Austin w Teksasie. Jest dyrektorem edukacyjnym IVTOM (International Voice Teachers of Mix) i posiada tytuł licencjata w dziedzinie wokalistyki z Westminster College w Salt Lake City. Sam uczy głosu od ponad dziesięciu lat, w tym prawie dwa lata w CSMA Studio w Hongkongu - wiodącym studiu wokalnym tego regionu. Obecnie pracuje całkowicie online ze studiem wypełnionych pasją dorosłych amatorów i profesjonalistów. Jego kanał na YouTube, który koncentruje się na analizie wokalnej i edukacji, ma 674 000 subskrybentów i ponad 85 milionów wyświetleń.

dr n. med. Agnieszka Korkosz-Mierzejewska

Ukończyła studia medyczne na II Wydziale Lekarskim Akademii Medycznej w Warszawie w 2005 roku. W 2012 r. obroniła z wyróżnieniem rozprawę doktorską. W 2013 roku uzyskała tytuł specjalisty w dziedzinie otorynolaryngologii, a w 2021 r – tytuł specjalisty w dziedzinie audiologia i foniatria. Od 06.2022 r. jest specjalistą rehabilitacji zaburzeń głosu (studia podyplomowe, Zakład Dialektologii Polskiej i Logopedii, Uniwersytet Łódzki). Pracuje w Szpitalu Czerniakowskim w Warszawie i Centrum Laryngologii Krajmed w Warszawie. Leczy dorosłych i dzieci. Jest autorką 22 prac naukowych opublikowanych w czasopismach z Listy Filadelfijskiej. Za działalność naukową otrzymała m. in: stypendium L’Oreal Polska dla Kobiet i Nauki w roku 2009, stypendium w programie „START” dla młodych uczonych Fundacji na rzecz Nauki Polskiej, stypendium Ministra Zdrowia za osiągnięcia w nauce dla wyróżniających się studentów medycyny.

Joanna Mania

Specjalista do spraw emisji głosu, higieny i rehabilitacji głosu, trener wokalny, trener oddechu, absolwentka Popular Music Performance w Thames Valley University w Londynie (obecnie University of West London), Vocal-Tech w Londynie (obecnie BIMM) oraz wokalistyki rozrywkowej UMCS w Lublinie. Wiedzę z zakresu emisji głosu pogłębiała u takich specjalistów i wokalistów jak Kim Chandler, Ruth Lynch, Julie Lindell, Sam Brown, Bazil Meade, London Community Gospel Choir. Jest zwolenniczką techniki CVT (autorstwa Cathrine Sadolin), z którą zapoznała się bezpośrednio podczas kursu w Complete Vocal Institute w Danii.Uczestniczyła w międzynarodowej konferencji medycyny głosu World Voice Consortium w Danii w grudniu 2017 r. Specjalista do spraw emisji głosu, higieny i rehabilitacji głosu, trener wokalny, trener oddechu, absolwentka Popular Music Performance w Thames Valley University w Londynie (obecnie University of West London), Vocal-Tech w Londynie (obecnie BIMM) oraz wokalistyki rozrywkowej UMCS w Lublinie. Wiedzę z zakresu emisji głosu pogłębiała u takich specjalistów i wokalistów jak Kim Chandler, Ruth Lynch, Julie Lindell, Sam Brown, Bazil Meade, London Community Gospel Choir. Jest zwolenniczką techniki CVT (autorstwa Cathrine Sadolin), z którą zapoznała się bezpośrednio podczas kursu w Complete Vocal Institute w Danii.Uczestniczyła w międzynarodowej konferencji medycyny głosu World Voice Consortium w Danii w grudniu 2017 r. Jest również Międzynarodowym Instruktorem Buteyko Clinic (techniki oddechowe Butejki) oraz hipnoterapeutą. Współpracuje z Professional Hypnosis Training Institute w Krakowie, gdzie prowadzi szkolenia dla hipnoterapeutów w zakresie emisji, intonacji głosu oraz oddechu. Prowadzi warsztaty oddechu funkcjonalnego, łączy w swojej pracy terapeutycznej hipnoterapię z oddechem.

Jolanta Wikaryjczyk

Fizjoterapeuta specjalizujący się w kompleksowej terapii dysfunkcji obszaru szyjno - czaszkowo - twarzowego. Specjalista leczenia dysfunkcji stawów skroniowo - żuchwowych oraz całego obszaru narządu żucia. Absolwentka wielu kursów o tematyce dysfunkcji czaszkowo-żuchwowej. Posiada tytuł magistra rehabilitacji ruchowej w Akademii Wychowania Fizycznego w Poznaniu oraz tytuł terapeuty manualnego w Modelu Holistycznym z II° kompetencj. Jest również absolwentką kursu „Dysfunkcje szyjno - czaszkowo – żuchwowe” u prof. Mariano Rocabado, absolwentką podstawowego kursu Cranial Facial Therapy Academy (CRAFTA), kursu stomatologicznego I°, II° i III° CMD, kursu "Manualna Analiza Funkcjonalna" ~ Jeans - Christian Katzschner, kursu manipulacji metodą Piersa Results System, kursu „Techniki osteopatyczne” oraz uczestniczką kursów Osteopathic Techniques for Psysiotherapists (Techniki osteopatyczne dla fizjoterapeutów). Uczestniczka konferencji i spotkań naukowych, seminariów naukowych dla stomatologów, ortodontów oraz kursów i szkoleń prowadzonych przez specjalistów z Polski, Włoch, Austrii, Niemiec i Anglii. Specjalizuje się zarówno w dysfunkcjach samego stawu, jak i problemach ortognatycznych, okluzyjnych i neurologicznych. Członek Polskiego Towarzystwa Terapii Manualnej w modelu holistycznym.

Prof. Dr n. med. Markus M. Hess

Markus Hess jest otolaryngologiem i foniatrą, specjalizującym się w laryngologii, fonochirurgii, szczególnie wśród profesjonalnych użytkowników głosu. Dyplom uzyskał w Düsseldorfie i Berlinie. Od 1991 roku jest otolaryngologiem, a od 1995 roku foniatrą dyplomowanym. W 1998 roku objął stanowisko profesora zwyczajnego w Uniwersyteckim Centrum Medycznym Hamburg-Eppendorf w Katedrze Foniatrii. Dd 2014 roku jest współzałożycielem i szefem pierwszej Kliniki Głosu w Niemczech MEDICAL VOICE CENTER w Hamburgu. Specjalizuje się w opiece nad głosem wykonawczym i leczeniu zaburzeń głosu. Dr Hess posiada wieloletnie doświadczenie w wykonywaniu endoskopowych i otwartych zabiegów chirurgicznych na krtani. Wynalazł wiele technik diagnostyki i interwencji chirurgicznych w laryngologii i posiada patent na LED-stroboskopię. Dr Hess stostuje multidyscyplinarne podejście do takich pacjentów jak wokaliści, aktorzy i mówcy publiczni. Jego pacjenci chirurgiczni otrzymują najnowocześniejsze minimalnie inwazyjne techniki mikrochirurgii krtani oraz gabinetową chirurgię głosu w znieczuleniu miejscowym. Dr Hess jest autorem i współautorem ponad stu recenzowanych artykułów. Od 2015 roku jest przewodniczącym Konferencji PEVOC, członkiem założycielem „Niemieckiego Towarzystwa Fonochirurgii”, założycielem i członkiem zarządu European Academy of Voice (EAV), byłym przewodniczącym międzynarodowego Collegium Medicorum Theatri ( CoMeT) ​​w latach 2015-2018, Sekretarzem Generalnym Międzynarodowego Stowarzyszenia Fonochirurgii (IAP), współzałożycielem i pierwszym prezesem Międzynarodowego Stowarzyszenia Chirurgów TransVoice. Pełni wiele funkcji w wielu międzynarodowych radach i komitetach redakcyjnych i naukowych. Dr Hess regularnie wykłada na krajowych i międzynarodowych konferencjach dotyczących głosu oraz prowadzi własne kursy z najnowocześniejszych technik fonochirurgicznych.

Zapisz się na konferencję nie z tej ziemi

Cena Early Birds obowiązuje tylko do 30.10.2022!

No posts found!

Masz pytania? Napisz do nas!

Dołącz do wydarzenia na facebooku