Dominika Płonka, prezes Stowarzyszenia Wokalistów MIX podzieli się z nami wspomnieniami i doświadczeniami związanymi z już 10-letnią działalnością stowarzyszenia w Polsce, które na przestrzeni dekady edukowało setki pedagogów wokalnych i organizowało szereg wypełnionych wiedzą wydarzeń
Założyciel Brazylijskiego Stowarzyszenia Nauczycieli Śpiewu PROCANTO opowie o tym czym jest przester głosowy i jak można go wykorzystać w różnych gatunkach muzycznych - od folku przez metal aż do klasyki!
Do świadomości poprzez ruch Feldenkraisa i zaangażowania całego siebie podczas śpiewania wprowadzi nas pochodząca z USA śpiewaczka, wykładowczyni akademicka i autorka licznych książek o głosie - dr Elizabeth Blades
Jaki jest akustyczny wpływ języka i jak wykorzystać go do swoich celów w kontekście techniki wokalnej?
Poznasz niezwykle skuteczną metodę w rehabilitacji zaburzeń głosu dzieci i dorosłych NOVA-Vox - opowie o niej logopeda, terapeuta MFT oraz muzyk Kamil Jaros
Interesuje Cię jak prawidłowo kalibrować instrument wokalny, by móc łączyć klasykę z muzyką musicalową czy popularną? Tego dowiesz się od jednego z wiodących nauczycieli śpiewu dla stylu komercyjnego i musicalu - Matta Edwardsa!
Od amerykańskiej wokalistki i pedagożki śpiewu, a także laureatki prestiżowej nagrody Van. L. Lawrence Award Kari Ragan dowiemy się jak diagnozować wyzwania wokalne w głosie ucznia i projektować trening rozwijający sprawny głos i artystyczny śpiew
Czego o krtani uczy nas jej brak?
Jan G. Svec, znany na całym świecie czeski fizyk prowadzący podstawowe badania nad powstawaniem ludzkiego głosu, wyjaśni metodę wizualizacji wibracji krtaniowych w obrazowaniu kymograficznym
Jak przygotować się do podcięcia wędzidełka i jak zadbać o siebie po zabiegu z perspektywy logopedycznej?
O tym jak ważny jest dobór odpowiedniej metodyki nauczania śpiewu dla najmłodszych wokalistów opowie mentorka, nauczycielka oraz laureatka nagrody NATS Joan Frey Boytim Award, Dana Lentini
Jak radzić sobie z problemem podwyższonej krtani? Poznamy różne koncepcje i metody zwalczania tego ograniczenia!
Chcesz dowiedzieć się czym jest Twang i jak zastosować go w śpiewie? Andy Follin, trener metody Estill z ponad 20-letnim doświadczeniem odpowie na to pytanie. Oprócz tego poprowadzi indywidualne lekcje oraz 3 warsztaty Masterclass dzieląc się z nami swoją metodyką nauczania!
Czy pomiędzy pracą psychoterapeuty a trenera głosu można znaleźć podobieństwa?
Logopeda oraz wokalista Kamil Jaros, którego gościć będziemy również podczas wydarzenia online, tym razem wyjaśni nam jak zastosować metodę NOVA-Vox podczas zajęć wokalnych dla dzieci
Pragniesz poznać tajniki relaksacji i uwalniania napięć? Zrobisz to w trakcie warsztatów z Moniką Jakubowską, która korzysta z ruchu jako narzędzia terapeutycznego
Joanna Weir pomoże Ci uwolnić swój głos korzystając z cieszącej się światową sławą metody Kristin Linklater!
Brzmienie chóralne jest czymś niezwykłym, prawda? Z czego wynika niezwykłość ekspresji śpiewu zespołowego? Tajniki muzyki gospel odkryje przed nami Daniel Cebula-Orynicz - wokalista, dyrygent warsztatów gospel i aktor musicalowy
Bądź wśród najlepiej poinformowanych wokalistów, pedagogów śpiewu i specjalistów w Polsce i na świecie - dołącz do naszego wydarzenia. Zapraszamy!
Sobota 04/11/2023
Niedziela 05/11/2023
GODZINY | Sala kameralna / koncertowa w PSM | Singart sala -1.31 | Singart sala -1.32 | PSM – Sala do rytmiki 1 | PSM – Sala do rytmiki 2 |
9:00-9:45 | rejestracja uczestników | ||||
9:45 | Dominika Płonka – Rozpoczęcie Seminariów | ||||
10:00-11:30 | Andy Follin WYKŁAD – Twang – how to find it and use it Twang – jak go wydobyć i stosować w głosie | Basia Sambor – konsultacje indywidualne 30 min | |||
11:30-11:45 | przerwa | ||||
11:45-13:15 | Andy Follin – Masterclass 1 | ||||
13:15-14:30 | przerwa obiadowa | ||||
14:45-15:30 | Kamil Jaros WYKŁAD – Metodyka zajęć wokalnych wg metody NOVA-Vox dla dzieci | Andy Follin – lekcja indywidualna 45 min | |||
15:30-16:00 | przerwa | ||||
16:00-17:30 | 16:00 – 19:00 Andy Follin – lekcje indywidualne 4 x 45 min | GRUPA 1: Joanna Weir – metoda Kristin Linklater | GRUPA 2: Monika Jakubowska – relaksacja | ||
17:30-19:00 | GRUPA 2: Joanna Weir – metoda Kristin Linklater | GRUPA 1: Monika Jakubowska – relaksacja | |||
19:30 / 20:00 | jam session w Loopa Bistro w Gliwicach |
GODZINY | Sala kameralna / koncertowa w PSM | Singart sala -1.31 | Singart sala -1.32 | Sala do rytmiki w PSM |
9:00-9:30 | rejestracja uczestników | |||
9:30-11:00 | Andy Follin – Masterclass 2 | |||
11:00-11:15 | przerwa | |||
11:15-12:15 | GRUPA 1: Daniel Cebula-Orynicz – GOSPEL | 11:30 – 13:15 Andy Follin – lekcje indywidualne 2 x 45 min | GRUPA 2: Joanna Weir – metoda Kristin Linklater | |
12:15-13:15 | GRUPA 2: | GRUPA 1: Joanna Weir – metoda Kristin Linklater | ||
13:15-14:45 | przerwa obiadowa | |||
14:45-15:30 | Magdalena Wieczorek – Praca trenera głosu i psychoterapeuty – podobieństwa i różnice oraz wynikające z nich korzyści i zagrożenia | Andy Follin – lekcja indywidualna 45 min | ||
15:30-16:00 | przerwa | |||
16:00-17:30 | Andy Follin – Masterclass 3 | Basia Sambor – konsultacje indywidualne 30 min | ||
17:30-18:00 | Andy Follin – Q&A | |||
18:00 | zakończenie i dyskusje |
Walt jest amerykańskim fizjoterapeutą, który przez ostatnią dekadę edukował logopedów, nauczycieli śpiewu, fizjoterapeutów i innych za pomocą swojej unikalnej metody polegającej na stosowaniu łagodnej, długotrwałej wersji terapii manualnej w celu leczenia zaburzeń głosu i związanych z nimi problemów. W przeciwieństwie do tradycyjnych metod manipulacji, w których klinicysta pełni rolę "eksperta" i głównego decydenta, metody Walta mają na celu zwiększenie wkładu klienta, zapraszając go do współtworzenia terapii. Jego stacjonarne i internetowe warsztaty prowadzą ucznia w stosowaniu terapii manualnej do tych celów i zanurzają go w stosowaniu wspólnego podejmowania decyzji, koncepcji, która wykracza poza terapię manualną i może być wykorzystywana podczas spotkań klinicznych i pedagogicznych. Jego niedawno opublikowana książka "Manual Therapy in Voice and Swallowing: A Person-Centered Approach" jest dostępna za pośrednictwem Compton Publishing LTD.
Jan G. Svec, Ph.D. jest znanym na całym świecie czeskim fizykiem prowadzącym podstawowe badania nad powstawaniem ludzkiego głosu. Posiada tytuł magistra mechaniki precyzyjnej i optyki oraz doktorat z biofizyki i nauk medycznych. Pracował jako naukowiec w Centrum Zaburzeń Komunikacji (Medical Healthcom) w Pradze, w Narodowym Centrum Głosu i Mowy w Denver oraz na Uniwersytecie w Groningen. Obecnie pracuje na Uniwersytecie Palackiego w Ołomuńcu, a także jako pracownik naukowo-badawczy w Centrum Głosu i Słuchu w Pradze. Opracował wideokymografię, metodę szybkiej wizualizacji drgań fałdów głosowych, która jest wykorzystywana do zaawansowanej diagnostyki zaburzeń głosu. Jego szerokie zainteresowania badawcze obejmują wykrywanie zaburzeń głosu poprzez wibracje krtani, akustykę, biomechanikę, metodologię pomiaru głosu, głos śpiewaczy oraz dziedziny pokrewne. Współpracuje z wieloma zespołami badawczymi w Europie i USA oraz prowadzi wykłady na całym świecie.
Angelika Nair, Ph.D., jest zawodową śpiewaczką, wokolożką, nauczycielką akademicką, pedagożką głosu i właścicielką Pro Voce LLC - studia wokalnego zapewniającego prywatne zajęcia wokalne i habilitację głosu. Dr Nair bada i specjalizuje się w wykorzystaniu technologii głosu i kinestezji oraz jest pionierem praktycznego wykorzystania i implikacji USG zarówno jako narzędzia do badania głosu, jak i biofeedbacku w studiu wokalnym. Korzystając z MRI, USG i technik spektrograficznych, przeprowadziła przełomowe badania nad fizjologią Low Mandible Maneuver (Manewru Niskiej Żuchwy) i jego konsekwencjami dla rezonansu, a także rehabituacji kształtów języka, wymaganych dla wszystkich fonemów u wysokiej klasy i śpiewaków. Opierając się na tych nowych odkryciach naukowych, dr Nair opracowała schemat ćwiczeń połączony z instrukcjami krok po kroku i narzędziami pedagogicznymi, które pomagają przyspieszyć naukę różnych (fizjo-akustycznych) strategii wokalnych i sprostać licznym wyzwaniom związanym ze świadomością sensoryczną, elastycznością i kontrolą języka. Ogromny sukces tej pracy zaowocował jej niedawno wydaną książką "The Tongue as a Gateway to Voice, Resonance, Style, and Intelligibility" (wyd. Plural Publishing 2021), publikacjami w recenzowanych czasopismach, 1. miejscem w 15. dorocznym konkursie David W. Brewer Award for Best Poster, nagrodą Van Lawrence Award 2020 przyznawaną przez Voice Foundation i NATS, a także prezentacjami na całym świecie. Dr Nair prowadzi warsztaty wokalne, kursy mistrzowskie i wykłady w szkołach muzycznych, konserwatoriach i na uniwersytetach zarówno w kraju, jak i za granicą. Dr Nair prowadzi również aktywną karierę koncertową w Stanach Zjednoczonych i Europie.
Byłam wieloletnią tancerką Teatru Tańca Alter i Sceny Tańca Współczesnego. Przez ponad 10 lat współpracowałam z Teatrem Witkacego w Zakopanem. Jako tancerz, choreograf i juror dziele się swoim doświadczeniem w programach artystycznych dla telewizji TVN I TVP. Od ponad 20 lat prowadzę zajęcia i warsztaty dla dzieci, młodzieży i dorosłych. Prowadziłam zajęcia z Technik Relaksacyjnych na Akademii Muzycznej w Łodzi, kierunek Somatyka w Tańcu i Terapii. Jestem właścicielem studia „ ŹRÓDŁO Przestrzeń Ruchu i Relaksu „gdzie zajmuje się uwalnianiem napięć z ciała wykorzystując różne techniki i ich narzędzia.
Nauczyciel śpiewu i badacz głosu. Obecnie doktorant na Wydziale Edukacji Universidad Nacional de Educación a Distancia w Madrycie, z wizytą badawczą w Królewskim Instytucie Technologicznym (KTH) w Sztokholmie oraz asystent naukowy w Laboratorium Głosu, Muzyki i Języka (UNED VoiceLab). Absolwent edukacji muzycznej (UniSant'Anna/Brazylia) i magister logopedii (PUC-SP/Brazylia). Mauro prezentował stacjonarne i internetowe wykłady, lekcje oraz warsztaty w kilku krajach Ameryki Północnej i Południowej oraz Europy, jest członkiem-założycielem Brazylijskiego Stowarzyszenia Nauczycieli Śpiewu - PROCANTO, koordynatorem strony internetowej Światowego Dnia Głosu (www.world-voice-day.org) i koordynatorem pedagogicznym Instituto de Formação em Voz - IFV/Brazylia.
Elizabeth L. Blades posiada zarówno stopień doktora sztuki muzycznej, jak i tytuł magistra sztuki muzycznej uzyskane na Eastman School of Music w Rochester w stanie Nowy Jork, gdzie pełniła również funkcję adiunkta, wykładając pedagogikę wokalną. Przez ostatni czas była profesorem wizytującym na Alfred University w Alfred, NY. Wcześniej pracowała w Konserwatorium Uniwersytetu Shenandoah w Winchester, VA; na Uniwersytecie Heidelberg (Tiffin, Ohio), gdzie pełniła funkcję profesora nadzwyczajnego, koordynatora studiów wokalnych i dyrektora opery, ponadto, była profesorem wizytującym w Nazareth College w Rochester, NY. Dr Blades jest autorką książki "A Spectrum of Voices: Prominent American Voice Teachers Discuss the Teaching of Singing" (wyd. Rowman & Littlefield 2018). Jest także współautorką książki "Singing With Your Whole Self: A Singer’s Guide to Feldenkrais Awareness Through Movement" (2018). Niedawno wraz z dr Samuelem Nelsonem ukończyła kolejną książkę - "Feldenkrais Method for Instrumentalists: A Guide to Awareness Through Movement", (książka jest obecnie w przygotowaniu w wydawnictwie Rowman & Littlefield, a jej wydanie planowane jest na jesień 2023 roku). Dr Blades prowadzi krajowe i międzynarodowe warsztaty mające na celu zwiększenie zrozumienia wpływu Metody Feldenkraisa i pracy z ruchem na poprawę wykonawstwa. Dr Blades jest aktywną sopranistką doświadczoną w wielu formach występów wokalnych: operze, oratorium, musicalu, recitalu i folku celtyckim. Jest certyfikowanym nauczycielem CoreSinging™ i założycielką/dyrektorką Harmony House On-line Music Studio, a także Vocalhealthworks, zajmującego się rozwojem zdrowej techniki i wykonawstwa.der
neurologopeda, filolog polski, adiunkt w Zakładzie Logopedii IWRCziE Akademii Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej w Warszawie. Zawodowo związana z ochroną zdrowia. Przez wiele lat pracowała w Klinice Audilogii, Foniatrii i Fonochirurgii w IFPS. Światowym Centrum Słuchu w Kajetanach, obecnie konsultant neurologopeda w Klinice Neonatologii i Intensywnej Terapii Noworodka w Instytucie Matki i Dziecka w Warszawie. Prowadzi m.in. terapię neuro- i logopedyczną, rehabilitację foniatryczną dzieci, młodzieży i dorosłych. Przez wiele lat współpracowała z warszawskimi teatrami, obcując na co dzień z piękną wymową sceniczną, dlatego w pracy z pacjentami tak wielką rolę przywiązuje do kultury żywego słowa. Dba o higienę i emisję głosu swoich pacjentów. Nieustannie podnosi swoje zawodowe kwalifikacje i terapeutyczne kompetencje, biorąc udział w międzynarodowych konferencjach logopedycznych, warsztatach oraz certyfikowanych szkoleniach. Jako absolwentka Szkoły Praw Człowieka przy Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka jest orędownikiem podmiotowego podejścia do pacjenta oraz ochrony jego praw.
Logopeda, terapeuta MFT, pedagog, muzyk. Wykładowca akademicki i doktorant Szkoły Doktorskiej Akademii Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej w Warszawie, prowadzi zajęcia dydaktyczne z dyslalii, emisji głosu, logopedii artystycznej oraz fonetyki i fonologii. Laureat Warszawskiej Nagrody Edukacji Kulturalnej. Członek Polskiego Towarzystwa Rehabilitacji Głosu oraz członek zespołu koordynującego pracę Koła Młodych Naukowców Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego. Współwłaściciel Gabinetu Wspierania Mowy i Głosu "u Logopedów" w warszawskim Ursusie. W praktyce zawodowej prowadzi terapię logopedyczną i miofunkcjonalną, rehabilitację głosu, terapię jąkania oraz naukę śpiewu i zajęcia logopedii medialnej. Korepetytor i trener wokalny aktorów/aktorek. W swoim projekcie doktorskim bada skuteczność autorskiej metody NOVA-Vox w pracy nad emisją i rehabilitacją głosu, a także obniżaniem tremy u dzieci (promotorka: dr hab. A. Olechowska, prof. APS; promotorka pomocnicza: dr A. Gajda). Jest autorem zwalidowanego narzędzia do pomiaru tremy u dzieci "Stage Fright Scale - Children & Youth (SFS-CY)". W 2022 r. odbył krajowy staż naukowy z zakresu logopedii klinicznej i foniatrii na oddziale Audiologii i Foniatrii Centrum Zdrowia Dziecka w Warszawie, gdzie jednocześnie zbierał dane badawcze. W 2023 r. zrealizował 3-miesięczny staż zagraniczny jako naukowiec wizytujący w Michigan State University (USA) na wydziale Communicative Sciences and Disorders. W trakcie wizyty został również członkiem międzynarodowego zespołu Analysis of Voice and Hearing Lab i prowadził badania naukowe w grupie pacjentów z zaburzeniami głosu z wykorzystaniem metod obrazowania krtani i analizy akustycznej. Kontynuacją współpracy było zatrudnienie w amerykańskim grancie ComArtSci Research and Creative Incubator and Accelerator (CRCIA), PI: dr M. Naghibolhosseini. Tytuł projektu: "Studying Mechanisms of Singer’s Dystonia using High-Speed Videoendoscopy". Autor publikacji naukowych oraz prelegent konferencji krajowych i międzynarodowych o tematyce logopedycznej i pedagogicznej.
Matt Edwards jest jednym z wiodących nauczycieli śpiewu dla stylów komercyjnych i musicalu w Stanach Zjednoczonych. Obecnie jest profesorem nadzwyczajnym i koordynatorem Musical Theatre Voice w Shenandoah Conservatory. Jest także dyrektorem artystycznym Instytutu Pedagogiki Wokalnej Współczesnej Muzyki Komercyjnej. Jego byli i obecni studenci występowali w programie American Idol, na Broadwayu, poza Broadwayem, w krajowych i międzynarodowych trasach koncertowych oraz w zespołach koncertujących w całych Stanach Zjednoczonych. Napisał wiele artykułów i publikacji książkowych związanych z pedagogiką głosu CCM, a jego książka "So You Want to Sing Rock 'N' Roll?" została nazwana " autorytatywną publikacją na temat śpiewania rock 'n' rolla" przez magazyn Classical Singer. Występował na licznych konferencjach i uniwersytetach, a także jest regularnym klinicystą goszczącym w organizacjach na całym świecie. Online na CCMInstitute.com i EdwardsVoice.com. TikTok i Instagram @Edwards_Voice
Dana Lentini - autorka, mentorka, nauczycielka i wykładowczyni, pomaga nauczycielom dowiedzieć się o wyjątkowych różnicach w nauczaniu śpiewu u dzieci i o tym, jak budować własne, odnoszące sukcesy studia wokalne. Jest założycielką Born 2 Sing Kids, programu wokalnego zaprojektowanego w celu umożliwienia młodym wokalistom odkrywania zdrowych technik wokalnych poprzez podejście systemowe. Jako pedagożka z doświadczeniem w rozwijaniu technik nauczania dla młodych wokalistów, Dana opowiada się za nauczaniem dzieci zdrowych, dostosowanych do wieku technik wokalnych i obalaniem mitów na temat nauczania śpiewu dzieci. Była ona zapraszana jako prelegentka przez profesjonalne organizacje muzyczne, w tym National Association of Teachers of Singing (NATS), Institute for Vocal Advancement i uniwersytety w całych Stanach Zjednoczonych. W uznaniu jej osiągnięć w nauczaniu, Dana otrzymała nagrodę NATS Joan Frey Boytim Award dla niezależnych nauczycieli. Jako aktywna członkini NATS zasiadała w komitetach zarządzających, prowadziła rozmowy online oraz zaprezentowała warsztaty i sesję na Krajowej Konwencji NATS 2022, gdzie podzieliła się swoją wiedzą na temat nauczania wokalistów dziecięcych. Specjalistyczne podejście Dany do nauczania można znaleźć w "Teaching the Child Singer: Pediatryczna pedagogika dla dzieci w wieku 5-13 lat". Dzieli się również unikalnym, spiralnym podejściem do rozwoju repertuaru w swoim Singing Kids' Songbook, opublikowanym przez Hal Leonard. Więcej informacji na temat konsultacji u Dany, kursów i zasobów dotyczących nauczania dzieci w prywatnym studio można znaleźć na jej stronie internetowej pod adresem danalentini.com
Absolwent wydziału jazzu w Katowicach. Doktorant Akademii Muzycznej w Bydgoszczy. Jest wokalistą, wykładowcą akademickim, trenerem zespołów wokalnych. Dyrygent warsztatów gospel, które odbywają się w całej Polsce. Współpracuje na stałe z chórami i zespołami wokalnymi w Polsce i za granicą. Występuje w produkcjach musicalowych Teatru Rozrywki w Chorzowie, w którym jest również korepetytorem wokalnym. Współpracował z wieloma znanymi osobistościami polskiej sceny muzycznej, m. in. Marcinem Wyrostkiem, Edytą Górniak, Margaret, Natalią Kukulską, Stanisławem Soyką. Wystąpił gościnnie na kilku płytach. Jest finalistą 6. edycji programu The Voice of Poland, laureatem Festiwalu Twórczości Niezapomnianych Artystów Polskich ,,Pejzaż bez Ciebie".
Wokalistka, trenerka głosu, psycholożka, kompozytorka, autorka tekstów i współzałożycielka rewolucyjnej folkowej formacji Same Suki, z którą nagrała trzy płyty („Niewierne” - 2013r oraz w „Ach, Mój Borze” - 2018 r. „Dziadoskie Piosenki o miłości” - 2023) i wraz z którą występowała na największych polskich festiwalach m.in. Globaltica, Off Festiwal, Przegląd Piosenki Aktorskiej, zdobywając uznanie oraz nagrody (2012 - nagroda specjalna w konkursie Polskiego Radia Nowa Tradycja, 2013 - Dragon Folk Fest w Poznaniu – I miejsce, 2013 - Mikołajki Folkowe w Lublinie II miejsce oraz Nagroda Publiczności, 2014 - Transvocale we Frakfurcie - I nagroda w kategorii najciekawszy polski zespół). Współpracowała także jako solistka z baletem dworskim Cracovia Danza w spektaklu „Wesele w Ojcowie”. Dawniej wokalistka jazzrockowej grupy Le Blue, z którym nagrała płytę „Mozaika” w 2009r. Pracowała jako nauczyciel emisji głosu m.in. na wydziale Iberystyki Uniwersytetu Warszawskiego, w Miejskim Ośrodku Kultury w Piasecznie, Bielańskim Ośrodku Kultury w Warszawie, Szkole Muzyki Rozrywkowej Muzowia, Broadway Musical School w Warszawie. Opiekowała się także wokalnie młodzieżową grupą musicalową „Orfeusz” przy Służewskim Ośrodku Kultury w Warszawie, z którym współtworzyła spektakle muzyczne. Psychologiczne doświadczenie zdobyła pracując z młodzieżą zagrożoną wykluczeniem społecznym, prowadząc warsztaty i konsultacje w Fundacji Naszym Dzieciom oraz Towarzystwie Przyjaciół Dzieci w Warszawie. Od 2017 roku związana z warszawskim studiem doskonalenia głosu Voice and More, gdzie szkoli wokalistów oraz trenerów wokalnych. Prowadzi zajęcia indywidualne oraz warsztaty. W swojej pracy trenerki głosu korzysta z różnorodnych technik i odkryć współczesnych szkół wokalnych, wykorzystuje wiedzę z zakresu fizjologii głosu, psychologii, fizjoterapii wzbogacając ją o swoje doświadczenie sceniczne. Ukończyła studia magisterskie z zakresu Społecznej Psychologii Klinicznej na Uniwersytecie SWPS roku oraz I stopień szkolenia psychoterapeutycznego w nurcie Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach w Instytucie TSR w 2005. W 2005 roku zdobyła dyplom Wydziału Wokalnego Szkoły Muzycznej II st. Im. F. Chopina w Warszawie. Posiada certyfikat trenerski Europejskiego Centrum Kształcenia Głosu i Voice and More. Od czasu ukończenia szkolnej edukacji stale poszerza swoją wiedzę uczestnicząc w kursach, szkoleniach i warsztatach związanych z rozwijaniem głosu wywodzących się z różnych technik i dziedzin naukowych.