PRELEGENCI SEMINARIÓW I WARSZTATÓW

 

Mark Baxter – Boston (USA)

Na liście klientów Marka Baxtera znajdziemy całą plejadę gwiazd: Steven Tyler (Aerosmith), John Rzeznik (Goo Goo Dolls), Gary Cherone (Extreme/Van Halen), Steve Augeri (Journey), Scott Weiland (Velvet Revolver), członkowie obsady “Rent” i wielu innych. Rozległa wiedza i wyjątkowe podejście Marka do rozwoju wokalnego służy tysiącom wokalistów – od początkujących po zdobywców nagród Grammy.

Mark odkrywa tajniki i możliwości głosu od 1972 roku. Wyjątkowość i wartość jego nauczania leżą w tym, że czerpie on na równi z własnego doświadczenia (około 3000 zagranych koncertów) i niezwykle szerokiego wachlarza różnorodnych szkoleń, które odbył. Po studiach muzycznych w College of New Jersey, Mark przez 15 lat koncertował z różnymi składami zdobywając prawdziwe wykształcenie i doświadczenie.

Książka Marka Baxtera “The Rock N Roll Singer’s Survival Manual” inspiruje kariery wielu współczesnych trenerów wokalnych i po 25 latach od daty wydania nadal jest bestsellerem Jego strona internetowa i kanał YouTube dostarczają ogromu informacji cennych dla wokalistów uprawiających wszystkie gatunki muzyki, w tym często przeoczane wiadomości z dziedziny psychologii śpiewu.

Mark stale się kształci, ma za sobą również szkolenia z zakresu foniatrii odbyte na Harvard Medical School’s Department of Continuing Education.
Znajomość anatomii i fizjologii głosu połączona z doświadczeniem estradowym pozwala mu pomagać innym sięgnąć wyżyn ich możliwości – i to właśnie uznaje za najlepsze w swojej pracy.

https://voicelesson.com/


Sandrina Sedona – Monachium (Niemcy)

Piosenkarka, pieśniarka, osobowość muzyczna, artystka estradowa i studyjna, której talent o bawarskich i włoskich korzeniach, doceniły takie znakomitości jak Bobby Kimball (Toto), Jimi Jamison (Survivor), Alannah Myles, Paul Young, Tony Hadley (Spandau Ballett), Nina Hagen, David Hasselhoff, Bananarama i wielu innych. Ostatnio występowała u boku Mike`a Sterna, Randy`ego Breckera, Billa Evansa, Tilla Brönnera, Klausa Doldingera i Melanie C w projekcie Mandoki`s Soulmates oraz w trasie koncertowej z Albertem Hammondem i orkiestrą symfoniczną.

Jako wokalistka sesyjna Sandrina zaśpiewała chórki na ponad 700 płytach, w ponad 100 reklamach, niezliczonych filmach Disneya i musicalach (m.in Rocky Horror Show, Casablanca, Rockopera Othello, Rockopera Faust). W trakcie swojej kariery koncertowała w całej Europie z własnymi zespołami, dla których komponowała, nagrywała, produkowała i wydawała płyty. Spośród jej autorskich 22 wydawnictw, zniewalający i porywający album „Songs for the Y-lien“ zawędrował na listę przebojów muzyki niezależnej w Wielkiej Brytanii (Independent Charts).
Jako pasjonatka komponowania, pisania tekstów i piosenek, Sandrina szkoli przyszłych wokalistów, kompozytorów, producentów i artystów scenicznych w swoich dwóch studiach School-Of-Singers, w Niemczech i Sound-Of-Sedona, w Wielkiej Brytanii oraz podczas warsztatów prowadzonych w całej Europie. Jest również właścicielką wytwórni płytowej Sound of Sedona Records.
Sandrina szkoliła się u Bobby`ego McFerrina i jego zespołu (improwizacja), u nauczycieli szkoły Berklee – Rhiannon, Davida Worma, Joey`a Blake`a, and Rogera Treece`a, a także pod kierunkiem Victora Wootena i Melissy Cross. Umiejętności w zakresie realizacji nagrań nabywała w studiach Abbey Road, gdzie uczył ją Alan Parsons. Obecnie produkuje piosenkę na płytę, która ma zostać wydana przez Realworld Studios Petera Gabriela.


Barbara Sambor (Kraków)

Aktorka (PWSFTviT w Łodzi), logopeda medialny, neurologopeda, wykładowca Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. L. Solskiego w Krakowie i Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach.

W obszarze jej zainteresowań naukowych znajdują się badania procesów biologicznych mających wpływ na wymowę i emisję głosu osób zawodowo posługujących się głosem, schorzenia układu ruchowego narządu żucia, zagadnienia z zakresu patofonetyki oraz neurogenne zaburzenia mowy.

Zajmuje się m. in. terapią logopedyczną osób zawodowo posługujących się głosem oraz rehabilitacją neurologopedyczną.

Jest autorką kilku publikacji z zakresu logopedii artystycznej i neurologopedii.


Magdalena Przybysz (Warszawa)

Choreografka, bodyworkerka, psycholożka.

Autorka książki Kalejdoskop mocy (Wydawnictwo Rea) oraz ćwiczeń do kalendarzy motywacyjnych (Wydawnictwo Eurograf). Jest jedną z bohaterek książek o tańcu Anny Królicy „Pokolenie solo” oraz Witolda Mrozka „Nowy taniec”. Stypendystka Ministra Kultury 2013 w dziedzinie taniec, stypendystka Solo Projekt 2009 Art Station Foundation by Grażyna Kulczyk, absolwentka Psychologii Stosowanej UJ w Krakowie. Rozpoczęła swoją taneczną drogę artystyczną w 2003 roku w Krakowie w
Eksperymentalnym Studio Tańca (EST) Iwony Olszowskiej.

Jej prace powstają często jako kooperacja z artystami innych dziedzin i pokazywane są podczas ważnych wydarzeń kulturalnych takich jak Festiwal Malta („Przesilenie letnie”), CSW w Warszawie, Łodzi, Toruniu w ramach programu Scena dla Tańca z ramienia Instytutu Muzyki i Tańca („Strange Lóóp”) w CSW w Warszawie, podczas Europejskiego Kongresu Kultury we Wrocławiu („Wytnij-wklej”), Cricoteca w Krakowie („Dancing for the Birds, They watching Us”), na Festiwalu UNITHEA we Frankfurcie czy Tanztage w Berlinie („Mój Poland Drive”).

Regularnie współpracuje z Teatrem HOTELOKO movement makers przy projektach artystyczno – społecznych i performansach łączących wiele dziedzin sztuki. Obecnie pogłębia swój warsztat biorąc udział w specjalistycznym kursie edukacji somatycznej Body Mind Centering, podczas której eksploruje zagadnienia anatomii, biofizjologii oraz przekłada tę wiedzę na język współczesnej choreografii.

Od 5 lat współpracuje z firmami szkoleniowymi tworząc inteligentne projekty dla organizacji z komunikacji i radzenia sobie ze stresem. Jest współautorką programu rozwojowego dla kobiet Dojrzewalnia Liderek (www.dojrzewalnialiderek.pl)


Monika Kolasa-Hladikova (Łódź)

Ukończyła z wyróżnieniem Wydział Wokalno-Aktorski Akademii Muzycznej w Łodzi i otrzymała stypendium Ministerstwa Kultury i Sztuki w Hochschule für Musik Carl Maria von Weber w Dreźnie w klasie prof. Christiana Elßnera. Swoje umiejętności wokalne doskonaliła na kursach mistrzowskich, m.in. pod kierunkiem Teresy Żylis-Gara. W roku 2013 uzyskała stopień doktora habilitowanego sztuki. Jest profesorem na Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach, wykładowcą Akademii Muzycznej we Wrocławiu i nauczycielem szkoły muzycznej w Łodzi.
Ma bogate doświadczenie w wykonawstwie muzyki oratoryjnej, sakralnej i kameralnej. W swoim repertuarze ma m.in. partie altowe w najważniejszych wielkich dziełach J.S. Bacha, G.B. Pergolesiego, A. Vivaldiego, W.A. Mozarta, a także pieśni P. Czajkowskiego, A. Dworzaka, B. Martinu, L. Janaczka, R. Straussa, K. Regameya i M. Minkowa.

Koncertowała w Polsce, Czechach, Niemczech, na Ukrainie, Litwie, w Maroko, Szwajcarii, Danii i USA, ma w swoim dorobku nagrania telewizyjne, radiowe i wydawnictwa płytowe. Byłą twórczynią i dyrektorem artystycznym festiwalu „Dni Muzyki w Ostrowcu Świętokrzyskim” oraz jurorką Międzynarodowego Konkursu Muzyki Słowiańskiej Fortissimo w Charkowie na Ukrainie. Komponuje piosenki poetyckie i piosenki dla dzieci do własnych tekstów. Reżyseruje przedstawienia i musicale studenckie, jest również autorką musicalu dla dzieci.
Od 2006 roku współpracuje z dr Aleną Tichą, specjalistką śpiewu dziecięcego z Uniwersytetu Karola w Pradze i na podstawie jej metodyki prowadzi w Polsce warsztaty dotyczące emisji głosu dziecka.

Od 1996 roku praktykuje, a od 1999 uczy, jako wolontariuszka, Tai Chi i Qigong. W swojej pracy pedagogicznej i podczas licznych warsztatów dla wokalistów, dzieci, nauczycieli i dyrygentów chórów, w całej Polsce, wykorzystuje elementy pracy z ciałem, pomagające w rozwoju oraz rehabilitacji głosu.


Ilona Filipkowska (Wrocław)

Certyfikowany nauczyciel metody Feldenkraisa, której uczyła się od Alana Questela, Ewy Paszkowskiej – Demidowskiej, Arlyn Zones, Görana Mörkeberga i innych, a podejścia somatycznego w szerszym aspekcie od Pavla Tsekhotsky’ego i Michelle Turner. W 2016 roku ukończyła 4-letni profesjonalny trening metody Feldenkraisa w Szwecji. Pracuje głównie z dziećmi i dorosłymi ze schorzeniami neurologicznymi (spastyczne porażenie mózgowe, padaczka, opóźnienie psychoruchowe, stany po udarach, urazach). Organizuje warsztaty dla rodziców dzieci niepełnosprawnych oraz warsztaty ogólnorozwojowe metody Feldenkraisa na terenie całej Polski.
Zafascynowana neuroplastycznością, uczeniem się w perspektywie neurobiologii, ludzkim potencjałem oraz kotami.

https://www.feldenkraispolska.org/nauczyciel/ifilipkowska


Dominika Płonka (Gliwice)

Wokalistka, flecistka, gitarzystka, dyrygent, pedagog. Absolwentka Akademii Muzycznej w Katowicach i studium reżyserii dźwięku w Krakowie. Akredytowany nauczyciel, członek zarządu ds. Europy i mentor nauczycieli w międzynarodowym stowarzyszeniu nauczycieli IVTOM. Założycielka i prezes Stowarzyszenia Wokalistów MIX (www.mix.org.pl), z którym organizuje warsztaty, letnie obozy wokalne oraz konferencje naukowe z najlepszymi specjalistami z dziedzin związanych z wokalistyką.
Oprócz pracy w MDK w Gliwicach jest wykładowcą Krakowskiej Szkoły Jazzu i prowadzi własne studio wokalne „Singart” (www.singart.pl). Współpracowała z Gliwickim Teatrem Muzycznym i teatrem muzycznym Capitol we Wrocławiu jako konsultant wokalny, prowadzi również treningi wokalne dla profesjonalistów (rehabilitacja głosu, przygotowanie do ważnych koncertów, treningi kondycyjne).

Założycielka zespołu folkowego „Sąsiedzi”, z którym nagrała 4 albumy i zdobyła liczne nagrody. Z gliwickim Teatrem „A” współpracowała jako aranżer, kompozytor, instruktor wokalny, realizator dźwięku, flecistka i wokalistka, nagrała 6 płyt. Koncertuje w kraju i za granicą (Holandia, Francja, Czechy, Niemcy, USA). Laureatka Nagrody Prezydenta Miasta Gliwice za osiągnięcia w dziedzinie kultury.

http://singart.pl/


Marta Grotthuss (Warszawa)

Specjalista otorynolaryngolog, audiolog, foniatra. Starszy asystent w Klinice Laryngologii Dziecięcej w Samodzielnym Dziecięcym Szpitalu Klinicznym w Warszawie. Jej główne zainteresowania to choroby krtani i zaburzenia głosu u dzieci oraz u osób zawodowo posługujących się głosem, rehabilitacja psychogennych zaburzeń głosu i bezgłosów.

Członek Polskiego Towarzystwa Audiologicznego i Foniatrycznego.

Absolwentka licznych warsztatów w kraju i za granicą z zakresu zaburzeń głosu. Wykładowca na Uniwersytecie SWPS, Warszawskim Uniwersytecie Medycznym i Uniwersytecie Śląskim z zakresu foniatrii.


Patryk Kawczyński (Bydgoszcz)

Magister fizjoterapii, technik masażysta i terapeuta manualny specjalizujący się w rehabilitacji głowy i szyi, ze szczególnym uwzględnieniem głosu (fizjoterapia foniatryczna) i stawów skroniowo-żuchwowych (fizjoterapia stomatologiczna). Terapeuta wykorzystujący protokół oceny i terapii manualnej krtani i zaburzeń głosu.

Odbył wolontariat w Klinice Otolaryngologii i Laryngologii Onkologicznej Szpitala Uniwersyteckiego nr 1 w Bydgoszczy, by rozwijać swoje zainteresowania zawodowe w kierunku leczenia zaburzeń w obrębie głowy i szyi (m.in. zawrotów głowy i szumów usznych). Rozpoczął współpracę z Kliniką Audiologii i Foniatrii Szpitala Uniwersyteckiego Nr 2 w Bydgoszczy.

Obecnie pracuje z pacjentami z zaburzeniami głosu, stawów skroniowo-żuchwowych i połykania (w tym również pacjentami neurologicznymi), wykorzystując terapię manualną.

Prywatnie pasjonat śpiewu i możliwości ludzkiego głosu, wieloletni chórzysta i miłośnik zwierząt.