MATT EDWARDS

PRZEDE WSZYSTKIM PRAKTYKA!

WARSZTATY TECHNIKI WOKALNEJ I STYLU


część online, 16 marca
część na żywo, 21-23 marca Gliwice

część online
oraz
część na żywo

tłumaczenie
na język
polski

2 godziny części online
ponad 14 godzin części na żywo

Kim jest Matt Edwards?

Matt Edwards jest jednym z wiodących nauczycieli śpiewu stylu rozrywkowego i musicalowego w Stanach Zjednoczonych.

Obecnie jest profesorem nadzwyczajnym śpiewu i koordynatorem Musical Theatre Voice w Shenandoah Conservatory. Pełni również funkcję dyrektora artystycznego Contemporary Commercial Music Vocal Pedagogy Institute.

Byli i obecni uczniowie Matta występują w „American Idol”, spektaklach teatrów Broadwayowskich i off-Broadwayowskich, biorą udział w musicalowych trasach krajowych i międzynarodowych, w programach telewizyjnych oraz koncertują z zespołami na całym świecie.

Napisał dziesiątki artykułów dla renomowanych periodyków oraz przyczynił się do powstania wielu książek do nauki śpiewu, a jego własna publikacja „So You Want to Sing Rock ‘N’ Roll?” wydana przez Rowman and Littlefield Publishing, odbiła się szerokim echem w środowisku wokalnym i pedagogicznym.

Odwiedź Social media Matt’a, który prowadzi ożywioną działalność edukacyjną, m.in. na Instagramie: instagram.com/edwards_voice

Pełne BIO Matt’a znajdziesz na końcu strony*

“Czego nauczymy się w Gliwicach?
Rozwijania głosu w stylach rozrywkowych/CCM (Contemporary Commercial Music), które wymaga strategicznego podejścia: koordynacji i stabilizacji mięśni wewnętrznych krtani, następnie budowania siły i wytrzymałości, a na końcu rozwijania elastyczności niezbędnej do artystycznego wyrazu. Dzięki takiemu podejściu wokaliści i nauczyciele mogą szybciej osiągać lepsze rezultaty.”

-Matt Edwards, USA

Informacje ogólne

Szkolenie jest dwuczęściowe i każda z części jest tłumaczona na j. polski.

część online: 16 marca 2025, 15.00-17.00

Koordynacja i stabilizacja mixu z punktu
widzenia uczenia się motorycznego

część na żywo: 21-23 marca 2025 w Gliwicach

Przede wszystkim praktyka! Opanowanie techniki Beltu w stylach
rozrywkowych - holistyczne podejście do rozwoju głosu

Możesz wykupić jedynie szkolenie online.
Jest ono natomiast darmowe dla każdego uczestnika, który
zapisze się na warsztaty na żywo w Gliwicach

Po zakupieniu części online otrzymasz maila z linkiem do spotkania na platformie Zoom oraz maila z informacjami organizacyjnymi. Jeśli z jakiegoś powodu nie otrzymasz takiego maila po uiszczeniu opłaty przez Przelewy24 - napisz na zapisy@mix.org.pl

Każdy uczestnik otrzyma:
• dostęp do nagrania z każdej z części na okres 3 miesięcy od daty wysłania linka
• dyplom uczestnictwa

Organizator nie zapewnia wyżywienia oraz zakwaterowania podczas trwania warsztatów.

Liczba miejsc na część na żywo jest ograniczona.

W części teoretycznej online:

16 marca 2025, godzina 15.00-17.00

Warsztaty będą tłumaczone na język polski oraz nagrywane. Dostęp do nagrań bez możliwości ich pobrania dostaną Państwo na okres 3 miesięcy od daty wysłania.

  • koordynacja i stabilizacja techniki Mix z punktu widzenia uczenia się motorycznego

  • analiza krok po kroku procesu kształtowania się głosu “zmiksowanego”, przechodząc przez etapy od uczenia się poznawczego i motorycznego do nabywania umiejętności na drodze do automatyzacji

  • sposoby używania ćwiczenia „messa di voce” w celu koordynacji wewnętrznych mięśni krtani i umiejętności „wycieniania” i „pogrubiania” fałdów głosowych

  • używanie “glides” w górę i w dół oraz poszczególnych samogłosek w celu eksploracji i skutecznego poruszania się w średnicy głosu

  • zdobycie wiedzy jak pomóc w postępie w fazach uczenia się poznawczego i motorycznego zdobywania mix’u

W części na żywo m.in.:

  • mnóstwo masterclass – prawie 6 godzin samych otwartych lekcji z uczestnikami z umówieniem!

  • przechodzenie Mixu w Belt – nauka stosowania „primal calling” oraz strategicznych ćwiczeń w celu znalezienia głosu beltującego i jego stabilizacji

  • ćwiczenia techniczne – koordynacja mięśni krtani poprzez “glides”, równoważenie fonacji (fonacja parta a „flow”) oraz praca nad redukcją napięcia języka

  • rozpoznawanie różnych jakości Beltu (ciężki, nosowy, „brassy”), dobór samogłosek oraz wykorzystanie „gestu psychologicznego” w interpretacji

  • rozwijanie wytrzymałości i elastyczności w głosie beltującym

  • ciekawe metody polepszania techniki wokalnej tj. korzystanie z ćwiczeń polaryzujących, głosek półotwartych lub nosowych, stosowanie “przedniego i tylnego pokoju” K. Bozemana

  • rozwijanie pełnego zakresu ruchu elementów toru głosowego (mięśni gardła, krtani, podniebienia miękkiego)

  • nauka rozpoznawania zmian zachodzących na bieżąco w trakcie wokalnym

  • strategie zarządzania oddechem w zależności od typu sylwetki

  • praca grupowa nad problemami wokalnymi – analiza wideo, wspólne omawianie i opracowywanie strategii nauczania rozwiązywania problemów głosowych

  • szlifowanie utworów Pop/Rock – analiza onsetów i zakończeń, rytmiki oraz różnic między stylem musicalowym a Pop/Rock, z uwzględnieniem roli mikrofonów i technologii

Lokalizacja części praktycznej szkolenia:

Państwowa Szkoła Muzyczna I i II stopnia
im. Ludomira Różyckiego,
Księcia Ziemowita 12, 44-100 Gliwice
21-23 marca 2025

Szczegółowy plan części na żywo:

21-23 marca 2025
Państwowa Szkoła Muzyczna, Gliwice, ul. Księcia Ziemowita 12

  • Wszystkie wykłady i warsztaty będą tłumaczone na język polski oraz nagrywane. Dostęp do nagrań bez możliwości ich pobrania dostają Państwo na okres 3 miesięcy od daty wysłania.
  • Uwaga. Obiady we własnym zakresie. Zapraszamy na spacerek i odwiedziny pobliskich restauracji 🙂

Piątek, 21 marca 2025

DZIEŃ 1

Treść

10:30-11:30

Szkolenie dla członków Stowarzyszenia Wokalistów MIX

przerwa

 

11:45-13:00

Szkolenie dla członków Stowarzyszenia Wokalistów MIX

13:00-15:00

przerwa obiadowa

 

15:00-16:30

Rozwijanie mixu w belt z perspektywy nauki motorycznej.
Omówienie wykorzystania „primal calling” i ćwiczeń strategicznych w rozwijaniu techniki beltowania.

  • Cel 1: Jak wykorzystać „primal calling” do pracy nad głosem typu belt w trybach „calling” i „shouting”.
  • Cel 2: Stabilizacja beltu poprzez użycie glissand (wpływ ćwiczeń na mięśnie krtani).
  • Cel 3: Jak unikać napięcia języka i ograniczeń w technice beltowania.
  • Cel 4: Równoważenie fonacji „pressed” i „flow”.
  • Cel 5: Strategie stosowania samogłosek otwartych, zamkniętych i nosowych.

16:30-17:00

Masterclass. Praca z uczestnikami nad mixem.
Praktyczne zastosowanie ćwiczeń z sesji popołudniowej.

przerwa

 

17:15-18:30

Masterclass. Praca z uczestnikami nad przejściem z mixu do beltu.
Praktyczne zastosowanie ćwiczeń z sesji popołudniowej.

Sobota, 22 marca 2025

DZIEŃ 2

Treść

10:00-11:30

Wzmacnianie beltu.
Omówienie różnych jakości głosu beltującego, doboru samogłosek i wpływu interpretacji emocjonalnej na fonację.

  • Cel 1: Wyzwania związane z fazą wzmacniania beltu.
  • Cel 2: Rozpoznawanie ciężkich, nosowych, brzmieniowych i mowo-pochodnych jakości głosu.
  • Cel 3: Kiedy używać samogłosek otwartych (energia na zewnątrz) lub zamkniętych (energia do wewnątrz).
  • Cel 4: Praca nad beltem z wykorzystaniem „gestu psychologicznego”.
  • Cel 5: Nauczanie przejścia od dźwięku prostego do wibrata.

przerwa

 

11:45-13:00

Masterclass – belt.
Praca z uczestnikami nad zastosowaniem poznanych technik w praktyce.

13:00-15:00

przerwa obiadowa

 

15:00-16:30

Rozwijanie wytrzymałości i elastyczności głosu beltującego.
Omówienie technik oddechowych i ćwiczeń skalowych dla długich fraz i poprawy elastyczności głosu.

  • Cel 1: Strategie zarządzania oddechem w trakcie długich fraz.
  • Cel 2: Jak strategie oddechowe różnią się w zależności od wieku i typu sylwetki.
  • Cel 3: Ćwiczenia 1-3-5-3-1 i 1-3-5-8-5-3-1 dla poprawy wytrzymałości.
  • Cel 4: Stosowanie skali dziewięciotonowej podczas długich fraz.
  • Cel 5: Jak stosować ćwiczenia polaryzujące, aby utrzymać elastyczność głosu beltującego.

przerwa

 

16:45-18:00

Masterclass – belt.
Praktyczna praca nad rozwijaniem techniki beltowania.

Niedziela, 23 marca 2025

DZIEŃ 3

Treść

09:00-10:30

Rozwiązywanie problemów z wykorzystaniem polaryzacji.
Wykorzystanie ćwiczeń polaryzujących i negatywnej praktyki do pełnego zakresu ruchu elementów traktu głosowego.

  • Cel 1: Zrozumienie wpływu elementów toru głosowego („front room” i „back room” według Kena Bozemana).
  • Cel 2: Rozpoznawanie “na słuch” zawężenia i otwierania się cieśni gardła u wokalisty.
  • Cel 3: Identyfikowanie podnoszenia i opuszczania się krtani.
  • Cel 4: Rozpoznawanie uniesienia i opadania podniebienia miękkiego.
  • Cel 5: Wartość treningu opartego na pełnym zakresie ruchu traktu głosowego.
  • Cel 6: Wykorzystanie polaryzacji w pracy nad „błędami wokalnymi”.

przerwa

 

10:45-12:00

Grupowe rozwiązywanie problemów
Praca w grupach nad przykładami wideo i strategiami nauczania.

12:00-14:00

przerwa obiadowa

 

14:00-15:30

Szlifowanie utworów Pop/Rock
Analiza onsetów, rytmiki, technik i wpływu mikrofonów w stylach Pop/Rock.

  • Cel 1: Nauka różnych onsetów i offsetów fraz w zależności od stylu.
  • Cel 2: Rozpoznawanie figur rytmicznych typowych dla Pop/Rock.
  • Cel 3: Różnice w pracy nad „błędami wokalnymi” między musicalem a Pop/Rock.
  • Cel 4: Wpływ technologii audio na brzmienie stylu Pop/Rock.

przerwa

 

15:45-17:00

Masterclass – Pop/Rock.
Praca nad repertuarem Pop/Rock z zastosowaniem poznanych technik.

Gdzie?

online
oraz
Gliwice

Kiedy?

16 marca
oraz
21-23 marca 2025

CENNIK

FOR ENGLISH SPEAKERS

Matt Edwards online lecture:

Coordinating and Stabilizing Mix from a Motor Learning Point of View

In this presentation Matt will explore a step-by-step process to developing the mixed voice, working through the cognitive and motor learning stages of skill acquisition on the way to automaticity.

  • Participation in the event costs 90 US dollars.
  • The lecture will take place on March 16 from 3 pm to 5 pm CET.
  • If you would like to sign up for the online workshop with Matt Edwards please send a transfer using THIS DIRECT LINK https://wise.com/pay/r/26l3T_EA7WIP5IM and send us an email with your data to zapisy@mix.org.pl
  • If you do not send us an email, we will not be able to send you a link to the Zoom meeting.
  • Registration for the event and payment are only possible until midnight on March 14th 2025.
  • The lecture will be translated live into Polish with a delay
  • A few days after the event, you will receive a certificate of participation and a video recording of the lecture for a period of three months from the date of its sending.

    Hotel Diament Plaza Gliwice

    Dla uczestników warsztatów,
    na hasło MIX

    Hotele Diament Plaza ****
    oraz Diament Economy *** w Gliwicach
    oferują zniżkę 10% od ceny dnia.

    www.hotelediament.pl

    Warsztaty poprowadzi:

    Matt Edwards - jeden z wiodących nauczycieli śpiewu stylu rozrywkowego i musicalowego na terenie Stanów Zjednoczonych.

    Obecnie jest profesorem nadzwyczajnym śpiewu i koordynatorem Musical Theatre Voice w Shenandoah Conservatory. Pełni również funkcję dyrektora artystycznego Contemporary Commercial Music Vocal Pedagogy Institute. Matt jest laureatem stypendium Van Lawrence Fellowship. Pełnił funkcję nauczyciela-mistrza w programie stażowym dla National Association of Teachers of Singing (NATS). Jest również gościnnym redaktorem renomowanego periodyku Journal of Voice. Posiada tytuły naukowe zdobywane kolejno w Cleveland Institute of Music, Louisiana State University (magister) oraz Shenandoah University (doktor, profesor nadzwyczajny). Specjalizuje się w nauczaniu stylów teatru muzycznego - Pop, Rock, Country, R&B.

    Zainteresowania wokalne Edwardsa obejmują wiele stylów. Występował w dziesiątkach ról w sztukach dramatycznych, musicalach i operach z takimi zespołami jak Tri-Cities Opera, Ash Lawn Opera Festival, New Jersey Opera, Atlantic Coast Opera Festival, Bay View Music Festival, Acadiana Symphony Orchestra, Dayton Philharmonic Pops, Hudson Valley Symphony, Miami Valley Symphony, Cincinnati Opera Outreach, Lyric Opera Cleveland Outreach, Theatre Lab, KNOW Theatre i wieloma innymi. Występował również z zespołami wykonując repertuar rozrywkowy. Nagrody za swoje wykonania w stylu operowym dostał od Metropolitan Opera National Council Auditions, Dayton Opera Guild Competition i National Association of Teachers of Singing.

    Byli i obecni uczniowie Matta występują w „American Idol”, spektaklach teatrów Broadwayowskich i off-Broadwayowskich, biorą udział w musicalowych trasach krajowych i międzynarodowych, w programach telewizyjnych, prestiżowych produkcjach na statkach wycieczkowych, w parkach rozrywki oraz są członkami zespołów koncertujących na całym świecie.

    DZIAŁALNOŚĆ PUBLICYSTYCZNA

    Artykuły autorstwa Matta publikowane są w Journal of Singing, Journal of Voice, VoicePrints, American Music Teacher, The Voice, Southern Theatre. Matt był też konsultantem wokalnym dla magazynu Voice Council. Przyczynił się do powstania takich książek jak „A Dictionary for the Modern Singer”, „Vocal Athlete”, „Manual of Singing Voice Rehabilitation”, „Get the Callback”, „The Voice Teacher’s Cookbook” oraz wydań CCM, Music by Women, Folk, Sacred Music, Gospel, A Cappella, Blues i Country oraz uznanej przez środowisko wokalne serii książek „So You Want to Sing”. Jego książka „So You Want to Sing Rock ‘N’ Roll?” została wydana przez Rowman and Littlefield Publishing i została nazwana „autorytatywnym tekstem na temat śpiewania rock ‘n’ rollowego” przez magazyn Classical Singer. Jest również jednym z wyróżnionych pedagogów w „Training Contemporary Commercial Singers” i został uhonorowany za swój wkład w pedagogikę wokalną przez VocalPedagogy.com.

    WARSZTATY, KURSY, WYKŁADY

    Jego prezentacje, warsztaty i kursy mistrzowskie cieszą się ogromnym zainteresowaniem. Do tej pory prezentował dla:

    • National Association of Teachers of Singing National Conference
    • Voice Foundation Annual Symposium
    • Acoustical Society of America
    • Southeastern Theatre Conference
    • Musical Theatre Educators Alliance
    • Pan American Vocology Association
    • Israeli Voice Association
    • Vocology in Practice
    • oddziałów NATS w Toronto, Georgii, Północnej Karolinie, Wisconsin, Pensylwanii, Missouri, Arizonie, Oregonie, Teksasie, Nowym Jorku, NYC i Wirginii
    • a także wielu innych organizacji edukacyjnych i zawodowych na całym świecie

    Uniwersytety, na których prowadził warsztaty oraz wykładał:

    • Penn State
    • Florida State
    • Ithaca College
    • University of Toronto
    • Sheridan College
    • Brigham Young
    • Hardin-Simmons
    • Lehigh University
    • Wright State
    • Georgia Southern
    • Otterbein
    • Illinois Wesleyan
    • Missouri State
    • University of Northern Colorado
    • Bårdar Academy (Oslo, Norwegia)

    SOCIAL MEDIA I STRONA

    Matt Edwards prowadzi ożywioną działalność edukacyjną w Social Mediach, tak aby wiedza na temat śpiewu, techniki, stylów oraz biomechaniki funkcjonowania głosu trafiała w przystępny sposób szczególnie do młodszych, aspirujących wokalistów.

    Aby zapoznać się z treściami, które publikuje zapraszamy na jego: