Podczas zajęć będziemy wykonywać pieśni i piosenki z kręgu kultury europejskiej i słowiańskiej, sięgniemy także po utwory z różnych zakątków świata, z Afryki, Azji czy Indonezji. Wspólny śpiew to okazja do swobodnej ekspresji bez oceny i porównywania, do doświadczania prostej radości z tworzenia razem czegoś wartościowego, to przestrzeń do rozwoju kreatywności i umiejętności improwizacji. Poprzez pracę z głosem, który jest naturalnym instrumentem, poszukamy indywidualnej muzykalności każdego z nas. W ramach zajęć będziemy również zajmować się kompozycją własnych piosenek.
Zajęcia muzyczno-ruchowe oparte na metodzie stworzonej przez szwajcarskiego pedagoga i kompozytora Émile Jacques-Dalcroze’a, u podstaw której leży założenie, że muzykę łatwiej przyswoić i zrozumieć, jeśli przeżyje się ją i odtworzy ruchami ciała. Elementami składowymi zajęć są: rytmika (ćwiczenia kształcące poczucie rytmu, pulsu, metrum), solfeż (kształcenie wrażliwości słuchowej), improwizacja (uwrażliwienie na elementy dzieła muzycznego, takie jak agogika, dynamika i in.). Są to zdecydowanie praktyczne zajęcia prowadzone do muzyki, a ich podstawowym założeniem jest nauka poprzez przeżywanie i zabawę.
Zajmiemy się kształtowaniem własnego stylu z wykorzystaniem różnych technik plastycznych. Na uczestników czekają zadania rysunkowe, malarskie, indywidualne i grupowe, a także zadania pobudzające twórczą ekspresję. Będziemy doskonalić swoje umiejętności z zakresu posługiwania się różnymi metodami i narzędziami plastycznymi w kreatywny, sposób w przyjaznej atmosferze.
Indywidualne zajęcia z instruktorem (30 min. dziennie) z wykorzystaniem elementów techniki mix, aby śpiewać zdrowo i nie męczyć głosu. Każdy uczestnik będzie pracował nad wybraną piosenką, przygotowując ją do występu na koncercie finałowym. Zajęcia mają na celu kształtowanie wrażliwości artystycznej i twórczej ekspresji poprzez artystyczne wykonanie utworu.
Zajęcia kształcące umiejętność wspólnego śpiewu oraz współpracy młodych wokalistów. W zależności od możliwości poprzez śpiew jedno- lub wielogłosowy uczymy się intonacji, poczucia harmonii, tempa i rytmu. Utrwalamy dobrą emisję głosu oraz dykcję. Repertuar jest oparty na piosenkach, które są zróżnicowane pod względem stylistyki, tematyki, brzmienia, a jednocześnie dopasowane do możliwości wykonawczych danej grupy.
Zajęcia nastawione na rozwój, odkrywanie ruchu, kreatywne myślenie. Indywidualne podejście do każdego uczestnika daje uczestnikowi możliwość rozwoju na miarę własnych możliwości. Uczy estetyki ruchu, współgrania ruchu z muzyką, ekspresji, improwizacji, podstaw aktorstwa, choreografii tanecznej.
Zabawa kolorem, fakturą i różnorodnymi materiałami, podczas których tworzyć będziemy coś z niczego, pokażemy jak w twórczy sposób wykorzystać pozornie nieprzydatne materiały i jak wyczarować coś z mąki, soli, kamieni, bibuły i filcu. Zajęcia wspomagają rozwój zdolności manualnych, wrażliwość na kolory, poczucie formy i kompozycji, jak również wyciszają i relaksują.