PRELEGENCI SEMINARIÓW I WARSZTATÓW
Mark Baxter – Boston (USA)Na liście klientów Marka Baxtera znajdziemy całą plejadę gwiazd: Steven Tyler (Aerosmith), John Rzeznik (Goo Goo Dolls), Gary Cherone (Extreme/Van Halen), Steve Augeri (Journey), Scott Weiland (Velvet Revolver), członkowie obsady “Rent” i wielu innych. Rozległa wiedza i wyjątkowe podejście Marka do rozwoju wokalnego służy tysiącom wokalistów – od początkujących po zdobywców nagród Grammy. Mark odkrywa tajniki i możliwości głosu od 1972 roku. Wyjątkowość i wartość jego nauczania leżą w tym, że czerpie on na równi z własnego doświadczenia (około 3000 zagranych koncertów) i niezwykle szerokiego wachlarza różnorodnych szkoleń, które odbył. Po studiach muzycznych w College of New Jersey, Mark przez 15 lat koncertował z różnymi składami zdobywając prawdziwe wykształcenie i doświadczenie. Książka Marka Baxtera “The Rock N Roll Singer’s Survival Manual” inspiruje kariery wielu współczesnych trenerów wokalnych i po 25 latach od daty wydania nadal jest bestsellerem Jego strona internetowa i kanał YouTube dostarczają ogromu informacji cennych dla wokalistów uprawiających wszystkie gatunki muzyki, w tym często przeoczane wiadomości z dziedziny psychologii śpiewu. Mark stale się kształci, ma za sobą również szkolenia z zakresu foniatrii odbyte na Harvard Medical School’s Department of Continuing Education. |
Sandrina Sedona – Monachium (Niemcy)Piosenkarka, pieśniarka, osobowość muzyczna, artystka estradowa i studyjna, której talent o bawarskich i włoskich korzeniach, doceniły takie znakomitości jak Bobby Kimball (Toto), Jimi Jamison (Survivor), Alannah Myles, Paul Young, Tony Hadley (Spandau Ballett), Nina Hagen, David Hasselhoff, Bananarama i wielu innych. Ostatnio występowała u boku Mike`a Sterna, Randy`ego Breckera, Billa Evansa, Tilla Brönnera, Klausa Doldingera i Melanie C w projekcie Mandoki`s Soulmates oraz w trasie koncertowej z Albertem Hammondem i orkiestrą symfoniczną. Jako wokalistka sesyjna Sandrina zaśpiewała chórki na ponad 700 płytach, w ponad 100 reklamach, niezliczonych filmach Disneya i musicalach (m.in Rocky Horror Show, Casablanca, Rockopera Othello, Rockopera Faust). W trakcie swojej kariery koncertowała w całej Europie z własnymi zespołami, dla których komponowała, nagrywała, produkowała i wydawała płyty. Spośród jej autorskich 22 wydawnictw, zniewalający i porywający album „Songs for the Y-lien“ zawędrował na listę przebojów muzyki niezależnej w Wielkiej Brytanii (Independent Charts). |
Barbara Sambor (Kraków)Aktorka (PWSFTviT w Łodzi), logopeda medialny, neurologopeda, wykładowca Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. L. Solskiego w Krakowie i Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. W obszarze jej zainteresowań naukowych znajdują się badania procesów biologicznych mających wpływ na wymowę i emisję głosu osób zawodowo posługujących się głosem, schorzenia układu ruchowego narządu żucia, zagadnienia z zakresu patofonetyki oraz neurogenne zaburzenia mowy. Zajmuje się m. in. terapią logopedyczną osób zawodowo posługujących się głosem oraz rehabilitacją neurologopedyczną. Jest autorką kilku publikacji z zakresu logopedii artystycznej i neurologopedii. |
Magdalena Przybysz (Warszawa)Choreografka, bodyworkerka, psycholożka. Autorka książki Kalejdoskop mocy (Wydawnictwo Rea) oraz ćwiczeń do kalendarzy motywacyjnych (Wydawnictwo Eurograf). Jest jedną z bohaterek książek o tańcu Anny Królicy „Pokolenie solo” oraz Witolda Mrozka „Nowy taniec”. Stypendystka Ministra Kultury 2013 w dziedzinie taniec, stypendystka Solo Projekt 2009 Art Station Foundation by Grażyna Kulczyk, absolwentka Psychologii Stosowanej UJ w Krakowie. Rozpoczęła swoją taneczną drogę artystyczną w 2003 roku w Krakowie w Jej prace powstają często jako kooperacja z artystami innych dziedzin i pokazywane są podczas ważnych wydarzeń kulturalnych takich jak Festiwal Malta („Przesilenie letnie”), CSW w Warszawie, Łodzi, Toruniu w ramach programu Scena dla Tańca z ramienia Instytutu Muzyki i Tańca („Strange Lóóp”) w CSW w Warszawie, podczas Europejskiego Kongresu Kultury we Wrocławiu („Wytnij-wklej”), Cricoteca w Krakowie („Dancing for the Birds, They watching Us”), na Festiwalu UNITHEA we Frankfurcie czy Tanztage w Berlinie („Mój Poland Drive”). Regularnie współpracuje z Teatrem HOTELOKO movement makers przy projektach artystyczno – społecznych i performansach łączących wiele dziedzin sztuki. Obecnie pogłębia swój warsztat biorąc udział w specjalistycznym kursie edukacji somatycznej Body Mind Centering, podczas której eksploruje zagadnienia anatomii, biofizjologii oraz przekłada tę wiedzę na język współczesnej choreografii. Od 5 lat współpracuje z firmami szkoleniowymi tworząc inteligentne projekty dla organizacji z komunikacji i radzenia sobie ze stresem. Jest współautorką programu rozwojowego dla kobiet Dojrzewalnia Liderek (www.dojrzewalnialiderek.pl) |
Monika Kolasa-Hladikova (Łódź)Ukończyła z wyróżnieniem Wydział Wokalno-Aktorski Akademii Muzycznej w Łodzi i otrzymała stypendium Ministerstwa Kultury i Sztuki w Hochschule für Musik Carl Maria von Weber w Dreźnie w klasie prof. Christiana Elßnera. Swoje umiejętności wokalne doskonaliła na kursach mistrzowskich, m.in. pod kierunkiem Teresy Żylis-Gara. W roku 2013 uzyskała stopień doktora habilitowanego sztuki. Jest profesorem na Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach, wykładowcą Akademii Muzycznej we Wrocławiu i nauczycielem szkoły muzycznej w Łodzi. Koncertowała w Polsce, Czechach, Niemczech, na Ukrainie, Litwie, w Maroko, Szwajcarii, Danii i USA, ma w swoim dorobku nagrania telewizyjne, radiowe i wydawnictwa płytowe. Byłą twórczynią i dyrektorem artystycznym festiwalu „Dni Muzyki w Ostrowcu Świętokrzyskim” oraz jurorką Międzynarodowego Konkursu Muzyki Słowiańskiej Fortissimo w Charkowie na Ukrainie. Komponuje piosenki poetyckie i piosenki dla dzieci do własnych tekstów. Reżyseruje przedstawienia i musicale studenckie, jest również autorką musicalu dla dzieci. Od 1996 roku praktykuje, a od 1999 uczy, jako wolontariuszka, Tai Chi i Qigong. W swojej pracy pedagogicznej i podczas licznych warsztatów dla wokalistów, dzieci, nauczycieli i dyrygentów chórów, w całej Polsce, wykorzystuje elementy pracy z ciałem, pomagające w rozwoju oraz rehabilitacji głosu. |
Ilona Filipkowska (Wrocław)Certyfikowany nauczyciel metody Feldenkraisa, której uczyła się od Alana Questela, Ewy Paszkowskiej – Demidowskiej, Arlyn Zones, Görana Mörkeberga i innych, a podejścia somatycznego w szerszym aspekcie od Pavla Tsekhotsky’ego i Michelle Turner. W 2016 roku ukończyła 4-letni profesjonalny trening metody Feldenkraisa w Szwecji. Pracuje głównie z dziećmi i dorosłymi ze schorzeniami neurologicznymi (spastyczne porażenie mózgowe, padaczka, opóźnienie psychoruchowe, stany po udarach, urazach). Organizuje warsztaty dla rodziców dzieci niepełnosprawnych oraz warsztaty ogólnorozwojowe metody Feldenkraisa na terenie całej Polski. https://www.feldenkraispolska.org/nauczyciel/ifilipkowska |
Dominika Płonka (Gliwice)Wokalistka, flecistka, gitarzystka, dyrygent, pedagog. Absolwentka Akademii Muzycznej w Katowicach i studium reżyserii dźwięku w Krakowie. Akredytowany nauczyciel, członek zarządu ds. Europy i mentor nauczycieli w międzynarodowym stowarzyszeniu nauczycieli IVTOM. Założycielka i prezes Stowarzyszenia Wokalistów MIX (www.mix.org.pl), z którym organizuje warsztaty, letnie obozy wokalne oraz konferencje naukowe z najlepszymi specjalistami z dziedzin związanych z wokalistyką. Założycielka zespołu folkowego „Sąsiedzi”, z którym nagrała 4 albumy i zdobyła liczne nagrody. Z gliwickim Teatrem „A” współpracowała jako aranżer, kompozytor, instruktor wokalny, realizator dźwięku, flecistka i wokalistka, nagrała 6 płyt. Koncertuje w kraju i za granicą (Holandia, Francja, Czechy, Niemcy, USA). Laureatka Nagrody Prezydenta Miasta Gliwice za osiągnięcia w dziedzinie kultury. |
Marta Grotthuss (Warszawa)Specjalista otorynolaryngolog, audiolog, foniatra. Starszy asystent w Klinice Laryngologii Dziecięcej w Samodzielnym Dziecięcym Szpitalu Klinicznym w Warszawie. Jej główne zainteresowania to choroby krtani i zaburzenia głosu u dzieci oraz u osób zawodowo posługujących się głosem, rehabilitacja psychogennych zaburzeń głosu i bezgłosów. Członek Polskiego Towarzystwa Audiologicznego i Foniatrycznego. Absolwentka licznych warsztatów w kraju i za granicą z zakresu zaburzeń głosu. Wykładowca na Uniwersytecie SWPS, Warszawskim Uniwersytecie Medycznym i Uniwersytecie Śląskim z zakresu foniatrii. |
Patryk Kawczyński (Bydgoszcz)Magister fizjoterapii, technik masażysta i terapeuta manualny specjalizujący się w rehabilitacji głowy i szyi, ze szczególnym uwzględnieniem głosu (fizjoterapia foniatryczna) i stawów skroniowo-żuchwowych (fizjoterapia stomatologiczna). Terapeuta wykorzystujący protokół oceny i terapii manualnej krtani i zaburzeń głosu. Odbył wolontariat w Klinice Otolaryngologii i Laryngologii Onkologicznej Szpitala Uniwersyteckiego nr 1 w Bydgoszczy, by rozwijać swoje zainteresowania zawodowe w kierunku leczenia zaburzeń w obrębie głowy i szyi (m.in. zawrotów głowy i szumów usznych). Rozpoczął współpracę z Kliniką Audiologii i Foniatrii Szpitala Uniwersyteckiego Nr 2 w Bydgoszczy. Obecnie pracuje z pacjentami z zaburzeniami głosu, stawów skroniowo-żuchwowych i połykania (w tym również pacjentami neurologicznymi), wykorzystując terapię manualną. Prywatnie pasjonat śpiewu i możliwości ludzkiego głosu, wieloletni chórzysta i miłośnik zwierząt. |