PRELEGENCI SEMINARIÓW I WARSZTATÓW

 

Mary Ann Kehler (Denver, Colorado, USA)

Jest pomysłodawczynią i producentką projektu Broadway Training Intensive – kursów musicalowych dla młodzieży, a także obecną prezes stowarzyszenia IVTOM. Swoją karierę rozpoczęła w branży systemów komputerowych i programowania. W wieku 32 lat porzuciła ją jednak, by zwrócić się ku muzyce. Trzy lata później reżyserowała pierwsze musicale. W ciągu ostatnich 13 lat dała 42 tysiące lekcji śpiewu i wyreżyserowała 65 przedstawień. Jest współautorką autorką znakomicie sprzedającej się książki Success Mastery pod redakcją Jacka Canfielda oraz autorką szeregu artykułów poświęconych kształceniu wokalno-aktorskiemu na amerykańskich uczelniach. W swojej pracy Mary Ann koncentruje się na rozwoju zawodowym artystów scen muzycznych i wokalistów śpiewających współczesne style muzyczne. Jest trenerką wokalną kandydatów na kierunki wokalno-aktorskie, szkoli nauczycieli śpiewu, zajmuje się rehabilitacją głosu i szerzy wiedzę w zakresie zapobiegania chorobom i urazom narządu głosu. Prowadzi lekcje za pośrednictwem Internetu, wykładała podczas czterech międzynarodowych konferencji dotyczących głosu w Austrii, Polsce i USA. Podróżowanie i dzielenie się wiedzą sprawia jej ogromną przyjemność.

Wykłady: „Mix i belt na Broadwayu” (szkolenie dla nauczycieli zrzeszonych w IVTOM), sobota, „Interpretacja piosenki metodą COLORS”, niedziela, „Broadway Training Intensive – o metodzie”, niedziela.


Sissi Handler – Austria

Austriacka wokalistka specjalizująca się w muzyce Pop, Soul oraz Gospel (znana jako MisSiss), kompozytorka, mentorka oraz nauczycielka IVTOM. Nagrywa oraz aktywnie koncertuje, współpracuje również z licznymi zespołami. Swoim uczniom przekazuje wieloletnie doświadczenie zdobyte podczas warsztatów i lekcji u wielu cenionych pedagogów na świecie. Sissy trenuje osoby indywidualne jak również grupy, chóry oraz zespoły muzyczne także w studiach nagraniowych. W 2016 roku wydała swój najnowszy album.
Strona: www.mississ.at

Wykłady: „Twang – jak może pomóc Ci język?”, „Przepis na udany występ – świadoma prezencja na scenie”.


Enrico Di Lorenzo – Włochy

Lekarz, audiolog, foniatra i wokalista z dziesięcioletnim doświadczeniem w wykonawstwie ekstremalnej muzyki metalowej. W 2006 ukończył z wyróżnieniem studia medyczne i studia podyplomowe w zakresie foniatrii i audiologii na Uniwersytecie „La Sapienza” w Rzymie. Jest autorem pierwszej rozprawy naukowej poświęconej ekstremalnym technikom wokalnym na gruncie muzyki metalowej, której tezy prezentował na licznych konferencjach we Włoszech, Norwegii i USA. W swojej pracy koncentruje się na problemach i fizjologii artystycznego wykorzystania głosu.

Wykład i masterclass: „Ekstremalne techniki wokalne – od sztuki do nauki i z powrotem”, sobota


Joanna Budna – Gdańsk

Śpiewaczka, dietetyk, edukator żywieniowy. Studiowała śpiew klasyczny w Conservatorium w Maastricht w Holandii, gdzie w ramach pracy magisterskiej badała wpływ menstruacji na głos. W latach 2008-2012 była związana z Operą Zuid w Maastricht w Holandii. Po powrocie do Polski studiowała dietetykę na wydziale nauk o zdrowiu w Wyższej Szkole Zarządzania w Gdańsku. Od lat bada wpływ diety osób pracujących głosem na ich główne narzędzie pracy, stale zgłębiając swoją wiedzę. Prowadzi warsztaty i szkolenia. Obecnie współpracuje z Bankiem Żywności w Trójmieście oraz prowadzi Poradnię Dietetyczną „Pro-Porcje” w Gdańsku.

Wykład: „Dysphonia menstrualis – jak wpływa na głos?” oraz „Żywienie w pracy z głosem”, niedziela


Monika Kolasa-Hladikova – Łódź

Ukończyła z wyróżnieniem Wydział Wokalno-Aktorski Akademii Muzycznej w Łodzi i otrzymała stypendium Ministerstwa Kultury i Sztuki w Hochschule für Musik Carl Maria von Weber w Dreźnie w klasie prof. Christiana Elßnera. Swoje umiejętności wokalne doskonaliła na kursach mistrzowskich, m.in. pod kierunkiem Teresy Żylis-Gara. W roku 2013 uzyskała stopień doktora habilitowanego sztuki. Jest profesorem na Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach, wykładowcą Akademii Muzycznej we Wrocławiu i nauczycielem szkoły muzycznej w Łodzi.

Ma bogate doświadczenie w wykonawstwie muzyki oratoryjnej, sakralnej i kameralnej. W swoim repertuarze ma m.in. partie altowe w najważniejszych wielkich dziełach J.S. Bacha, G.B. Pergolesiego, A. Vivaldiego, W.A. Mozarta, a także pieśni P. Czajkowskiego, A. Dworzaka, B. Martinu, L. Janaczka, R. Straussa, K. Regameya i M. Minkowa.
Koncertowała w Polsce, Czechach, Niemczech, na Ukrainie, Litwie, w Maroko, Szwajcarii, Danii i USA, ma w swoim dorobku nagrania telewizyjne, radiowe i wydawnictwa płytowe. Byłą twórczynią i dyrektorem artystycznym festiwalu „Dni Muzyki w Ostrowcu Świętokrzyskim” oraz jurorką Międzynarodowego Konkursu Muzyki Słowiańskiej Fortissimo w Charkowie na Ukrainie. Komponuje piosenki poetyckie i piosenki dla dzieci do własnych tekstów. Reżyseruje przedstawienia i musicale studenckie, jest również autorką musicalu dla dzieci.

Od 2006 roku współpracuje z dr Aleną Tichą, specjalistką śpiewu dziecięcego z Uniwersytetu Karola w Pradze i na podstawie jej metodyki prowadzi w Polsce warsztaty dotyczące emisji głosu dziecka.
Od 1996 roku praktykuje, a od 1999 uczy, jako wolontariuszka, Tai Chi i Qigong. W swojej pracy pedagogicznej i podczas licznych warsztatów dla wokalistów, dzieci, nauczycieli i dyrygentów chórów, w całej Polsce, wykorzystuje elementy pracy z ciałem, pomagające w rozwoju oraz rehabilitacji głosu.

Warsztat: „Wykorzystanie TAI-CHI I QIGONG w emisji głosu”, niedziela


Renata Kuczyńska – Berlin

Śpiewaczka operowa, operetkowa, musicalowa, aktorka, pedagog, certyfikowany terapeuta głosowy metody Schlaffhorst – Andersen.
Absolwentka Akademii Muzycznej w Gdańsku. Przez wiele lat występowała na scenach niemieckich oper, wykonując partie koloraturowe (Królowa Nocy, Zerbinetta i in.). Koncertowała również w Polsce, Holandii i w Belgii. W latach 2011 – 2016 była pedagogiem śpiewu w Akademii Muzycznej w Gdańsku na wydziale wokalno – aktorskim o specjalności musical. Obecnie dalej koncertuje, zajmuje się nauką śpiewu i prowadzi warsztaty w zakresie terapii oddechowo – głosowej na terenie Niemiec i Polski.

Wykład i warsztat: „Metoda Schlaffhorst – Andersen”, sobota


Patryk „TikTak” Matela – Warszawa

Nauczyciel beatboxu z ponad 10-letnim doświadczeniem, współorganizator Polish Beatbox Battle, pionier łączący beatbox z nietypowymi stylami, autor pierwszej w Polsce książki o human beatbox. Patryk Matela działania w dziedzinie human beatbox rozpoczął w 2002 roku. Od tego czasu tworzy ZegarTikTaka.pl, pierwszy i największy w Polsce serwis na ten temat, w latach 2004-2007 odwiedziło go ponad 600 tys. osób. Prowadzi anglojęzyczną stronę beatbox.guru prowadząc co tydzień wywiady z najlepszymi beatboxerami na świecie. TikTak pracował w czasopiśmie Hip-Hop.pl robiąc wywiady z hip-hopowymi sławami. Udziela się na niezliczonych imprezach w Polsce i za granicą. Prowadzi warsztaty beatboxu, kilkukrotnie był jurorem zawodów beatboxowych, organizuje imprezy beatboxowe, w tym mistrzostwa beatboxowe – WBW Polish Beatbox Battle. Jest autorem pierwszego na świecie kompleksowego podręcznika „Human Beatbox – Osobisty Instrument”. Improwizuje w wielu gatunkach muzycznych, od hip-hopu i elektroniki po muzykę współczesną. http://beatboxinstrument.com/

Warsztat: „Human beatbox a rozwój artykulacji”, sobota


Patryk Kawczyński – Bydgoszcz

Magister fizjoterapii, technik masażysta i terapeuta manualny specjalizujący się w rehabilitacji głowy i szyi, ze szczególnym uwzględnieniem głosu (fizjoterapia foniatryczna) i stawów skroniowo-żuchwowych (fizjoterapia stomatologiczna). Terapeuta wykorzystujący protokół oceny i terapii manualnej krtani i zaburzeń głosu.

Odbył wolontariat w Klinice Otolaryngologii i Laryngologii Onkologicznej Szpitala Uniwersyteckiego nr 1 w Bydgoszczy, by rozwijać swoje zainteresowania zawodowe w kierunku leczenia zaburzeń w obrębie głowy i szyi (m.in. zawrotów głowy i szumów usznych). Rozpoczął współpracę z Kliniką Audiologii i Foniatrii Szpitala Uniwersyteckiego Nr 2 w Bydgoszczy.

Obecnie pracuje z pacjentami z zaburzeniami głosu, stawów skroniowo-żuchwowych i połykania (w tym również pacjentami neurologicznymi), wykorzystując terapię manualną.

Prywatnie pasjonat śpiewu i możliwości ludzkiego głosu, wieloletni chórzysta i miłośnik zwierząt.